Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نیکزاد نماینده منتخب اردبیل در مجلس یازدهم  در مورد وظایف و اختیارات رئیس مجلس گفت: مردم به نمایندگان رای داده‌اند که این رای بسیاری ارزشمند است و عزتی که نمایندگان دارند از رای مردم است، رییس مجلس و هیئت رییسه مجلس نیز باید بدانند عزتی که دارند از رای نمایندگان است؛ پس بنابراین اساس مجلس بر مشورت و پذیرفتن رای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: رییس مجلس باید با مشورت و رایزنی با نمایندگان تصمیم بگیرد برای اینکه نمایندگان اگر تکریم نشوند و حس مشارکت جویی نداشته باشند و عملا قبول نداشته باشند رای شان اثرگذار است، پس چرا مجلس تشکیل شده است؟

کاندیدای احتمالی ریاست مجلس یازدهم افزود: رییس مجلس و هیئت رییسه باید بدانند که عزت شان از رای نمایندگان است و رییس مجلس باید نگاهش نماینده محور و بر اساس حفظ عزت نمایندگان باشد و بر همین اساس امورات را پیش ببرد.

استاندار سابق اردبیل خاطر نشان کرد: اینکه این فکر جا افتاده است که تصمیم گیرنهایی در مجلس رییس مجلس است را قبول ندارم، در قانون وظایف و اختیارات رییس مجلس مشخص است، رییس مجلس باید در اداره مجلس  طبق آئین نامه داخلی عمل کند، در واقع رییس مجلس باید روابط بین نمایندگان را تنظیم کند و در نهایت به رای آنها تکمین کند.

وی گفت: مجلس یک وزارتخانه نیست که تمامی نقطه نظرات معاونین و مدیران شنیده شود و سپس تصمیم گیر نهایی وزیر باشد، حتی در دولت هم این گونه رفتار نمی شود. البته در دولت همه نقطه نظرات وزرا و معاونین بیان می شود و بعد رییس جمهور نقطه نظرات اش را بیان می کند و سپس برای هر موضوعی رای گرفته می شد و اگر رای اکثریت را نداشته باشد مصوب هیئت دولت نمی شود. در مجلس هم این گونه است ما نمی توانیم این را هضم کنیم که تصمیم گیر نهایی رییس مجلس است.

منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم تاکید کرد: وقتی ما در کنار هم می نشینیم بر عدالت، صداقت، توانمندی، سلامت، تدین و توانمندی و مدیریت یک فرد به صورت نسبی و نه مطلق ایمان داریم که به وی رای می دهیم، آن فرد نیز باید آن را حفظ کند.

ملاک در مجلس رای نمایندگان است و رییس مجلس تصمیم گیر نهایی نیست و بلکه اداره کننده جلسه است و باید رای و نظر نمایندگان را در هر صورتی چه مصوبات و چه سایر موارد ملاک و معیار قرار دهد.

این وزیر دولت دهم همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در صورت ریاست مجلس تا چه اندازه رویکرد تعامالی با دولت برای حل مشکلات فعلی کشور خواهید داشت ،گفت: مجلس برای این تشکیل می شود که به نیابت از مردم مطالبات به حق مردم را مورد پیگیری قرار دهد، مجلس علاوه بر قانونگذاری باید به اجرای صحیح آن نظارت کند، این دولت که مستقر است باید خود را برای کارهای مهم آماده کند، در نحوه اداره کشور دولت باید ایفای نقش کند .بی تعارف مردم از قوه مجریه رضایت ندارند.

این نماینده اصول‌گرا ادامه داد: بی تعارف مردم از قوه مجریه رضایت ندارند.ما در انتخابات، کف خیابان بودیم و می دانیم مردم از دولت رضایت ندارند، مشکلات معیشتی، عدم اشتغال و مسکن و همچنین مشکلاتی در بخش های بروکراسی اداری دارند و در عین حال خواستار عزت مندی برای خودشان هستند.

این کاندیدای ریاست مجلس گفت: مردم معتقدند که اقداماتی که در عرصه بین المللی انجام شده است، سبب تحقیر مردم ایران  شده است؛ بنابراین ما باید به دنبال یک برنامه تحول زا و کارآفرین و ثروت آفرین برای مردم باشیم، باید از این تنبلی، رخوت و سستی بیرون بیاییم، همین گونه که در بحث کرونا دولت وسط میدان آمده است و همه نیز کمک می کنند که کرونا را جمع و جور کنند در بحث اقتصاد نیز نیاز به چنین اقدامی داریم.

وی تاکید کرد: یک مجلس انقلابی با رویکرد جهادی و با تفکر انقلابی یک دولت فعال و پای کار را می خواهد، بنابراین مجلس یازدهم در کنار مردم خواهد بود و غیر از این نباید باشد چرا که مردم به نمایندگان رای دادند که مشکلات شان برطرف شود، با محافظه کاری و کم کاری و بده بستان نمی توان مشکلات مردم را حل کرد.

وی افزود: باید از کسانی که در دولت موفق بودند، تشکر شود و کسانی که موفق نبودند نیز باید رویکردشان را عوض کنند و مجلس نیز نباید چوب لای چرخ دولت بگذارد بلکه ریل گذاری کند،در کنار دولت بایستد  و در کنار دولت مشکلات را رفع کند البته به شرطی که دولت تمام قد پای کار بیاید و در این مدت باقی مانده کارهای اساسی را انجام دهد که در تاریخ بماند و این کارها در نزد مردم و به کام مردم شیرین بیاید.

منتخب مردم اردیبل در مجلس یازدهم گفت: مشکلات مردم با قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون توسط نمایندگان و همچنین تلاش مجدانه قوه مجریه حل می شود و اگر این اتفاق نیفتد، تشکیل مجلس انقلابی به چه درد می خورد؟ باید یک مجلس انقلابی تشکیل شود و دولت نیز رویه اش را عوض کند و کارهایش را جدی بگیرد و کمربندها را نیز محکم ببندد ،تا مجلس و دولت دست در دست هم بتوانند کاری را برای مردم انجام دهند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: قانون تکلیف دولت و مجلس را مشخص کرده است اما مردم عالی ترین، بهترین و عادل ترین داور هستند که ببینند چه کسی کم کاری می کند و مجلس باید  بدون لابی و بدون کتمان واقعیت و با رعایت حدود قانونی، انسانی و شرعی به تکلیف اش عمل کند. دولت هم اگر مشکلی دارد و گیر قانونی دارد به مجلس رجوع کند تا دست اش باز باشد که برای مردم کاری را انجام دهد و این برای آینده و آخرت دولتمردان نیز خوب است. 

___________________________

بیشتر بخوانید:

بگومگوهای توئیتری بر سر انتخاب رئیس مجلس یازدهم شمس‌الدین حسینی؛ مرد یارانۀ نقدی و سودای ریاست مجلس یک رقیبِ قالیباف کنار رفت / پایداری در دوراهی ریاست یا سهم گرفتن لینک کوتاه: asriran.com/0033ie

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نیکزاد مجلس یازدهم رییس مجلس مجلس یازدهم ریاست مجلس گیر نهایی تصمیم گیر رای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، یکی از پرتکرارترین شعار ابراهیم رئیسی و یاران او که امروز در دولت سیزدهم حضور دارند، حل مشکلات بورس بود. چنانچه امیرحسین قاضی‌زاده، کاندیدای پوششی رئیسی گفته بود: « مشکل بورس را سه روزه می‌شود حل کرد و این موضوع دستور حکومتی و دستور رئیس‌جمهور را می‌خواهد.»

ابراهیم رئیسی هم در ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، با حضور در تالار بورس اوراق بهادار سعادت‌آباد تهران، تاکید کرده بود که؛ «همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود و امید و اعتماد به جامعه برگردد و این هم با حرف نمی‌شود؛ باید سازوکارها را دنبال کنیم.»

با این با گذشت بیش از دو سال و چندماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم، نه تنها مشکلات بورس حل نشد که وضعیت اقتصادی روز به روز بدتر شده و بالا رفتن قیمت دلار و سکه مردم را نگران کرده است. در همین راستا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده درحالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902227

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم