Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@08:58:59 GMT

روش‌های درمان خانگی سردرد با خوراکی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۳۳۶۳

روش‌های درمان خانگی سردرد با خوراکی

سردرد یک عارضه بسیار رایج است که موجب درد و ناراحتی در سر و گردن می‌شود.  به جای  دارو‌های ضد درد، بسیاری از روش‌های طبیعی وجود دارد که مردم می‌توانند به کمک آن از سردرد خلاص شوند.

انواع سردرد   سردرد تنشی شایع‌ترین سردرد

در این حالت فرد بیش از حد تحت فشار قرار می‌گیرد و عضلاتش منقبض می‌شود. درد در وسط و بالای سر ظاهر می‌شود، که ممکن است به نظر رسد یک نوار لاستیکی تنگ در اطراف سر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردرد سینوس

سردرد‌های سینوسی به واسطه گرفتگی و التهاب سینوس در نتیجه یک عفونت، از جمله سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، شکل می‌گیرند. این عارضه باعث درد در پشت چشم و بینی می‌شود.  

سردرد‌های خوشه‌ای

 یکی از دردناک‌ترین انواع سردرد است. سردرد خوشه‌ای با درد شدیدی که در داخل یا اطراف یک چشم یا یک طرف سر ایجاد می‌کند، معمولاً نیمه شب‌ها شما را از خواب بیدار می‌کند.

میگرن

میگرن به سر درد شدیدی گفته می‌شود که با تپش یا ضربان دردناک یک یا هر دو سمت سر همراه است. سردرد‌های میگرنی غالباً بیمار را به نور و صدا حساس‌تر می‌کند و حالت تهوع و استفراغ را در پی دارد.

خوراکی‌هایی که برای رفع سردرد کمک می‌کنند   -دم‌نوش زنجبیل، آب و چای بابونه بنوشید.

-یک پاف از روغن نعناع فلفلی درون بینی اسپری کنید.

-از کمپرس سرد استفاده کنید. استفاده از کمپرس سرد یا یخ بر روی گردن، سر یا شقیقه التهاب را کاهش می‌دهد.

-سرکه سیب، یک فنجان قهوه، غذا‌های دارای سیر و پیاز، آناناس، گیلاس و خیار فراموش نشود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: درمان سردرد رژیم غذایی سبک زندگی میگرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید