Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حزب جمعیت اسلامی افغانستان با تاکید بر اینکه در توافقنامه «اشرف غنی» و «عبدالله» برای ایجاد دولت مشارکتی شریک نیست تصریح کرد که این توافقنامه به نتیجه تقلبی انتخابات مشروعیت می‌بخشد. تاریخ انتشار: 07:47 - 30 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۲۰۲۰

خبرگزاری میزان- حزب جمعیت اسلامی افغانستان از مهمترین حامیان عبدالله در بیانیه‌ای اعلام کرد که به عنوان یکی از ارکان اصلی تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در توافق «اشرف غنی» و «عبدالله» شریک نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است که حزب جمعیت اسلامی افغانستان باور دارد که نتیجه اعلامی انتخابات ریاست جمهوری این کشور که مهر ماه سال 1398 برگزار شد، خلاف قانون و دستورالعمل‌های انتخاباتی و فاقد استانداردهای لازم مشروعیت بود و از این رو هرگونه حکومت بیرون شده از دل این انتخابات، مشروعیت و اعتبار قانونی ندارد.

بیانیه می‌افزاید که حزب جمعیت اسلامی با در نظر داشت توافق آمریکا و طالبان، آغاز خروج نیروهای آمریکایی، آمادگی برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، بحران کرونا و ضرورت همبستگی برای این مشکل مخالف ایجاد حکومت مبتنی برتوافق سیاسی میان همه طرف‌های عمده سیاسی افغانستان نبود اما این توافق را «مشروعیت بخشیدن به نتیجه تقلبی انتخابات 1398» است.

این عضو تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی تاکید کرد که توافق اشرف غنی و عبدالله برای ایجاد دولت مشارکتی به اعتماد و باور ملی به روندهای مردم سالاری آسیب جدی رسانده و از طرف دیگر ساختار متمرکز قدرت نیز حفظ شده که این مغایر اصول این حزب برای «توزیع افقی قدرت» است.

بیشتر بخوانید: توافق «اشرف غنی»و«عبدالله عبدالله» بر سر تقسیم قدرت در افغانستان واکنش طالبان به توافق عبدالله و غنی برای تقسیم قدرت اشرف غنی و عبدالله عبدالله به زودی توافق همکاری امضا می کنند بی بی سی: جزئیات طرح عبدالله برای حل بحران سیاسی افغانستان عبدالله: حاضرم با طالبان در آینده "افغانستان" در یک دولت کار کنم عبدالله عبدالله: نتیجه انتخابات غیرقانونی است «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان شد عبدالله عبدالله همزمان با اشرف غنی مراسم تحلیف برگزار می‌کند عبدالله: توافق "آمریکا-طالبان" زمینه خروج نیروهای خارجی را فراهم می‌کند

این حزب افزود که برای تغییر ساختار نظام متمرکز و برپایی حکومت مبتنی بر رأی مردم متعهد است و برای دستیابی به این مهم به تلاش‌هایش ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اشرف غنی عبدالله عبدالله حزب جمعیت اسلامی عبدالله عبدالله اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر

دریافت 17 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد بود که با هدف انسان سازی و فقرزدایی به بشاگرد هرمزگان رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

ویدئویی از ماجرای باز شدن پای حاج عبدالله والی به بشاگرد و نحوه کمک رسانی او به مردم را در ویدئو ببینید.

کد خبر 848345 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم کمیته امداد بندرعباس- استان هرمزگان استان هرمزگان

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی