Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر رسولی روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت: انجام ساخت و ساز در بافت فرسوده، مخاطراتی دارد که حضور مجری ذی‌صلاح برای رعایت مناسب ضوابط و مقررات، ضروری و با اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل جلسات هیات‌مدیره و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم و پیگیری اعضای هیات‌مدیره، این موضوع به سرانجام مثبتی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی با بیان اینکه ساخت و ساز در بافت فرسوده، دارای شرایط سخت‌تری نسبت به سایر بافت‌ها است، افزود: نوع خاک، شرایط گودبرداری، قدیمی بودن و ریزدانگی بافت، شرایط پیچیده اجرایی را برای ساخت و ساز در بافت فرسوده ایجاد می‌کند که نیاز است مهندسان مجری در تمامی مراحل ساخت، حضور و مسؤولیت داشته باشند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان این اقدام را موجب افزایش کیفیت ساخت و کاهش خطرات احتمالی در ساخت و ساز بافت فرسوده خواند و گفت: برای داشتن فرآیند ساخت مطابق با قوانین و ضوابط، حضور مجریان در پروسه ساخت و ساز موجب بهبود کیفی آن و افزایش طول عمر ساختمان خواهد شد.

رسولی، این اقدام را برای اشتغال مهندسان مجری نیز مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این تصمیم علاوه بر اتخاذ یک رویکرد منطقی برای بهبود ساخت و ساز در این بافت‌ها موجب ایجاد ظرفیت جدید کاری برای مهندسان مجری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خواهد شد و عواید مثبتی دارد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان هم‌اکنون با ۵۹۷۹ نفر عضو در ۶ رشته اصلی معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه برداری فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها پروژه ساختمانی مسکن زنجان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پروژه ساختمانی مسکن زنجان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پروژه ساختمانی مسکن زنجان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور سازمان نظام مهندسی ساختمان ساخت و ساز بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد آیینی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت از ۶۹۰ شهر در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

آیینی گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی ادامه داد: برای نوسازی این باخته فرش شده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: مردم ساکن‌ترین بافت‌ها افرادی کم درآمد هستند که توان مقاوم‌سازی و نوسازی ندارند و حتی اگر وام ارزان قیمت به آنها پرداخت شود توان بازپرداخت اقساط را ندارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد