Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه از اوایل خرداد قطار مسافری رشت - تهران - مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود گفت: کمبود مصالح راهسازی یکی از موانع تکمیل راه آهن گیلان است. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

غلامحسین ولدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه یکی از موانع ساخت پروژه راه آهن گیلان کمبود مصالح راهسازی است اظهار داشت: راه آهن به عنوان بهره‌بردار پروژه‌های ریلی شرایطی را برای تسهیل تأمین مصالح ساخت راه آهن رشت - انزلی و سایر پروژه‌های راهسازی مهیا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن شمال 2 ایجاد سازه تخلیه مصالح در ایستگاه راه آهن رشت را مورد توجه قرار داد و در تشریح مهم‌ترین کارکردهای این اقدام تصریح کرد: با تحقق این هدف، ظرفیت حمل و تخلیه روزانه چیزی در حدود 2 هزار و 500 تن مصالح خاکی از مبدأ لوشان ایجاد شده و این مقدار قابل افزایش است.

ولدی استفاده مفید از ظرفیت راه آهن در استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه نقش‌آفرینی راه آهن با اتصال به بنادر ملموس‌تر می‌شود اظهار داشت: هم‌اینک آمادگی لازم برای حمل ریلی کالاهای ‌وارداتی منطقه آزاد انزلی به تمام نقاط کشور از ایستگاه راه آهن رشت وجود دارد.

استاندار اردبیل: تکمیل پروژه راه آهن اردبیل - میانه نیازمند 1600 میلیارد تومان اعتبار استوضعیت نیروهای اخراجی پروژه راه آهن لرستان نیازمند رسیدگی استلایحه موافقت‌نامه ارتباط بین‌المللی راه آهن بین ایران و افغانستان به مجلس رفت

وی موضوع حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا را نیز متذکر شد و در تشریح بیشتر آن اظهار داشت: در سال گذشته مجموعاً 162 هزار و 950 تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به 114 هزار و 24 تن سال 97 حدود 40 درصد رشد داشته است.

ولدی چوب، الوار، عدس، گندم و جو را عمده کالاهای ترانزیت شده از طریق پایانه ریلی آستارا عنوان کرد و در مورد اقلام صادرات شده نیز بیان داشت: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی نیز از جمله کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور جمهوری آذربایجان است.

مدیرکل راه آهن شمال 2 برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در راستای سرویس‌دهی به مسافران و متقاضیان انجام سفرهای ریلی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از اوایل خرداد قطار مسافری مسیر رشت - تهران - مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود.

ولدی با تأکید بر اینکه آغاز فعالیت و راه‌اندازی قطار مسافری استان گیلان با رعایت تمامی نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود عنوان کرد: رعایت طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی میان مسافران از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، استان گیلان به عنوان یک منطقه استراتژیک در شمال کشور با دارا بودن مرز زمینی، دریایی و ریلی جایگاه بسیار خوبی در حوزه حمل، ترانزیت کالا و بار، صادرات و واردات بسیاری از محصولات دارد که از طریق آن درآمد و عایدی خوبی نیز نصیب کشورمان می‌شود.

انتهای پیام/614/ی

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل راه آهن شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • هوای گیلان بعد از چند روز آفتابی ، بارانی می‌شود
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • نگاه مجلس آینده باید به منافع و مصالح ملی باشد