Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:11:21 GMT

نماز عید فطر در مساجد کردستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۱۵۷

نماز عید فطر در مساجد کردستان برگزار می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه مشترک هماهنگی برگزاری مراسم نماز عید فطر و راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بسیج و سپاه بیت المقدس کردستان بر نحوه برگزاری مراسم نماز عید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد نظارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: استفاده از فضای باز مساجد برای برگزاری نماز عید فطر، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش و اقامه نماز در حداقل زمان ممکن از اقدامات پیش بینی شده، برای برگزاری این مراسم است.

خوش اقبال ادامه داد: در این رابطه مقرر گردیده تا نمازگزاران در هنگام اقامه نماز از چادر، مهر و وسایل شخصی مورد نیاز استفاده کرده و از پخش هر گونه نذری خودداری شود.

او تاکید کرد: برای رعایت دقیق این نکات اداره کل اوقاف و امور خیریه و مرکز بزرگ اسلامی دستور لازم را به ائمه جماعات و اعضای هیآت امنای مساجد استان ابلاغ کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: فرمانداران تابعه در راستای برگزاری برنامه‌های نماز عید فطر و گرامیداشت روز جهانی قدس اقدامات و هماهنگی‌های مورد نیاز را انجام خواهند داد.

او در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت روز جهانی قدس در استان اشاره و اضافه کرد: در اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا راهپیمایی روز جهانی قدس هماهنگ با سراسر کشور در استان کردستان نیز برگزار نخواهد شد وفقط در همان روز جمعه راس ساعت ۱۲ ظهر رهبر معظم انقلاب از طریق رسانه ملی بیاناتی را برای مردم ابراز می‌کنند.

خوش اقبال ادامه داد: اقدامات تبلیغی محیطی، کاشت درخت زیتون در پارک آبیدر سنندج، اطلاع رسانی جهت گرامیداشت روز جهانی قدس از طریق شبکه شاد آموزش و پرورش برای دانش آموزان وخانواده‌های آن‌ها پیش بینی شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز عید فطر پروتکل های بهداشتی استانداری کردستان روز جهانی قدس نماز عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم جشن تکلیف  ۳۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهر نسر در بخش رخ صبح امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش جلگه رخ  و اولیاء دانش آموزان این شهر برگزار شد.


رئیس آموزش و پرورش جلگه رخ در اين مراسم معنوی كه در جوار مزار شهدای نسر برگزار شد، اظهار داشت: سن تكليف نويدبخش شروع تكامل انسانيت و بندگی است تا مخلوق در راه رسيدن به خالق خود كوشا باشد.

 

حمید قلی زاده افزود: برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان در راستای ترويج فرهنگ دينی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام می شود تا روح معنوی در جامعه حاكم شود.

 

وی ادامه داد: دختران امروز مادران فردای جامعه اسلامی هستند كه بايد با تأسی از رفتارهای اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، راه سعات جامعه اسلامی را هموار سازند و دنيا و آخرت خود را تضمين کنند.

 

قلی زاده بيان داشت:  مسائل فرهنگی و مذهبی به شکلی در هم آميخته اند و دانش آموزان به عنوان آينده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظيفه دارند تا با توجه به فرهنگ اسلامی در اعتلای اخلاق در جامعه تلاش کنند.

 

وي تصريح كرد: يكی از مهمترين اعمال بندگان نزد خداوند متعال برپايی نماز است زيرا نماز بهترين وسيله برای ارتباط نزدیک با خداوند متعال است و اگر دانش آموزان از ابتدای رسيدن به سن تكليف در انجام فرايض و واجبات خود تلاش كنند هيچگاه اسير هوای نفس نمی شوند.

 

قلی زاده گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد تا با نهادينه كردن برگزاری نماز جماعت معنويت را در دانش آموزان تقويت كند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر