Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@15:08:35 GMT

هتل های آنتالیا آماده پذیرش گردشگران می ‎شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۲۷۵

هتل های آنتالیا آماده پذیرش گردشگران می ‎شوند

ساعت 24-براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، هتل های آنتالیا آماده پذیرش گردشگران می شوند.به گفته «ارسوی»، از هفته گذشته اطلاعیه ای برای رعایت نکات بهداشتی از جمله لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به هتل های ترکیه ابلاغ شده است.پس از دریافت این ابلاغیه، هتل های ترکیه روند آمادسازی و طراحی بخش های مختلف هتل برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه روند کاهش تدریجی محدودیت های قرنطینه که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ترکیه وضع شده بود را آغاز کرده. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته از برنامه کاهش محدودیت ها رونمایی کرد.

به این ترتیب، مراکز خرید، سالن های زیبایی و کارخانه های اتوموبیل سازی سراسر ترکیه فعالیت خود را از روز دوشنبه آغاز کردند.

محمد نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز بیان کرد انتظار می رود فصل گردشگری ترکیه از عید فطر آغاز شود.

به گفته «ارسوی»، از هفته گذشته اطلاعیه ای برای رعایت نکات بهداشتی از جمله لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به هتل های ترکیه ابلاغ شده است.

پس از دریافت این ابلاغیه، هتل های ترکیه روند آمادسازی و طراحی بخش های مختلف هتل برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی را آغاز کردند.

هتل ها به دوربین های حرارتی در ورودی ها مجهز خواهند شد تا از دمای بدن کارکنان و مسافران اطمینان حاصل شود.

از این پس هنگام صرف وعده های غذایی فقط کارکنان غذا را برای مسافران سرو خواهند کرد و دسر، میوه و سالاد نیز در ظروف یک بار مصرف ارائه خواهد شد.

کلیدهای کارتی اتاق ها به وسیله نور فرابنفش ضدعفونی خواهد شد و در لابی ها خودکارهای یکبار مصرف استفاده خواهد شد.

اتاق ها پس از تسویه و خروج مسافران تا بیست و چهار ساعت بعد تحویل داده نمی شوند و در هر نوبت فقط یک نفر امکان استفاده از آسانسورها را خواهد داشت، البته این قانون شامل اعضای یک خانواده نمی شود.

شیوع ویروس کرونا حوزه های بسیاری را از جمله گردشگری با خسارات شدید مواجه کرده است.

گردشگری بخش مهمی از اقتصاد ترکیه محسوب می شود. مسئولان گردشگری ترکیه انتظار داشتند در سال جاری شاهد ورود 58 میلیون بازدیدکننده باشند.

وزیر گردشگری ترکیه اخیرا اعلام کرد اگر شیوع ویروس کرونا تحت کنترل دربیاید، می توان در سال 2021 انتظار ورود 63 میلیون گردشگر به ترکیه را داشت.

شمار گردشگران خارجی در ترکیه در سه ماهه اول سال به 4.24 میلیون نفر گزارش شده که این آمار نسبت به سال گذشته با 22.1 درصد کاهش روبه رو بوده است.

ترکیه همچنین با کاهش 11.4 درصدی درآمد حاصل از گردشگری در فاصله ژانویه تا فوریه مواجه شده است.

در سال 2019، بیش از 45 میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کردند که این آمار در سال 2018، 39.5 میلیون نفر گزارش شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رعایت فاصله گذاری اجتماعی گردشگری ترکیه هتل های ترکیه برای رعایت هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس این بیانیه، سیل‌های یک ماهه اخیر در کنیا باعث تخریب خانه‌ها، جاده‌ها و پل‌های زیادی در این کشور شده و بیش از ۲۱۰ هزار نفر را آواره کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، همچنین منطقه حفاظت شده ملی «ماسای مارا» که یک جاذبه گردشگری در غرب کنیا است و سالانه ده‌ها هزار نفر از گردشگران خارجی را راهی این کشور می‌کند به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه تلک دچار آب گرفتگی شده و در پی آن گردشگران در هتل‌های خود محبوس و ارتباط آن‌ها با دیگر مناطق قطع شده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، پدیده اقلیمی ال نینو که کارشناسان از آن به عنوان عامل بارش‌های شدید اخیر در شرق قاره آفریقا نام می‌برند، سایر کشور‌های آفریقای شرقی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

در کشور تانزانیا ۱۵۵ نفر بر اثر سیل و رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند و در کشور‌های اوگاندا و بوروندی هم تلفات و ویرانی قابل توجهی رخ داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • آماده سازی ۱۵۰۰ سیخ کوبیده توسط آشپز ترکیه ای (فیلم)
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟