Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسین اسماعیلی اظهار کرد: پرداخت وام به مشاغل و صنوف مختلف از جمله صنوف فرهنگی و هنری یکی از سیاست‌های حمایتی دولت در دوره شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در مرحله اول فرآیند آغاز این وام، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صاحبان کسب‌ و کار از ۱۳ رسته شغلی پیامک ارسال کرد و در مرحله دوم ثبت نام اینترنتی این افراد از روز چهارشنبه هفته گذشته در سامانه کارا به آدرس kara.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir آغاز شد.

اسماعیلی یادآورشد: کارفرمایانی که پیامک دریافت نکرده اند با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۷۷۴۰۵ الی ۱۲ تماس حاصل فرمایند و در هر صورت در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

وی افزود: شرط دریافت این وام این است که کارفرمایان باید لیست بیمه را تا پایان فروردین ماه امسال به سازمان تامین اجتماعی ارائه دهند ، بنابراین مشاغلی که بیمه نیستند مشمول دریافت وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی کرونا نمی‌شوند.

به گفته این مسئول، در مصوبه ستاد اقتصادی کرونا، پرداخت وام به مشاغلی که بیمه هستند در اولویت است؛ اما پیگیری هایی در حال انجام است تا از صاحبان مشاغلی که مجوز دارند ولی بیمه نیستند نیز به نوعی حمایت شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: هفته گذشته اطلاعات مربوط به کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری که در سایت وزارت ارشاد ثبت نام کرده بودند به وزارت کار ارسال شد که قرار است در این هفته جمع‌بندی شود و براساس چارچوب‌های معین، در سامانه کارا می‌نشیند و فرایند تخصیص حمایت از این مشاغل نیز آغاز می‌شود.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: این اطلاعات قرار است در ستاد کرونا بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود که چه مبلغی با چه شرایطی به این افراد تعلق گیرد.

وی زمان بازپرداخت وام را  از اوایل مهر ماه اعلام کرد که دو سال نیز طول خواهد کشید.

این مسئول اعلام کرد: در استان قزوین، ۱۱۷ نفر سینماگر، ۱۴۰ نفر اهل موسیقی، ۳۴ نفر خوشنویس، ۳۴ نفر هنرمند تعزیه، ۱۳۳ نفر در فن نمایش، ۴۰ نفر نویسنده، ۸۵ خبرنگار و ۱۱۷ نفر در هنر تجسمی فعال هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین پیامک فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه