Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:03:30 GMT

مصرف برق مرز ۴۵ هزار مگاوات را پشت سر گذاشت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۳۰۰۰

مصرف برق مرز ۴۵ هزار مگاوات را پشت سر گذاشت

مصرف برق روزانه کشور روز گذشته به ۴۵ هزار و ۳۳۵ مگاوات رسید که بیشترین میزان مصرف در اردیبهشت امسال محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مصرف برق روز گذشته درحالی از چهل و پنج هزار مگاوات بیشتر شد که پارسال در همین بازه زمانی چهل و سه هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف به ثبت رسیده است.

«محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی  تولید نیروی برق حرارتی ایران روز گذشته با اشاره به اینکه تابستان امسال با وضعیت خاص و ویژه‌ای روبه‌رو هستیم، ادامه داد: بر اساس یک پیش‌بینی وضعیت ویروس کرونا به همین منوال تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت و ساکنان مناطق مختلف به ویژه اهالی مناطق گرمسیری که هر ساله در زمان تعطیلات تابستانه به مسافرت می‌رفتند، امسال در محل اقامتی خود باقی خواهند ماند و همین امر منجر به افزایش مصرف برق و استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف برق توسط صنایع روز گذشته به چهار هزار و ۷۱۳ مگاوات افزایش یافت.

روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه ها دو هزار و ۹۱۴ مگاوات بود.

تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر هم به رقم پنج هزار و ۴۷۹ مگاوات بالغ شد. تولید کلی نیروگاه های برق کشور به بیش از ۸۳ هزار مگاوات رسیده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت توزیع نیروی برق مصرف برق برق روز گذشته مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان از سوی اداره کل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های شهربابک با ۱۵.۱ میلی‌متر و سیرجان با ۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن بافت با ۷.۳ میلی‌متر، زرند با ۶.۶ میلی‌متر، رفسنجان با ۳.۹ میلی‌متر، لاله‌زار با ۲.۵ میلی‌متر و انار با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق این اطلاعیه ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان به صورت افزایش ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد ادامه دارد و بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است و از روز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749997

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور