Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@00:50:09 GMT

مافیای واردات چادر مشکی اجازه خودکفایی نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۳۰۴۲

به گزارش اکوفارس، ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان کالای قاچاق پوشاک و تاثیر آن بر بازار گفت: به جای آنکه واردات پوشاک به کشور آزاد شود تا جلوی قاچاق گرفته شود بهتر است اجازه واردات مواد اولیه به تولیدکنندگان پوشاک داده شود زیرا یکی از دلایل اصلی که تولیدکنندگان پوشاک اقدام به تعطیلی کارگاه‌های خود می‌کنند، نبود مواد اولیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قیمت مواد اولیه و به خصوص پارچه نسبت به قبل از عید 99 افزایش یافته است به همین دلیل می‌توان برای حداقل مدت محدودی واردات پارچه را آزاد کرد. هم‌اکنون حدود 20 هزار واحد صنفى در اتحادیه عضو هستند که به صورت میانگین هر کارگاه تولیدی و فروشندگى اگر چهار کارگر داشته باشد قطعا تعطیلی این کارگاه‌ها باعث بیکاری بسیاری می‌شود.

شیرازی افزود: هرچند ما در تولید برخی از انواع لباس‌ زنانه دچار مشکلاتی هستیم و با پیگیری‌هایی که از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نهادهایی دیگر شده، یک فرصت سه ماهه تعیین شده تا با واردات لباس دست دوم برخورد جدى بعمل آید. البته لباس دست دوم که به تاناکورایی معروف است فقط حدود کمتر از 2 درصد بازار را تشکیل می‌دهد و مشتری عمومی ندارد و مشتریان آنها افراد ثابت و خاصى هستند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تولید چادر مشکی در کشور گفت: برای واردات، تولید و عرضه چادر مشکی از سالهای قبل یک مافیایی تشکیل شده است که اجازه نمی‌داد کشور در تولید چادر مشکی خودکفا شود و سود آن مافیا در واردات بود.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به اینکه دولت به مقوله چادر مشکی ورود کرده است، گفت: چند کارخانه تولید چادر مشکی در کشور راه‌اندازی شده و محصولات باکیفیتی را تولید می‌کنند اما میزان تولیدات آنها پاسخگوی کامل نیاز بازار نیست و باید توسعه پیدا کند و اگر بتوانیم از ورود چادر مشکی جلوگیری کنیم طبیعتا تولیدکنندگان داخلی تقویت خواهند شد.

شیرازی ادامه داد: هرچند دولت در حال برخورد با مافیای چادر مشکی است اما تا زمانی که نیاز در کشور تامین نشود نمی‌توانیم جلوی واردات را بگیریم و هم‌اکنون تولیدات داخلی حدود 20 درصد نیاز مشتریان به چادر مشکی را تامین می‌کند.

وی گفت: دولت اگر از بخش خصوصی در تولید چادر مشکی به صورت کامل حمایت کند تا پایان سال می‌توان بیش از 50 درصد نیاز بازار را از تولیدات داخلی برآورده کرد.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران همچنین درباره مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت گفت: ایشان فرد فعال و آگاهی است و اطلاعات جامع و کاملی درباره وزارتخانه صمت و به خصوص پوشاک دارد و می‌توان امیدوار بود که تاثیر روند رو به جلویى داشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تولید چادر مشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود

پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی‌شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.
این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران