Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آسوشیتدپرس، اداره تحقیقات فدرال آمریکا تائید کرده است که عامل سعودی حمله مرگبار سال گذشته به نظامیان آمریکایی در یک پایگاه آموزش نظامی با گروه تروریستی القاعده مرتبط بوده است.

در این ارتباط یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گفته است: «محمد سعید الشمرانی» دانشجوی نظامی سعودی که سال گذشته در پایگاه آمریکا به نظامیان این کشور حمله کرد، با عوامل القاعده همکاری می‌کرده و این ارتباط پس از بررسی تلفن همراه وی کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در تیراندازی روز ششم دسامبر سال ۲۰۱۹، محمد سعید شمرانی که از طرف نیروی هوایی عربستان سعودی برای شرکت در یک دوره آموزشی به پایگاهی در ایالت فلوریدا اعزام شده بود، سه نظامی آمریکایی را به ضرب گلوله کشت و هشت نفر از جمله دو افسر پلیس را زخمی کرد. او خود با شلیک مأموران پلیس کشته شد.

بیش از ۸۵۰ نظامی عربستان سعودی مشغول آموزش در آمریکا هستند. تمرینات آن‌ها پس از حمله ماه دسامبر به تعویق افتاد.

در آن زمان حتی دولت آمریکا اعلام کرد که ۲۱ نظامی سعودی تحت آموزش در پایگاه‌های نظامی در این کشور را در پی این حمله مرگبار اخراج می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اف بی آی آمریکا حمله پایگاه آموزش نظامی عربستان تیراندازی در آمریکا القاعده پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی گتوند از دستگیری عامل تیراندازی و کشف سلاح به کار رفته در تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نصیر ابدالی فرد اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی به سمت منزل یکی از شهروندان، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی گتوند با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم را شناسایی و در هماهنگی قضایی در عملیاتی منسجم و ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گتوند با اشاره به کشف سلاح به کار رفته بیان کرد: متهم علت و انگیزه تیراندازی را اختلاف شخصی عنوان کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

ابدالی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی و قانونی پلیس روبه‌رو خواهد شد و انتظار ما نیز از مردم در جهت برخورد با این گونه موضوعات حفظ خونسردی و اقدام از طریق مراجع قانونی است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه