Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع یمنی گزارش دادند که ائتلاف سعودی 15 کشتی با بیش از 400 تن مواد نفتی را توقیف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «انصارالله»، امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که ائتلاف متجاوز پانزده کشتی حامل مواد نفتی را که وزن تقریبی آن به ۴۱۰,۷۲۸ تن می‌رسد، در فواصل زمانی مختلفی توقیف کرده است که بیشترین آنها به ۵۶ روز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، شرکت نفت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان توقیف‌های خودسرانه پیشین ائتلاف به پنچ ماه هم می‌رسید.که این اقدام ائتلاف با قوانین بین‌المللی حقوق بشر، ضوابط حقوق بین‌الملل و تمام قوانین و پروتکل‌ها  آشکارا در تعارض است.

شرکت نفت در ادامه این اقدام ائتلاف را در تعارض با توافق «سوئد» دانست که در آن بر لزوم رساندن مواد اولیه و کمک‌های انسانی به بندر «الحدیده» (غرب یمن) تأکید شده است.

شرکت نفت یمن همچنین اظهار داشت که اقدام ائتلاف سعودی در توقیف کشتی‌های حامل مواد نفتی، با اظهارات «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن تماما در تعارض است؛ زیرا گریفیتس به تاریخ ۱۶ ماه ژانویه سال جاری میلادی و همچنین ۲۲ ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ مدعی شده بود که کشتی‌های حامل سوخت بدون هیچ مانعی وارد بندر الحدیده می‌شوند.

شرکت نفت یمن توضیح داد که ائتلاف با «ربایش» و همچنین جلوگیری از رسیدن کشتی‌های حامل فراورده‌های نفتی، گاز خانگی، مواد غذایی، دارو و دیگر مستلزمات ضروری به بندر الحدیده، به محاصره ملت یمن ادامه می‌دهد.

این شرکت در پایان تأکید کرد که این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که کشتی‌های یادشده با مکانیزم سازمان ملل (UNIVM) در جیبوتی بازرسی شده‌اند و مجوزهای لازم را از این سازمان دریافت کردند.

در همین ارتباط، دستیار ارشد وزیر خارجه ایران و سخنگوی انصارالله، روز گذشته، در گفت‌و‌گویی تلفنی بر تسریع در ارسال کمک‌های انسانی و دارویی مورد نیاز مردم یمن در پی شیوع کرونا تاکید کردند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی سازمان ملل کشتی مواد نفتی توقیف مواد نفتی شرکت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری، سردار سلمان امیری عصر امروز بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری مأموران پلیس شهرستان اسدآباد با کنترل خودروهای عبوری توانستند خودروی شوتی حامل مواد را شناسایی و پس از انجام اقدامات پلیسی آن را توقیف کنند.

وی افزود: مأموران توانستند در بازرسی از خودرو توقیفی مقدار ۷۷ کیلوگرم تریاک و بیش از ۳۲ کیلوگرم حشیش، جمعاً به مقدار ۱۱۰ کیلوگرم، سه جفت پلاک سرقتی و دو جفت پلاک جعلی را کشف کنند.

امیری ادامه داد: در این عملیات چهار قاچاقچی بازداشت، دو دستگاه خودرو سواری توقیف و یک باند مواد مخدر منهدم شد.

کد خبر 6088095

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند