Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@12:03:03 GMT

تفاوت‌ها و تشابه‌های کرونا و ایدز در ساخت واکسن

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۹۴۹۹

تفاوت‌ها و تشابه‌های کرونا و ایدز در ساخت واکسن

خبرگزاری میزان- عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به تشریح تفاوت و تشابه‌های کرونا و ایدز در ساخت واکسن پرداخت. تاریخ انتشار: 03:23 - 30 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۹۲۲

مینو محرز در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کرونا و ایدز در سختی تولید واکسن باهم شباهت دارند و اساسا آیا می‌توان این دو بیماری را در زمینه پیچیده بودن ویروس آنان را باهم مقایسه کرد، گفت: کلا ویروس‌هایی که به جای DNA از RNA برخوردار هستند، ساخت واکسن برای آنان سخت است و اساسا واکسن‌ها خیلی نمی‌توانند در این بیماری‌ها مفید واقع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: شباهت کرونا و ایدز در این است که هر دو  RNA دارند و البته باید به این مساله هم اشاره کرد که بخشی از ویروس ایدز در هم ویروس کرونا وجود دارد، اما به طور کلی شباهتی به هم ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کلا در ویروس‌های اینچنینی ساخت واکسن موثز سخت است. این مساله در حالی صورت می‌گیرد که ویروس‌های مبتنی بر DNA احتمال ساخت واکسن موثر بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید: توصیه هایی برای مقابله با استرس در شرایط کرونا

محرز خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به طور ساده توضیح دهیم باید بگوییم که ما دو نوع ویروس داریم که یکی DNA و دیگری RNA است که ویروس‌هایی که از جنس DNA هستند، ساخت واکسن در آن‌ها به خوبی جواب می‌دهد، اما ویروس‌هایی مانند کرونا و ایدز که از این جنس نیستند و جنسشان RNA است، ساخت واکسن موثر در آنان به سختی حاصل می‌شود.

دهانشویه تاثیر چندانی در کشتن ویروس کرونا ندارد

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در تشریح اینکه استفاده از دهانشویه تا چه میزان می‌تواند در کاهش ابتلا به ویروس کرونا موثر باشد، تصریح کرد: دهانشویه‌ها خیلی تاثیری در کشتن ویروس کرونا ندارند، اما مساله از این حیث گفته می‌شود که هرچه مخاط مجرای گوارشی هرچه مرطوب‌تر باشند و کمتر خشک باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا کمتر است و پزشکان در این شرایط کرونا به مردم توصیه می‌کنند که حتما از مایعات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مجرای تنفسی خشک باشد، احتمال ابتلا به کرونا بالا می‌رود و در نتیجه همه باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بپردازیم و از خود مراقبت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا ایدز کرونا و ایدز ویروس کرونا ساخت واکسن بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور