Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@21:17:17 GMT

دایسون از خودروی برقی خود رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۹۹۶۸

دایسون از خودروی برقی خود رونمایی کرد

شرکت Dyson موفق به تولید خودرویی الکتریکی شده است که دارای ظرفیت قابل توجهی در داخل کابین و توانایی بالایی برای ذخیره‌سازی انرژی است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  صنایع خودروسازی دایسون(Dyson) سرانجام و پس از چند ماه انتظار خودروی الکتریکی خود را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دایسون قرار بود این خودرو را در اکتبر سال گذشته معرفی کند ولی به دلیل برخی از مشکلات مالی و شیوع بیماری کرونا رونمایی از اتومبیل برقی این شرکت تا امروز عقب افتاده بود.

این خودرو الکتریکی در مقایسه با اتومبیل‌های مشابه ظرفیت بیشتری دارد و می‌تواند مسافت قابل توجهی را تنها با یکبار شارژ باتری بپیماید. مدیران شرکت دایسون این خودرو الکتریکی را N526 نامیده‌اند. اتومبیل N526 دارای فضای کافی و کاملا راحت برای هفت نفر است و پس از شارژ کامل باتری قادر است مسافتی به اندازه 965 کیلومتر را طی کند.

بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی اتومبیل شرکت دایسون را با خودروی تسلا مدل X مقایسه کرده و در مواردی آن را بهتر می‌دانند. به عنوان مثال خودروی N526 مسافت بسیار بیشتری را تنها با یکبار شارژ باتری طی و فضای بیشتری برای سوار شدن سرنشینان دارد.

با وجود اینکه خودروی الکتریکی دایسون وزنی برابر با 2.6 تن دارد ولی تنها در 4.8 ثانیه از لحظه شروع حرکت به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر  201 کیلومتر بر ساعت است. تمام انرژی مورد نیاز این اتومبیل از طریق باتری 200 کیلووات ساعت تامین می‌شود.

طراحی بدنه بیرون خودروی N526 به نحوی است که اتومبیل کمترین اصطکاک ممکن را با جریان هوا داشته و این موضوع به آن کمک می‌کند تا راحت‌تر به حداکثر سرعت خود برسد. تمامی نکات آیرودینامیکی که در بدنه بیرونی لحاظ شده در کابین خود نیز رعایت گردیده و علاوه بر آن دارای ویژگی‌هایی است که هر ببیننده‌ای را برای لحظاتی وارد به دقت در آن‌ها می‌کند.

شرکت دایسون برای تضمین محصول خود به مشتریان تعهد داده است که تا مدتی طولانی تمامی قطعات اتومبیل را بیمه کرده و از لحاظ تامین قطعات یدکی نیز هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت. برای طراحی هر دستگاه از این خودرو 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت می‌کنند. دایسون هنوز قیمت مشخصی برای خودرو الکتریکی خود را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/4144/

 

 

منبع: آنا

کلیدواژه: اتومبیل الکتریکی صنایع خودروسازی خبر فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو

شرکت مدیران خودرو در خصوص حادثه خودرو ایکس ۵۵ پرو توضیحاتی ارائه کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت مدیران خودرو طى اطلاعیه شماره یک خود در خصوص حادثه خودرو ایکس 55 پرو گفته است:

این شرکت به محض اطلاع از حادثه واژگونی خودروی ایکس 55 پرو که در مسیر قم به کاشان دچار سانحه گردید با تشکیل تیم فنی متشکل از واحدهای مختلف برای بررسی صحت و سقم موضوع و اطلاع از اوضاع مصدومین اقدامات لازم را معمول و تیم مذکور را به محل حادثه برای بازدید از خودرو و دلجویی از سرنشینان خودرو به محل گسیل داشته و در کوتاه ترین فرصت ممکن اطلاعات جامعی از کم و کیف این اتفاق را در راستای تنویر افکار عمومی و قاطبه مشتریان محترم که سرمایه اصلی و ماندگار شرکت هستند اطلاع رسانی خواهد کرد.

لذا این شرکت هرگونه حاشیه پردازی و تخریب اعتبار معنوی این شرکت را برنتابیده و به موازات بررسی اتفاق و جلب رضایت مشتری در فرض ثبوت قصور احتمالی در فرایند تولید با جبران مافات، همزمان نسبت به پیگیری حقوقی عوامل آشکار و نهان در بزرگ نمایی آنچه اتفاق افتاده را نیز معمول خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)