Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@15:35:08 GMT

آلمان خواستار آتش‌بس سراسری در سوریه شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۹۶۶۰

آلمان خواستار آتش‌بس سراسری در سوریه شد

نماینده دائم آلمان در شورای امنیت، تنها راه حل بحران سوریه را سیاسی دانست و خواستار آتش‌بس فوری، سراسری و کامل در این کشور شد.

به گزارش ایرنا کریستف هوسگن روز دوشنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار شد، افزود: آلمان از فراخوان گیر پدرسن نماینده ویژه این سازمان برای آتش‌بس فوری، کامل و سراسری در سوریه حمایت تام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما او را تشویق می‌کنیم که به شورای امنیت اطلاع دهد که دقیقا کدام طرف مانع از رسیدن به توافق آتش‌بس هستند.

نماینده دائم آلمان در سازمان ملل متحد اضافه کرد: صلح پایدار در سوریه فقط از طریق سیاسی تحت نظارت سازمان ملل در راستای قطعنامه ۲۲۵۴ دست‌یافتنی است.

هوسگن مدعی شد رژیم سوریه باید اخلال در این روند را متوقف سازد و به طور جدی تعامل خود را با کمیته تدوین قانون اساسی از سر گیرد.

وی افزود: آلمان از روسیه می‌خواهد تا از نفوذ خود بر دمشق در این رابطه استفاده کند. رژیم سوریه باید زندانیان در بند را آزاد کند و به نهادهای بشردوستانه اجازه دهد بدون هیچ شرط، مانع و فوری به تمام این اماکن تحت کنترل آن دسترسی داشته باشند.

نماینده دائم آلمان در سازمان ملل متحد ادامه داد: رژیم سوریه همچنین باید سرنوشت ده‌ها هزار مفقودی را به خانواده‌ها و دوستدارانشان اطلاع دهد.

هوسگن با استقبال از گزارشی که مدعی شده است دولت سوریه به اماکن پزشکی و مدارس در شمال غرب این کشور حمله کرده است، گفت: این گزارش به وضوح مسئولیت رژیم سوریه و روسیه را نشان می‌دهد.

وی افزود: این گزارش برای جمع باید دنبال شود و بی‌مجازات ماندن نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بین‌المللی بشردوستانه نمی‌تواند یک گزینه باشد.

نماینده دائم آلمان در سازمان ملل متحد، اظهارات دولت سوریه و حامیان آن در تاثیر تحریم بر کمک‌های انسانی را ادعایی نادرست دانست و اضافه کرد: تحریم‌های اتحادیه اروپا، دولت و نه مردم سوریه را هدف گرفته‌اند.

هوسگن مدعی شد: آنها بر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه تاثیری نمی‌گذارند همچنان که کمک‌های انسان‌دوستانه اعم از تجهیزات پزشکی و تجهیزات پزشکی برای پاسخ دادن به کووید-۱۹ مقررات خاصی دارند.

وی با نادیده انگاشتن مسئولیت کشورهای تحریم‌کننده در ایجاد شرایط فاجعه‌بار برای مردم سوریه، گفت: مسئولیت نخستین در فاجعه انسانی سوریه متوجه رژیم این کشور است که با دستگیری پزشکان و پرستاران، تاسیسات درمانی را نابود کرد.

نماینده آلمان بار دیگر دولت سوریه را عامل جنگ داخلی قلمداد کرد که دیگرانی که برای کمک به مردم آن کشور اقدام می‌کنند را مورد سرزنش قرار می‌دهد.

لینک کوتاه: asriran.com/0033iE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلمان سازمان ملل متحد رژیم سوریه آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند

سخنگویان سازمان ملل و آمریکا در پی کشف گورهای دسته جمعی در غزه خواستار تحقیقات درباره این گورهای دسته جمعی شدند.

به گزارش ایرنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج ‌شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا شفاف ‌سازی ای درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه دریافت کرده است، گفت: این موضوع به همتایان اسرائیلی ما مرتبط است. ما خواستار تحقیقات در این زمینه هستیم.

کربی با بیان اینکه به تعامل با اسرائیل در این زمینه ادامه می دهیم، گفت: عنوان کرد: ما خواستار دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه هستیم.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد نیز گفت که سازمان ملل خواستار تحقیقات بین المللی درباره کشف گورهای دسته جمعی در غزه است.

سخنگوی سازمان ملل درباره عملیات نظامی اسرائیل برای حمله زمینی به رفح نیز گفت: اگر اسرائیل در رفح عملیات نظامی انجام دهد، می توانیم تصور کنیم چه فاجعه‌ای رخ خواهد داد.

شبکه الجزیره قطر هفته گذشته گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته‌جمعی با ۱۸۰ جسد را داخل بیمارستان ناصر در خان یونس کشف کرده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نیز به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این محل کشف شده است.

 دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه نیز  در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

 رسانه‌های فلسطینی پیش تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش اسرائیل، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • عفو بین‌الملل خواستار ورود بازرسان به نوار غزه شد
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد