Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تهدید رییس جمهور آمریکا مبنی بر بررسی لغو عضویت این کشور در سازمان جهانی بهداشت و اصابت راکت به منطقه سبز بغداد از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند. تاریخ انتشار: 09:10 - 30 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۲۰۲۸

خبرگزاری میزان – مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های جهان در ساعات گذشته به شرح زیر است:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا در جهان

شمار افرادی که در سطح جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند ۴ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۷۱ نفر رسیده است و ۳۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۹۳ نفر از افراد مبتلا به این ویروس نیز تاکنون بهبود یافته اند.

*تهدید ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، مهلت یک ماهه‌ای برای اتخاذ تدابیر ملموس به سازمان جهانی بهداشت داده و تهدید کرد که عضویت آمریکا در این نهاد بین المللی را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد.

*اصابت راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد

رسانه‌های عراق بامداد امروز سه شنبه گزارش دادند که یک فروند راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از اخراج بازرس وزارت خارجه آمریکا *هشدار اتحادیه اروپا درباره الحاق کرانه باختری

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از رژیم صهیونیستی درخواست کرده تا از تصمیم خود مبنی بر الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی خودداری کند.

*تسلیحات فرانسه و امارات در دست نیرو‌های حفتر

مقامات دولت وفاق ملی لیبی گزارش دادند که در یکی از پایگاه‌های متعلق به نیرو‌های تحت فرمان «خلیفه حفتر»، موسوم به ارتش ملی لیبی، که اخیرا آزاد شده، تسلیحات امارات و فرانسه کشف شده است.

*رایزنی تلفنی پمپئو و ماس درباره ایران

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه و طی تماس تلفنی با «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان، درباره ایران گفت‌وگو کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جهان تحولات بین الملل کرونا ترامپ عراق سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟

ایسنا/خراسان رضوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که آسیا بیشترین آسیب را از آب‌وهوا و بلایای آب‌وهوایی در سال ۲۰۲۳ ثبت کرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد اعلام کرد که آسیا در سال ۲۰۲۳ آسیب‌دیده‌ترین منطقه جهان از نظر آب‌وهوا و مخاطرات آب‌وهوایی بوده است که سیل و طوفان عامل اصلی تلفات و خسارات اقتصادی آن محسوب می‌شود.

دمای جهانی در سال گذشته به بالاترین حد خود رسید و آژانس آب‌وهوای سازمان ملل‌ متحد اعلام کرد آسیا با سرعتی ویژه در حال گرم شدن است.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که تاثیر امواج گرما در آسیا در حال شدیدتر شدن است و ذوب یخچال‌های طبیعی امنیت آبی منطقه را در آینده تهدید می‌کند.

آسیا سریعتر از میانگین جهانی گرم می‌شود و دما در سال گذشته نزدیک به ۲ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۰ است.

سلست سائولو، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی در بیانیه‌ای گفت نتیجه‌گیری گزارش، نگران‌کننده است. بسیاری از کشورهای منطقه در سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال ثبت شده خود را همراه با رگبار شرایط شدید، از خشکسالی و موج گرما گرفته تا سیل و طوفان، تجربه کردند.

تغییرات اقلیمی، فراوانی و شدت چنین رویدادهایی را تشدید کرد و بر جوامع، اقتصادها و مهم‌تر از همه بر زندگی انسان‌ها و محیطی که در آن زندگی می‌کنیم تأثیر گذاشت.

گزارش وضعیت آب‌وهوا در آسیا در سال ۲۰۲۳ بر سرعت شتاب شاخص‌های کلیدی تغییرات آب‌وهوایی مانند دمای سطح، عقب‌نشینی یخچال‌های طبیعی و افزایش سطح دریا تاکید کرد و گفت که آنها پیامدهای جدی برای جوامع، اقتصادها و اکوسیستم‌های منطقه خواهند داشت.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که آسیا از نظر آب‌وهوا و مخاطرات مرتبط با آب در سال ۲۰۲۳ بیشترین بلایا را در جهان داشت.

میانگین سالانه دمای نزدیک به سطح آسیا در سال ۲۰۲۳ با ۰.۹۱ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین سال‌های ۱۹۹۱ تا۲۰۲۰ و ۱.۸۷ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین سال‌های ۱۹۶۱ تا۱۹۹۰، دومین رکورد بالای ثبت شده بود.

میانگین دمای بسیار بالایی از سیبری غربی تا آسیای مرکزی و از شرق چین تا ژاپن ثبت شده است و ژاپن، گرم‌ترین تابستان خود را در گذشته داشته است. در مورد بارندگی، هیمالیا و رشته کوه هندوکش در پاکستان و افغانستان کمتر از حد نرمال را ثبت کردند.

دمای سطح دریا در سال ۲۰۲۳ در شمال غربی اقیانوس آرام بالاترین رکورد ثبت شده، بوده است.

سال گذشته، ۷۹ فاجعه مرتبط با خطرات آب‌وهوایی مرتبط با آب در آسیا گزارش شد. از این تعداد، بیش از ۸۰ درصد سیل و طوفان بوده که بیش از ۲۰۰۰ کشته داسته است و ۹ میلیون نفر مستقیماً متاثر شده‌اند.

هنگ‌کنگ در هفتم سپتامبر ۱۵۸.۱ میلی‌متر بارندگی را در یک ساعت ثبت کرد که بالاترین میزان بارندگی از زمان شروع رکورد در سال ۱۸۸۴ در نتیجه طوفان بود.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که نیاز فوری به خدمات ملی آب‌وهوا در سراسر منطقه برای بهبود اطلاعات مناسب برای مقاماتی که روی کاهش خطرات بلایا کار می‌کنند وجود دارد.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انطباق با آب‌وهوای در حال تحول نه تنها یک گزینه، بلکه یک ضرورت اساسی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند