Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از افزایش 20 درصدی اعتبار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه کتاب 1399در سراسر استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
ابراهیم شریفی  افزود: طرح بهارانه کتاب ۹۹ از بیستم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده است و خریداران کتاب تا ۳۰اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو این طرح تا سقف ۱۵۰ هزار تومان با یارانه ۲۰ درصد کتاب خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی موسسه خانه کتاب به عنوان مجری طرح از میزان استقبال مخاطبان و مطالبات کتابفروشان و همچنین نظر به دغدغه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سیاست‌های حمایت از کتاب‌فروشان و چرخه نشر با همراهی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه کتاب۹۹ در سراسر کشور ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است که این افزایش مشمول کتاب فروشی های استان چهارمحال و بختیاری نیز شده است.
شریفی تصریح کرد: با باقی ماندن دو روزتا پایان طرح بهارانه کتاب۹۹، حدود هزار و پانصد نسخه کتاب به مبلغ ۶۰ میلیون ریال در پنج کتابفروشی سطح استان به فروش رفته است.
ابراهیم شریفی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند. این طرح ها با نام طرح های فروش فصلی مشهور هستند و کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را با شرایط تعیین شده مطابقت داده و به خریداران بفروشند. 
شایان ذکر است طرح بهارانه کتاب در سال ۱۳۹۹ به مدت یازده روز از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه الی پایان روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه با شعار «بهار کتاب، همزمان با بهار دل‌ها» برگزار می شود و در طی این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزارتومان یارانه خرید کتاب تعلق خواهد گرفت. به این معنا که هر شمارۀ ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب است که این خرید تا سقف ۲۰ درصد  مشمول تخفیف طرح بهارانه قرار خواهد گرفت.

۴۶

کد خبر 1389870

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح بهارانه کتاب استان چهارمحال کتابفروشی ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که باغات بادام، زردآلو و گردوی استان دچار سرمازدگی شدند، گفت: ۶۴۰ هکتار از باغات بادام استان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد دچار خسارت سرمازدگی شدند.

فرشید شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در سال جاری سرمازدگی ۳۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان در سطح دو هزار و ۳۹ هکتار به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: کمترین خسارت مربوط به شهرستان بروجن با پنج درصد سرمازدگی به مزارع کلزا و بیشترین خسارت مربوط به شهرستان کوهرنگ با ۳۵ درصد سرمازدگی به مزارع گندم بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه باغات بادام، زردآلو و گردو استان دچار سرمازدگی شدند، تصریح کرد: ۶۴۰ هکتار از باغات بادام استان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد دچار خسارت سرمازدگی شدند که این باغات مربوط به شهرستان‌های اردل، بن، سامان، فارسان و شهرکرد است.

شبانی تاکید کرد: بیشترین سطح خسارت مربوط به باغات بادام شهرستان سامان بوده است، اضافه کرد: تاکنون سرمازدگی ۲۸ میلیارد ۵۲۶ میلیون تومان به باغات استان خسارت وارد کرده است که درصد خسارت وارد شده بر محصولات کمتر از سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دو موج سرمازدگی رخ داد، اما در سال‌زراعی جاری یک موج سرمازدگی در اواخر اسفند اتفاق افتاد که درختان زودگل دچار خسارات شدند.

کد خبر 751321

دیگر خبرها

  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • چگونه دانشجویان، اساتید و طلاب بن خرید نمایشگاه کتاب را فعال کنند؟ + عکس
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟