Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@03:24:03 GMT

سوریه: هرگونه حضور نظامی خارجی بدون مجوز اشغالگری است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۳۸۰

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن اشغالگری خواندن هرگونه حضور نظامی خارجی غیرقانونی در خاک کشورش بدون موافقت دولت سوریه گفت: کشور از حق خود در دفاع از خاک، منابع و ثروت‌ها و ادامه مبارزه با تروریسم و آزادسازی مناطق اشغال شده خود چه توسط اشغالگر آمریکایی یا ترکیه یا گروه‌های تروریستی تحت امر آنها نمی‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری در نشست شورای امنیت که از طریق ویدیو کنفرانس با محوریت تحولات سوریه برگزار شد، گفت: ترکیه حمایت و پشتیبانی‌ خود را از گروه‌های تروریستی تحت امرش که در مناطق متعدد شمال کشور حضور دارند، ادامه می‌دهد و قانون بین‌الملل، توافق آدنا، توافقات سوچی، آستانه، مسکو و قطعنامه‌های شورای امنیت به خصوص تصمیمات مربوط به مبارزه با تروریسم را نقض می‌کند.

وی اشاره کرد که گروه‌های تروریستی مورد حمایت نظام رجب طیب اردوغان پس از برقراری آرامش بعد از توافق مسکو و مشغولیت جهان به مقابله با ویروس کرونا اقدام به تجدید قوا و افزایش تسلیحات خود به منظور ارتکاب جنایت‌های دیگر کرده است.

جعفری افزود: گروه‌های تروریستی وابسته به گروهک تروریستی "حراس الدین" و "حزب ترکستانی" یکی از نقاط نظامی ارتش سوریه در روستای طنجره مجاور دشت الغاب را هدف قرار دادند و گلوله باران کردند که شهادت عده‌ای از نظامیان ارتش و جراحت چند نفر دیگر را به دنبال داشت.

وی در ادامه به اقدام حزب ترکستانی در انهدام برج نیروگاه حرارتی تولید برق زیزون در حومه ادلب پس از سرقت تجهیزات این نیروگاه با کمک متخصصانی از ترکیه و انتقال آن به داخل خاک این کشور از طریق گذرگاه‌هایی اشاره کرد که توسط بعضی‌ در سازمان ملل به عنوان معابر "انسانی" یاد می‌شوند.

جعفری اضافه  کرد که نیروهای ترکیه با گروه‌های تروریستی تحت حمایت خود نیروگاه علوک را به کنترل خود درآوردند، آب را قطع و شهروندان شهر حسکه و اطرافش که تقریبا دو میلیون نفر جمعیت دارند از آب شرب محروم می‌کنند.

جعفری این مساله را جنایت جنگی و جنایت ضد بشریت دانست.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین به اقدام نیروهای اشغالگر آمریکایی در تاسیس یک پایگاه نظامی جدید در حومه استان دیر الزور با هدف کنترل بیشتر بر چاه‌های نفتی سوریه و ادامه روند غارت و چپاول ثروت‌های مردم سوریه اشاره کرد.

جعفری گفت: در روزهای گذشته شاهد حملات هوایی مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه از فراز آسمان جولان اشغالی و حریم هوایی مجاور بودیم.

وی تاکید کرد که این اقدامات خصمانه به مثابه نقض صریح و علنی قانون بین‌الملل و احکام منشور به شمار می‌رود که باید به حمایت از  گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب اضافه شوند.

منبع: الف

کلیدواژه: گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت

 

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در غزه در گفت وگو با الجزیره با تاکید براینکه هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت، گفت: ما در حال تلاش برای گسترش دسترسی بشردوستانه به رفح هستیم.

وی همچنین به محدودیت‌ها در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اشاره کرد و افزود: ممانعت از دسترسی به کمک‌ها، فاجعه انسانی در غزه را تشدید می‌کند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه با تاکید بر اینکه این نهاد هرگز در تخلیه اجباری در رفح شرکت نخواهد کرد، گفت: هم اکنون نیاز فوری به تلاش بیشتر برای کمک رسانی به غزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کودکان غزه از سوء تغذیه رنج می‌برند و از نیازهای اولیه خود محروم هستند.

به گزاش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن