Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@17:18:03 GMT

ضرب‌الاجل ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۷۲۹

ضرب‌الاجل ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش صدای ایران، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نسخه‌ای از نامه ارسالی به «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی را منتشر کرد که حاکی از تداوم سیاست خصمانه واشنگتن در قبال این نهاد است.

وی طی این نامه، سازمان بهداشت جهانی را تهدید می‌کند چنانچه ظرف ۳۰ روز، اوضاع را آنطور که باید بهبود ندهد؛ آمریکا نه تنها تعلیق بودجه این نهاد را همیشگی می‌کند؛ بلکه در عضویت خود نیز تجدیدنظر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتنی است ماه میلادی گذشته (آوریل)، ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را به این اتهام که «چین محور» است؛ تعلیق کرد و مدعی شد این نهاد خطر شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفته است.

ترامپ در نامه خطاب به سازمان بهداشت جهانی مدعی است تنها راه پیش روی این نهاد اثبات استقلال از چین است!

وی همچنین از این سازمان به علت تقدیر از شفافیت چین در قبال موضوع کرونا انتقاد کرد و مدعی شد «دولت پکن هرچیزی هست الا شفاف».

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی نیز به نوبه خود، آمریکا و برزیل را به نادیده‌گرفتن هشدارهای اولیه درخصوص شیوع کرونا متهم می‌کند.

آمریکا پیشتر هم سازمان بهداشت جهانی را از بابت عدم موافقت با حضور تایوان در نشست مجازی کرونا مورد انتقاد قرار داده بود حال آنکه در نامه اخیر نیز مدعی شده این سازمان، از روی تعمد هشدار کارشناسان تایوانی مبنی بر قابلیت انتقال ویروس از انسان به انسان را نادیده گرفته است.

اتهام‌زنی علیه سازمان بهداشت جهانی و چین در حالی انجام می‌گیرد که با نزدیک شدن شمار قربانیان کرونا در آمریکا به رقم یکصد هزار نفر، بسیاری بر این باورند که قصد ترامپ فریب افکار عمومی و رفع مسئولیت ناکامی در قبال مهار این بیماری است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران آمریکا سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد

آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا گفت: «من معتقدم که تلاش‌های جدیدی در جریان است که قطر و مصر و همچنین اسرائیل را برای یافتن راهی به پیش می‌برد.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم آزادی گروگان ها، شتاب و زندگی تازه‌ای وجود دارد.»

تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا