Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@18:19:42 GMT

حضور آمریکا در افغانستان به سود طالبان است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۵۲۶

حضور آمریکا در افغانستان به سود طالبان است

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا گفته است که گروه طالبان درباره خروج نظامیان کشورش از افغانستان اختلاف نظر دارند، زیرا حضور آمریکا برای این گروه پول‌ساز است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری «افق نیوز» افغانستان نوشت که ترامپ در توییترش با اعلام این موضوع، افزوده است که نیروهای آمریکایی در افغانستان به استثنای نخستین حضور خود در این کشور، دیگر هیچ‌ گاه برای برنده ‌شدن نجنگیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزوده است که این نیروها تنها نقش پلیس را در افغانستان ایفا کرده‌اند.

به گفته ترامپ، طالبان اکنون هم نسبت به خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان نظر متفاوت دارند؛ زیرا حضور این نیروها در افغانستان برای طالبان سودآور است.

گفته می شود که این اظهارات رییس جمهوری آمریکا در واکنش به یک گزارش روزنامه «وال‌استریت ژورنال» درباره موضع آمریکا در قبال افغانستان بیان شده است.

آمریکا و طالبان پس از یک سال و ۱۱ دور گفت‌وگوهای جدی در دهم اسفندماه ۹۸ توافقنامه‌ای را در دوحه قطر با حضور نمایندگان شماری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی امضا کردند که بر اساس آن تا ۱۴ ماه تمام نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو افغانستان را ترک کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت سیاوش اردلان از حضور اپوزیسیون کنار نیروهای پلیس آمریکا برای سرکوب دانشجویان

سیاوش اردلان گزارشگر بی‌بی‌سی در توئیتی از حضور فعال اپوزیسیون در کنار نیروهای پلیس آمریکا برای سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی در این توئیت نوشت:

فرق اعتراضات دانشجویی دیشب در کالیفرنیا با دو هفته اخیر در امریکا این بود که اینبار بجای پلیس، این دانشجویان طرفدار اسرائیل بودند که به تحصن دانشجویان حامی فلسطینیان هجوم بردند و با اونها درگیر شدند. در این ویدئو صدای فحشهای فارسی از جمع گروه حامیان اسرائیل شنیده میشه.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • روایت سیاوش اردلان از حضور اپوزیسیون کنار نیروهای پلیس آمریکا برای سرکوب دانشجویان
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک