Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:28:19 GMT

نبود صنایع مادر تخصصی از مشکلات صنعت استان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۲۷۹۸

نبود صنایع مادر تخصصی از مشکلات صنعت استان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سالار حسین پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نیازمند صنایع دانش بنیان هستیم، گفت: نبود صنایع مادر تخصصی از جمله مشکلات این استان است.

او افزود: صنایع دانش‌بنیان، فناوری‌های جدیدی هستند که بر پایه علوم جدید ایجاد می‌شوند و آینده توسعه فناوری‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مکمل صنعت استان، علم و فناوری است گفت: در این زمینه باید به بخش خصوصی و واحد‌های تولیدی توجه ویژه داشت و این واحد‌ها به سرمایه گذاری در این حوزه روی آورند.

او با بیان اینکه از مشکلات مهم استان در بخش صنعت، نبود صنایع بزرگ و مادر در استان و کمبود سرمایه گذار توانمند است افزود: در این راستا حمایت از واحد‌های صنعتی و معدنی و تجاری دارای قابلیت صادرات برای حفظ بازار‌های صادراتی و دستیابی به بازار‌های جدید می‌تواند موثر واقع شود.

او با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد سرمایه گذاران به سمت اقتصاد دانش بنیان گفت: تولید بر مبنای دانش، اقتصادی پویا به همراه دارد که می‌تواند نقش مهمی در بازار‌های جهانی ایفا کند.

او با بیان اینکه خام فروشی یکی از مواردی است که توسعه را عقب می‌اندازد،بیان کرد: باید از کسب‌وکار‌های دانش بنیانی که با ظرفیت استان همخوانی دارد حمایت شود و اقتصاد مبتنی بر پتانسیل‌ها شکل گیرد.

او با اشاره به چشم انداز استان در سال ۱۴۰۰ گفت: تلاش ما بهبود وضعیت اشتغال بخش صنعت و افزایش سهم اشتغال این بخش به یک درصد از مجموع اشتغال استان است.

او بهبود رتبه استان از منظر صنعتی سازی، بهبود فضای کسب و کار در همه فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری، تسهیل در به بهره برداری رسیدن طرح‌های بزرگی صنعتی از جمله طرح‌های پتروشیمی و فولاد، افزایش سهم صنعت و معدن و فعالیت‌های دانش بنیان از صادرات استان را از دیگر اهداف عنوان کرد.

او افزود: افزایش واحد‌های تولیدی در صنایع گوناگون عدم توازن و رقابت پذیری صنعتی استان در مقایسه با دیگر استان‌ها را کم می‌کند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن شرکت دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد دانش بنیان واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است

ایسنا/لرستان معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کشور گفت: رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است.

داریوش جاوید امروز (۱۹ اردیبهشت‌ ماه) در نشست تخصصی معاونان توسعه دانشگاه آزاد کشور که در دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست تخصصی معاونان توسعه دانشگاه آزاد کشور هم‌افزایی برای کسب تجربه‌های موفق واحدهای دانشگاهی است.

وی بیان کرد: نمایشگاه توانمندی صنایع بروجرد باعث می‌شود دانشجویان با صنایع شهر خود آشنا شوند و برای ایجاد اشتغال در صنایع اقدام کنند.

محمدرضا معظمی گودرزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز در این مراسم، گفت: این نشست با حضور ۲۰۰ نفر از معاونان و سه کارگروه تخصصی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: معاونان توسعه دانشگاه آزاد کشور از اماکن دانشگاه آزاد بروجرد مانند دانشکده دندانپزشکی، مرکز بیماران خاص، مدارس سما و نمایشگاه صدرا که توانمندی‌های صنایع بروجرد را به‌نمایش گذاشته شده بود، دیدن می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد افزود: از خانواده شهید سید عباس صالحی که از دانشجویان دانشگاه آزاد بود، تجلیل و دانشنامه شهید در رشته حقوق به خانواده او تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است
  • برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد خرم‌آباد با بیش از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی
  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر