Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:38:23 GMT

کرونا سومین اقتصاد جهان را هم زمین زد!

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۹۵۵۴

کرونا سومین اقتصاد جهان را هم زمین زد!

برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ اقتصاد ژاپن وارد رکود شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ جهان به طرز غیر منتظره ای کاهش داشته است. به گفته کارشناسان، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کارها عامل اصلی این عملکرد است. طبق اعلام دولت ژاپن در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ اقتصاد ژاپن ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد کوچک تر شده است. این برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ است که اقتصاد ژاپن با ثبت دو رشد فصلی متوالی منفی وارد رکود می شود. 

در بین بخش های مختلف، بیشترین کاهش مربوط به مصرف شخصی با منفی ۰.۹ درصد و مخارج سرمایه ای با منفی ۰.۷ درصد بوده است. در حوزه تجارت خارجی نیز پیامدهای کرونا کاملا محسوس بوده و صادرات شش درصد و واردات ۴.۹ درصد در سه ماهه نخست سال در مقایسه با سه ماهه قبل کاهش داشته است. 

حتی پیش از آغاز بحران کرونا نیز رشد اقتصادی ژاپن تحت تاثیر لایحه افزایش مالیاتی و جنگ تجاری با مشکلات زیادی مواجه شده بود. انتظار می رود به تعویق افتادن برگزاری مسابقات المپیک توکیو نیز ضربه بزرگ دیگری به سومین اقتصاد بزرگ جهان در سال جاری وارد کند.

نایا اوشیکوبو، کارشناس مسایل اقتصادی در موسسه سامی تراست گفت: انتظار ما این است که با چیزهای بدتری مواجه شویم به ویژه اینکه بخشی از بازارهای اصلی تجاری ما در آمریکا و اروپا به خاطر کرونا هنوز در تعطیلی به سر می برند. 

با وجود تراکم جمعیت بالا و نزدیکی جغرافیایی به چین، ژاپن یکی از کمترین تلفات ناشی از کرونا را در بین اقتصادهای بزرگ جهان داشته و حدود ۷۵۰ ژاپنی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند. با این حال هنوز مقامات ژاپنی نسبت به اوج گیری مجدد بیماری به ویژه در توکیو نگران هستند و برخی از محدودیت های رفت و آمدی به قوت خود باقی است. 

دولت ژاپن برای حمایت از اقتصاد این کشور و کاستن از تبعات کرونا تاکنون حدود یک تریلیون دلار اعتبار تخصیص داده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان رشد اقتصادي ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۶۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۳۵ تومان (۱.۷۵ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۹۵ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۱۵ تومانی به ۱,۹۹۵ رسیده بود، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۳۵ تومانی (۱.۷۹ درصد) به ۱,۹۶۰ رسید.

بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۸۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۵۵ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۴.۸۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۰۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟