Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه اوایل اسفند سال گذشته در حالی بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد که تنها دو تا سه هفته از شروع نیمسال تحیلی دوم دانشگاه‌ها گذشته بود. پس از شیوع این بیماری به منظور جلوگیری از انتقال آن بین دانشجویان، دانشگاه‌های مختلف یکی پس از دیگری فعالیت‌های آموزشی خود را متوقف کردند و کلاس‌های درس همه دانشگاه‌ها تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که احتمال می‌رفت شیوع این بیماری تا مدتی ادامه پیدا کند و از سوی دیگر دانشگاه‌ها نمی‌خواستند فعالیت‌های آموزی‌شان به مدت طولانی متوقف شود، به فکر ادامه این فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی افتادند.

آموزش در فضای مجازی اولین تجربه‌ای بود که خیلی از دانشگاه‌ها به واسطه شرایط خاص پیش آمده آن را تجربه می‌کردند و به همین دلیل نقص‌های زیادی هم در اجرای این برنامه دیده می‌شد و نارضایتی تعداد زیادی از دانشجویان را نیز به دنبال داشت. در این بین دانشجویانی بودند که یا به دلیل زندگی در مناطق دورافتاده به اینترنت دسترسی نداشتند و یا اینکه امکانات لازم برای بهره‌مندی از این آموزش‌ها را در اختیار نداشتند.

 اما نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه‌ها با همه این کاستی‌هایش اکنون به هفته‌های آخرش رسیده و دانشگاه‌ها درحالی در تدارک امتحانات پایان ترمشان هستند که کرونا هنوز جولان می‌دهد و برای همین اکثر دانشگاه‌ها در تلاشند تا امتحانات را هم به صورت مجازی و آنلاین برگزار کنند. برخی از دانشگاه‌ها هم امیدوار به فروکش کردن کرونا و برگزاری امتحانات به شکل مجازی هستند.

برای آگاهی از برنامه دانشگاه‌های استان کرمانشاه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان به سراغ روسا و مسئولین آموزشی این دانشگاه‌ها رفتیم و از آنها دراین باره پرسیدیم.

  دانشگاه رازی؛ احتمال برگزاری غیرحضوری امتحانات

علی سلیمی معاون آموزشی دانشگاه رازی در گفت و گو با ایسنا بااشاره به شروع آموزش‌های آفلاین این دانشگاه از اواخر سال گذشته، اظهار کرد: با تداوم شیوع بیماری کرونا از 16 فروردین آموزش‌های آنلاین را در دانشگاه با فراهم کردن بسترهای آن آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر آموزش‌های آنلاین این دانشگاه درحال انجام است و تا پایان نیمه دوم خرداد ادامه خواهد داشت و از آن پس به مدت یک هفته کلاس‌های جبرانی و رفع اشکال را برای دانشجویان برگزار خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه رازی تصریح کرد: طبق برنامه امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه از اول تیر شروع می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آنلاین امتحانات در دانشگاه فراهم است، گفت: باتوجه به اینکه نحوه برگزاری امتحانات را به خود اساتید محول کرده‌ایم، برای همین اینکه بخواهند امتحانات را بصورت آنلاین برگزار کنند و یا اینکه براساس ارزشیابی دانشجو در طول ترم باشد، به عهده خود آنها خواهد بود.

سلیمی به مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از 17 خرداد هم اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی که در دانشگاه برای امتحانات انجام داده‌ایم، برگزاری آن بصورت غیرحضوری است، اما اگر شرایط مساعد شود احتمال حضوری برگزار شدن آنها هم وجود دارد.

دانشگاه علوم پزشکی؛ زمان امتحانات نهایی نشده

حبیب الله خزایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: تاریخ امتحانات دانشجویان علوم پزشکی هنوز نهایی نشده است.

 خزایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن دانشگاه ها از اوایل اسفند سال گذشته، گفت: متاسفانه با ادامه دار شدن شیوع این بیماری تعطیلی دانشگاه ها نیز استمرار یافت.

وی افزود: با توجه به طولانی شدن این وضعیت در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که کلاس های آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود.

خزایی در خصوص زمان برگزاری امتحانات دانشجویان علوم پزشکی هم گفت: پیشنهاد مطرح شده از سوی وزارت اول تا 15 مرداد است، اما تاکنون این زمان در حد پیشنهاد بوده  ونهایی نشده و منتظر اعلام نظر ستاد ملی کرونا در این رابطه هستیم.

خزایی تصریح کرد: در خصوص خوابگاه های دانشجویی نیز فعلا بازگشایی صورت نگرفته و تنها بصورت محدود برخی خوابگاه ها برای اسکان رزیدنت ها و افرادی که در مراکز درمانی کشیک دارند، بازگشایی شده است. این بازگشایی خوابگاه برای این افراد نیز بطور کامل با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده و افراد در اتاق های جداگانه مستقر هستند.

دانشگاه آزاد؛ برگزاری حضوری امتحانات

مهران هوشیار مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در خصوص رویکرد این دانشگاه برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویانش به ایسنا گفت: براساس برنامه ریزی‌هایی که در دانشگاه آزاد انجام شده، کلاس‌های جبرانی و آموزشی دانشگاه تا 17 خرداد بصورت مجازی ادامه خواهد داشت و پس از آن به مدت یک هفته به دانشجویان فرصت خواهیم داد تا خود را برای برگزاری امتحانات آماده کنند.

وی تصریح کرد: البته این دستورالعمل تنها برای دانشجویان مقطع کارشناسی است و دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری می‌توانند برای رفع اشکال به دانشگاه مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد استان از برگزاری حضوری امتحانات این دانشگاه هم خبرداد و گفت: امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد از 24 خرداد تا 13 تیر به مدت سه هفته به شکل حضوری برگزار خواهد شد. البته  این برنامه ریزی درصورتی اجرایی خواهد شد که شیوع بیماری کرونا در استان به وضعیت شدیدی نرسد.

هوشیار در ادامه اعلام کرد: پس از پایان امتحانات دانشگاه، کلاس‌های دروس عملی را بلافاصله شروع خواهیم کرد و پس از آن ترم تابستانی را خواهیم داشت که آن هم بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

دانشگاه پیام نور؛ برگزاری غیرمتمرکز امتحانات برای اولین بار در 30 سال گذشته

بهمن سعیدی پور رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایسنا، از برنامه ریزی‌ انجام شده برای برگزاری غیرحضوری و غیرمتمرکز امتحانات این دانشگاه برای اولین بار در 30 سال گذشته خبرداد و گفت: دانشگاه پیام نور در 500 شهر کشور فعال است و حتی اگر شیوع بیماری کرونا در یکی از این شهرها در وضعیتی باشد که امکان برگزاری حضوری امتحانات درآن فراهم نشود، درسایر شهرها نیز نمی‌توان امتحانات را متمرکز و حضوری برگزار کرد، لذا امسال برای اولین بار امتحانات بصورت غیرمتمرکز و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا، در استان کرمانشاه هم نحوه برگزاری آزمون را به شکل تکلیف، ارزشیابی و یا امتحان آنلاین دانشجویان به اساتید واگذار کرده‌ایم و طبق برنامه دانشجویان از 28 اردیبهشت  تا یازدهم خرداد فرصت دارند تکالیف خود را برای اساتید ارسال کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اضافه کرد: اگر در این مدت هم دانشجویان نتوانند تکالیف خود را برای اساتید الکترونیکی ارسال کنند تا 21 تیر که  زمان برگزاری آزمون و آخرین زمان ثبت نمرات پایان ترم خواهد بود، به آنها فرصت ارسال می‌دهیم.

وی در ادامه بابیان اینکه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اطلاعیه‌های رسمی مربوط به برگزاری کلاس‌ها و امتحانات، ارتباط با اساتید، نحوه ارزشیابی و چگونگی حضور در امتحانات را تنها از طریق پرتال دانشگاه پیام نور استان به آدرس kermanshah.pnu.ac.ir پیگیری کنند، گفت: متاسفانه در شبکه‌های مختلف اجتماعی کانال‌هایی با لگوی دانشگاه پیام نور تشکیل شده که هیچ ارتباطی با دانشگاه پیام نور استان ندارد و گاها دانشجویان خود را درگیر چنین کانال‌هایی می‌کنند و برای برگزاری امتحانات سرگردان می‌شوند.

دانشگاه صنعتی کرمانشاه؛ بدون تصمیم قطعی

علی اکبر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه هم درخصوص برنامه این دانشگاه برای امتحانات پایان ترم دانشجویانش به ایسنا گفت: باتوجه به مشکلاتی که در خصوص آموزش‌های آنلاین وجود دارد، از ابتدای شروع سال تحصیلی تنها چهار جلسه کلاس آنلاین آن هم برای رفع اشکال برگزار کردیم و مابقی کلاس‌ها به شکل آفلاین بود.

وی ادامه داد: آموزش‌های مجازی دانشگاه تا 30 خرداد ادامه پیدا خواهد کرد و پس از آن برگزاری امتحانات پایان ترم را در هفتم تیر خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه از عدم تصمیم گیری قطعی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه هم خبرداد و افزود: در شرایط کنونی و با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها از 17 خرداد تصمیم به برگزاری حضوری امتحانات گرفته‌ایم، اما این تصمیم هنوز قطعی نیست و درصورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص دهد شاید به سمت آزمون مجازی، البته نه از نوع آنلاین بلکه به شکل ارسال تکالیف و ارزشیابی‌های طول ترم دانشجویان برویم.

وی در ادامه اعلام کرد: در طول این ترم تلاش کردیم تا روی محتوایی که از سوی اساتید برای دانشجویان بارگذاری می‌کنند از نظر کیفی رصد و نظارت کاملی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امتحانات دانشگاه كرمانشاه استانی علمی و آموزشی کروناویروس امتحانات پایان ترم دانشجویان برگزاری امتحانات پایان ترم برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه پیام نور استان شیوع بیماری کرونا آموزشی دانشگاه استان کرمانشاه حضوری برگزار رئیس دانشگاه نحوه برگزاری برای برگزاری دانشگاه آزاد برنامه ریزی علوم پزشکی دانشگاه ها سال گذشته آموزش ها خواهد شد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات

امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی بر آینده دانش‌آموزان دارد، از همین رو دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نمرات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی دارند و افت تحصیلی در امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که از دغدغه دانش آموزان به شمار می‌رود و این در صورتی است که بنا به گفته مسئولان مربوطه، بخشی از افت تحصیلی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود.

تأثیر انگیزه دانش‌آموزان در نمرات امتحانات نهایی

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی گفت: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یک‌باره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم، این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تأثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش‌آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳

مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود از مشخص شدن برنامه امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان خبر داد و نوشت:

«بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه مشخص شد

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز»

کد خبر 748368

دیگر خبرها

  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است