Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست پیگیری و ارائه طرح برنامه های اوقات فراغت ویژه کانون های مساجد استان یزد با اشاره به اهمیت طرح ملی فهما جهت الگو دهی به کانون های مساجد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست پیگیری و ارائه طرح برنامه های اوقات فراغت ویژه کانون های مساجد استان یزد صبح امروز با حضور حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مهدی پرنیان، مسئول کانون بقیع یزد در این نشست گفت: امروز مخاطب ما کودکان و نوجوانان هستند که در برنامه های کانون سعی کردیم برنامه های ما برای آن ها جذاب باشد.

وی افزود: سال گذشته در کانون برنامه های متنوع فرهنگی و هنری داشتیم که در ماه مبارک رمضان به صورت روزانه برنامه های مختلف از جمله مسابقات قرآنی، دورهمی های دوستانه، کلاس های آموزشی را دنبال کردیم.

مسئول کانون بقیع ادامه داد: محتوای این برنامه ها با نگاه فرهنگی و آموزشی احکام و مسائل مذهبی، تاریخی و حتی اطلاعات عمومی بود که در قالب بسته های محتوایی با برگزاری دوره های مختلف در اختیار نوجوانان قرار می گرفت.

حجت الاسلام پرنیان بیان کرد: با توجه به آسیب های فضای مجازی ما در سال گذشته سعی کردیم تا جوانان و نوجوانان را از فضای مجازی دور کنیم اما امسال شرایط متفاوت است به نحوی که با توجه به شیوع ویروس کرونا سعی کردیم برنامه ها را در این فضا دنبال کنیم.

وی گفت: عمده کار ما جمع کردن بچه ها در مساجد بود و در این زمینه نیز مسجد محوری به عنوان الگوی فعالیت های ما بود.

مسئول کانون بقیع ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون به صورت روزانه معما مطرح کردیم که شاهد حضور خوب کودکان و نوجوانان در این فضا بودیم و سعی کردیم با برگزاری مسابقه « جرعه نور» به صورت روزانه رجوع به قرآن کریم را داشته باشیم.

 

 

ابوالفصل کرمانی نسب، مسئول کانون صاحب الزمان (عج) یزد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های کانون در بستر فضای مجازی گفت: امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا شاهد  حضور بچه های مسجد در فضای مجازی بودیم که ما سعی کردیم تا با ایجاد محتوای مناسب در جهت جذب جوانان و نوجوانان حرکت کنیم.

وی افزود: ما هر ساله در ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی و فرهنگی متنوعی در مسجد داشتیم که بیش از 200 نفر کودک و نوجوان حضور پیدا می کردند اما امسال قالب برنامه های ما متفاوت بود و حضور خوبی در فضای مجازی داشتیم.

مسئول کانون صاحب الزمان (عج) یزد بیان کرد: رویکرد امسال ما در کانون توجه به بحث تئاتر بچه های مسجدی است زیرا معتقدیم که در این برهه شاهد خلا در حوزه سینمای انقلاب هستیم.

کرمانی نسب بیان کرد: اگر بتوانیم در فضای مسجد تئاتر و هنر مسجدی ایجاد کنیم اتفاقات خوبی برای استان یزد و شهر دارالعباده می افتد.

 

 

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد نیز این نشست گفت: هدف ما جذب به مساجد است و بایستی با ایجاد محتوای مناسب و همچنین برنامه های جذاب در جهت حضور بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد باشیم.

وی افزود: در این زمینه کانون ها بایستی تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا بتوان از این طریق تولید محتوا کرده و برنامه های جذاب ایجاد کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: سامانه ملی بچه های مسجد و طرح ملی فهما می تواند به عنوان راهکار مناسبی برای ارائه و دریافت الگو برای کانون ها باشد زیرا ثبت فعالیت های مسجدی و ارائه محتوا در رویداد ملی فهما می تواند دسترسی را برای کانون های دوردست و مناطق محروم ایجاد کند.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: در شرایط کنونی کشور که شاهد گسترش و شیوع ویروس کرونا هستیم بسیاری از فعالیت های فرهنگی در قالب متفاوت از سال های گذشته برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم را محتوادهی به کانون ها در بستر فضای مجازی فعال شده و محتوای مسجدی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امسال در تابستان نیز سعی داریم به صورت متمرکز کانون ها را فعال کرده و با ایجاد محتوا توسط کانون های فعال در استان، در جهت فعالیت های مسجدی با رویکرد حضور در فضای مجازی سالم گام برداریم.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد شبستان یزد اوقات فراغت کانون های مساجد مسئول کانون حجت الاسلام فضای مجازی برنامه ها سعی کردیم ملی فهما کانون ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مصطفی آمون، ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان سازی، پشتیبانی و نظام مند کردن فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی خلاقانه و طرح ایده های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه های تابستانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: فضای معنوی مساجد می تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آنها داشته باشند.

آمون، توسعه تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان