Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:26:39 GMT

هشدار هواشناسی سطح نارنجی در مازندران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۲۴۳۳

هشدار هواشناسی سطح نارنجی در مازندران

ایسنا/مازندران کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار سطح نارنجی، آمادگی و اقدام اداره کل هواشناسی استان خبر داد.

سیداحمد میرساداتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زمان فعالیت سامانه بارشی عصر امروز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه تا اواسط فردا چهارشنبه خواهد بود.

وی در مورد نوع مخاطره این سطح هشدار تصریح کرد: رگبار، باران و رعد و برق در ارتفاعات استانمازندران بویژه ارتفاعات مرکزی استان از جمله پیامدها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران در مورد اثر مخاطره گفت: بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی، دره‌ها و رانش زمین بوده و در طول این مدت دریا نسبتا مواج خواهد بود.

میرساداتی در توصیه‌ای خاطرنشان کرد: اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از هرگونه فعالیت کوهنوردی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی به‌منظور جلوگیری از خسارت احتمالی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی افزایش بارندگی هشدار هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی در همه مناطق استان از عصر امروز ۱۴ اردیبهشت تا اواخر فردا ۱۵ اردیبهشت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس، وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران گاهی به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات به‌ویژه در ارتفاعات سبلان، انتظار می‌رود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و روان‌آب درون‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری و توصیه به اتخاذ تمهیدات به‌منظور آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی به کشاورزان/ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • فعالیت سامانه بارشی طی ۲ روز آینده در مازندران
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری