Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@05:56:35 GMT

چگونه نماز شب بخوانیم؟ + اینفوگرافیک

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۹۳۸۰

چگونه نماز شب بخوانیم؟ + اینفوگرافیک

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خواندن نماز شب یکی از کار‌های مستحبی است که در دین اسلام بسیار به آن سفارش شده و روح انسان را به درجات بالای معنوی می‌رساند. علما و عرفایی که به دستاورد‌های مهم علمی و معنوی رسیده‌اند خواندن نماز شب را به افراد بسیار سفارش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفحه اینستاگرامی نوجوان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با انتشار اینفوگرافیکی، روش خواندن نماز شب را بازنشر داد.

بیشتر بخوانید: انقلابی‌گری واقعی را از رهبر انقلاب بیاموزیم

بر اساس این اینفوگرافیک، زمان نماز شب از نیمه شب شرعی تا قبل از اذان صبح است؛ این نماز ۱۱ رکعت بوده که ۸ رکعت آن به صورت چهار نماز دو رکعتی که مانند نماز صبح خوانده می‌شود، یک نماز دو رکعتی اما به نیت نماز شفع و در پایان یک نماز یک رکعتی به نیت نماز وتر خوانده می‌شود و در قنوت آن مستحب است که فرد استغفار و برای ۴۰ مومن دعا کند.

حتی به جای آوردن قضای این نماز نیز ثواب داشته و خواندن نماز مستحبی با وجود اینکه فردی نماز قضای واجب به گردن داشته باشد بلامانع عنوان شده است. همچنین در این اینفوگرافیک نکات دیگری درباره طریقه ادا کردن نماز شب مطرح شده است.

در ادامه اینفوگرافیک و پست منتشر شده توسط صفحه نوجوان را مشاهده می‌کنید:

" چطور نماز شب بخوانیم؟ برای اطلاعات بیشتر و جزئیات نماز می‌توانید به مفاتیح‌الجنان مراجعه کنید. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز شب رهبر انقلاب رهبر معظم انقلاب خواندن نماز فریضه نماز خواندن نماز نماز شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: امروز، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ، نماز جمعه در همه شهر‌ها و روستا‌های گیلان برگزار خواهد شد .
همچنین نمازجمعه رشت ، امروز به امامت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • اراده‌ای قوی برای ادای نماز + فیلم
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن
  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • تونی خان در واکنش به مزخرف خواندن AEW توسط گلدبرگ: رو در رو چیز دیگری گفته بود!
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان