Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا به شبکه خبری محبوبش، فاکس نیوز به سبب هشدارهای یک مجری این شبکه نسبت به تاثیرات مرگبار بالقوه داروی هیدروکسی کلروکین بر خلاف توصیه های خودش به مصرف این دارو برای مقابله با کرونا حمله کرد.

به گزارش ایسنا، هشدار نیل کاووتو، مجری شبکه خبری فاکس نیوز در خصوص خطرات بالقوه مصرف خودسرانه داروی هیدروکسی کلروکین برای افراد دارای برخی شرایط جسمی پیش‌زمینه‌ای بعد از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ این دارو را شخصا مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در پستی در توئیتر در واکنش به هشدار های کاووتو درباره هیدروکسی کلروکین گفت: "ما دلمان برای راجر ایلز (مدیر اجرایی ارشد سابق فاکس نیوز) تنگ شده است. شما اکنون (در فاکس نیوز) بیشتر از هر زمانی نیروهای مخالف با ترامپ دارید. به دنبال یک کانال جدید هستم!"

مجری فاکس نیوز در برنامه‌اش با نام "دنیای شما با نیل کاووتو" هشدارش درباره مصرف هیدروکسی کلروکین را به فاصله کمی بعد از اظهارات ترامپ درباره مصرف این دارو توسط خودش مطرح کرده و این اظهارات ترامپ را "بهت آور" خواند. کاووتو به وجود برخی مطالعات اشاره کرد که نشان داده‌اند مصرف هیدروکسی کلروکین می تواند برای برخی افراد با شرایط پیش‌زمینه‌ای همچون افراد دارای مشکلات قلبی خطرناک باشد.

کاووتو خاطر نشان کرد: حقیقت مساله این است زمانی که رئیس جمهور پرسید که شما چه چیزی برای از دست دادن دارید؟ باید گفت که بر اساس برخی مطالعات، گروه های آسیب‌پذیر مردم یک چیز برای از دست دادن با این دارو دارند و آن هم جانشان است.

وی افزود: اگر شما در گروه افراد با ریسک زیاد باشید و شروع به مصرف این دارو به عنوان یک درمان پیشگیرانه به جهت دفع ابتلا به ویروس کنید و یا در یک سناریوی بدتر، اگر شما دارید با ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کنید و در عین حال جزو این گروه از افراد آسیب‌پذیر هم هستید، پس این دارو شما را خواهد کشت.

بعد از آنکه ترامپ به مصرف داروی هیدروکسی کلروکین توسط خودش اذعان کرد، شان کانلی، پزشک شخصی خود او نیز با تایید مصرف این دارو از سوی ترامپ گفت که هر دوی آنها به این نتیجه رسیده اند که "مزایای بالقوه این دارو بر  خطرات نسبی آن برتری دارد".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ فاکس نیوز هیدروکسی کلروکین کروناویروس کرونا در جهان هیدروکسی کلروکین مصرف این دارو فاکس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های کمبود ویتامین K

آفتاب‌‌نیوز :

کمبود این ویتامین در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که با این ویتامین تداخل دارند (نظیر آنتی بیوتیک ها، دارو‌های ضدتشنج مثل فنی توئین و دارو‌هایی که از جذب چربی جلوگیری می‌کنند مثل اورلیستات) و یا شرایطی که فرد دچار سوءجذب باشد (مثل افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، فیبروز سیستیک، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو)، رخ دهد.

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود، زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی‌کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است. مقدار محدود پروتئین‌های لخته‌کننده خون در بدو تولد، در صورت عدم مصرف مکمل‌های ویتامین K، خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می‌دهد.

شایع‌ترین علائم کمبود این ویتامین عبارت است از:

- طولانی‌تر شدن زمان لازم جهت لخته شدن خون

- خونریزی

- کاهش تراکم استخوانی و یا پوکی استخوان

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب