Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@19:01:22 GMT

هشدار هواشناسی مازندران درباره ورود سامانه سرد بارشی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۲۶۵۴

هواشناسی مازندران درباره ورود سامانه سرد بارشی و احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و جاری سیلاب هشدار داد.

به گزارش ایلنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که سامانه بارشی و سرد از عصر امروز سه شنبه 30 اردیبهشت وارد مازندران می شود و در این روز مردم استان در ارتفاعات شاهد رعدوبرق، وزش باد و رگبار باران خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط جوی تا اواسط روز چهارشنبه در مازندران ادامه خواهد یافت، ولی پیش بینی شده است که شهروندان در روزهای پنجشنبه و جمعه آسمانی صاف تا نیمه ابری را تجربه خواهند کرد.

با توجه به شرایط مذکور ، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال سیلابی شدن مسیلهای کوهستانی و دره ها و رانش زمین دور از انتظار نیست، دریا هم نسبتا مواج خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت که آسمان استان برای امروز سه شنبه 30 اردیبهشت ماه در مناطق ساحلی وجلگه ای ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و دامنه ها وارتفاعات با احتمال رعدوبرق پیش بینی می شود.

وی توصیه کرد که از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب و از هرگونه فعالیت کوهنوردی خودداری شود.

اسدی افزود: دستگاههای اجرایی بمنظور جلوگیری از خسارت احتمالی آمادگی داشته باشند.

لینک کوتاه: asriran.com/0033ij

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواشناسی مازندران سامانه بارشی هواشناسی مازندران رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۳ و بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته و هشدار هواشناسی مبنی بر تشدید و تقویت سامانه قبلی از امروز پنجشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ لغایت شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به منظور رعایت حال شهروندان توصیه‌های لازم را صادر کرد.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

کد خبر 6095078

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران
  • فعالیت سامانه بارشی طی ۲ روز آینده در مازندران
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • هشدار؛ سامانه جدید بارشی در راه مازندران است
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد