Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به هفت هزار و 607 نفر خدمات مشاوره ای ارائه شده، گفت: در طول این مدت 88 درصد از پرونده های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری سطح استان به مصالحه انجامیده است.

سرهنگ محسن عربی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 98 پرونده قضائی در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان منجر به مصالحه شده، مبارزه با آسیب های اجتماعی و پیگیری در جهت رفع آن را دستور کار مراکز مشاوره بر شمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری تعداد 106 کلاس مشاوره فعال در طول سال جاری، افزود: رسالت وجودی مشاوران در مراکز مشاوره و واحدهای مددکاری اجتماعی کلانتری ها، آگاهسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 559 پرونده به دوایر مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است، تصریح کرد: از این تعداد، سه هزار و 98 پرونده معادل 88 درصد به مصالحه انجامیده است.

عربی با اشاره به اینکه در طول این مدت تعداد سه هزار و 812 پرونده در حوزه روانشناختی مورد رسیدگی قرار گرفته، خاطر نشان کرد: در این راستا 138 مورد مشاوره انتظامی توسط کارشناسان این حوزه به مراجعان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد پرونده های ارجاع شده به دوایر اجتماعی کلانتری ها 31 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، یاد آور شد: پرونده های زوجین دارای اختلاف و در شرف طلاق نیز علاوه بر ارجاع به کلانتری ها به صورت جداگانه به مرکز مشاوره استان نیز ارجاع داده می شود.

عربی یادآورشد: امیدواریم که با توسعه و تقویت این واحد اجتماعی در کلانتری های سطح استان و شناسایی و بکارگیری کارشناسان مجرب و مرتبط با این حوزه می توان شاهد روند کاهش آسیب ها، معضلات و مشکلات خانواده ها در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي كلانتري پرونده اختلافات خانوادگی ابتدای سال جاری تاکنون کلانتری ها سطح استان سه هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی

دادستان بجنورد در خصوص روند تاخیر نامتعارف در تکمیل و بهره‌برداری از پل کنارگذر شمالی به مسئولان هشدار داد و گفت: در صورت عملیاتی نشدن وعده‌ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _ یک شنبه نهم اردیبهشت_ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: ادامه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان نگران کننده است.

و با اشاره به مبانی قانونی و وصف مجرمانه این نوع اقدامات، افزود: عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص اجرای مقررات به منظور جلوگیری از ایجاد و تکمیل مستحدثات غیرقانونی در مراحل اولیه کار جای انتقاد دارد.

دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی باید بلافاصله و قبل از تکمیل و استقرار کامل ابنیه در دستور کار نهادهای مسئول باشد تا از توسعه فرایند اقدامات مجرمانه و اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌های گزاف بعدی پیشگیری شود.

ایلالی اضافه کرد: اجرای دقیق مقررات «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات» از سوی جهاد کشاورزی به ویژه پیشگیری از ساز و کار آغازین در ابتدای عملیات مجرمانه می‌تواند کم هزینه تر از تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضائی باشد.

وی با اشاره به بروز تأخیر نامتعارف چندین ساله در خصوص بهره‌برداری از پل واقع در ورودی کنارگذر شمالی به مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌های نظارتی ذی ربط و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ماجرا از حیث قصور، تقصیر، تساهل و تسامح و هر گونه فعل و ترک فعل مجرمانه هشدار داد.

دادستان بجنورد با اشاره به آخرین وعده‌ای که در این راستا مطرح شده است، گفت: این اطاله وقت، بعضی امکانات، تجهیزات و منصوبات مستقر در بخش‌های مختلف این پل، مورد سرقت و دستبرد سارقان واقع و از این منظر به بیت‌المال خسارت‌هایی وارد شده است.

ایلالی افزود: چنانچه مسئولان ذی ربط همچنان به وعده‌های خود عمل نکنند، مدعی العموم در مقام پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه ورود کند و پس از اعلام جرم و تشکیل پرونده قضائی، بدون اغماض و مماشات با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 748787

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد