Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آخرین رتبه بندی nature index مربوط به سال ۲۰۲۰، دانشگاه گیلان در بین ۹۹ موسسه و دانشگاه ایرانی رتبه ۱۹ را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري دانشجو، در آخرین رتبه بندی nature index مربوط به سال ۲۰۲۰، دانشگاه گیلان در بین ۹۹ موسسه و دانشگاه ایرانی رتبه ۱۹ را به خود اختصاص داد.

هر ساله «nature index» به رتبه‌بندی موسسات و دانشگاه‌های جهان بر پایه دستاورد‌های پژوهشی با کیفیت بالای آن‌ها در سال گذشته می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هدف این رتبه بندی شناسایی جایگاه کشور‌ها و موسسات آموزش عالی بر پایه دستاورد‌های پژوهشی با کیفیت بالا است و با شمارش تعداد مقاله‌های پدیدآوران در ۸۳ نشریه نمایه شده خود، امکان رتبه بندی و مقایسه را بر پایه سه سنجه کلیدی فراهم می‌آورد.

 شمار مقاله‌ها (Article Count) یا AC یعنی تعداد مقاله‌های منتشر شده در نشریه‌ها بدون توجه به شمار پدیدآوران.

 شمار کسری (Fractional Count) یا FC سهم مشارکت هر پدیدآور در نگارش یک مقاله را محاسبه می‌کند.

 شمار کسری وزنی (Weighted Fractional Count) یا WFC که به شمار کسری وزن اختصاص می‌دهد. این شاخص اصلاح شده شمار کسری است. مثلا در حوزه‌های ستاره شناسی و فیزیک به دلیل حجم بیشتر این انتشارات نسبت به دیگر حوزه‌ها در نمایه «نیچر» به این حوزه وزن داده می‌شود تا تاثیرشان کمتر شود.

لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۹ دانشگاه گیلان از میان ۶۹ دانشگاه ایرانی رتبه ۴۴ را به خود اختصاص داده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه گیلان رتبه بندی دانشگاهها دانشگاههای برتر ایران دانشگاه ایرانی رتبه خود اختصاص دانشگاه گیلان رتبه بندی شمار کسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای بهادری جهرمی، علاوه بر این، در سال جاری برای جذب ۷۰ هزار معلمِ دیگر نیز مجوز تأمین شده تا با آزمون، استخدام شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان