Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:49:38 GMT

مربی اسبق تیم ملی: چرخه انتخابی به نفع کشتی کشورمان است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۳۷۲۵

مربی اسبق تیم ملی: چرخه انتخابی به نفع کشتی کشورمان است

«امیر توکلیان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک کشتی‌گیر باید بداند تکلیفش برای رسیدن به دوبنده تیم ملی چیست و از چه مراحلی باید عبور کند. فدراسیون و همه اهالی کشتی باید پای چرخه انتخابی تیم ملی بایستیم. یعنی توصیه، موقعیت و یا صرف نتیجه‌گیری نباید خللی در اجرای آن ایجاد کند و چرخه انتخابی باید ملاک عمل قرار گیرد و این موضوع به نفع کشتی کشورمان است، کشتی ورزش انفرادی است و هر کسی که می‌خواهد افتخاری کسب کند باید قابلیت‌های خود را روی تشک نشان دهد و ملی‌پوش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در گذشته نیز نفر اول جام جهان پهلوان تختی مجوز حضور در مسابقه‌های قهرمانی آسیا را کسب می‌کرد اما در چرخه جدید انتخابی تیم ملی امتیازبندی شده است.

دارنده مدال نقره رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۰۱ جهان در صوفیه بلغارستان با اشاره به اینکه هنوز متن کامل چرخه انتخابی را مطالعه نکرده اما در جریان کلی آن است، یادآور شد: در این فرایند هیچ امتیازی به دارندگان مدال طلای پیکارهای جهانی جوانان و امیدها (زیر ۲۳ سال) داده نشده است در حالی که کسی که توانسته در پیکارهای جهانی زیر ۲۳ سال مدال طلا بگیرد به طور حتم این قابلیت را دارد در مسابقات جهانی و المپیک نیز موفق باشد و فدراسیون می‌توانست برای این نفرات در چرخه جدید انتخابی امتیازی در نظر می‌گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه چرخه انتخابی تیم ملی از حضور در پیکارهای قهرمانی کشور آغاز می‌شود، گفت: در یک وزن شاید ۳ آزادکار مازندرانی خوب داشته باشیم که همگی آنها باید در مسابقات انتخابی استانی شرکت کنند و یک نفر از هر استان در هر وزن بیشتر نمی‌تواند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند. در این شرایط مسابقات اوپن را نیز برداشتیم که به نظر من کار اشتباهی است چرا که در مسابقات قهرمانی کشور برای مثال در وزن ۹۷ کیلوگرم مدعیانی همچون علی شعبانی، محمدحسین محمدیان، رضا یزدانی، مجتبی گلیج و عباس فروتن باید در مسابقات انتخابی استان مازندران شرکت کنند تا تکلیف یک نفر برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور مشخص شود و البته این اجازه را هم ندارند در سهمیه سایر استان‌ها قرار گیرند.

توکلیان یادآور شد: برای همین مسابقات اوپن را در این چرخه می‌توانستند به عنوان مرحله نخست انتخابی قلمداد کنند و فرصت خوبی بود برای کسانی که فرصت حضور در قهرمانی کشور را نداشتند تا در مسابقات اوپن امتیاز و سهمیه لازم را کسب کنند. در حالی که در چرخه جدید انتخابی تیم ملی نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک مجوز حضور در جام تختی را کسب می‌کنند و نفر دوم و یا سوم مازندران از نفرات برتر بسیاری از استان‌ها بهتر است.

این مربی سازنده استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: قانونمندی همیشه خوب بوده اما اعتقاد دارم که فدراسیون می‌توانست مسابقات اوپن را به عنوان مرحله نخست انتخابی برگزار کند. اگر یک نفر در انتخابی استان اول شده اما در قهرمانی کشور مصدوم شود، دیگر فرصت لازم برای مسابقات دیگر را نخواهد داشت در حالی که در این چرخه باید یک سهمیه به استان مربوطه داده شود.

وی با اشاره به ترافیک حضور آزادکاران طراز اول در وزن‌های ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم گفت: در وزن ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی، رضا یزدانی، محمدحسین محمدیان، عباس فروتن و مجتبی گلیج همگی در ابتدا باید در انتخابی استان مازندران شرکت کنند و یک نفر از آنان سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی کشور را کسب خواهند کرد و نفرات بعدی شانس حضور در سایر مراحل انتخابی را از دست خواهند داد.

برچسب‌ها کشتی آزاد فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی آزاد فدراسیون کشتی کشتی آزاد فدراسیون کشتی مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی انتخابی استان مسابقات اوپن چرخه انتخابی یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود

دیوید تیلور رقیب اصلی حسن یزدانی بعداز دو شکست پیاپی مقابل هموطن خود در انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا، از کشتی خداحافظی خواهد کرد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ دیوید تیلور به عنوان گزینه اول هدایت تیم کشتی اوکلاهاما در نظر گرفته شده است که این می‌تواند به منزله پایان دوران حرفه‌ای کشتی این کشتی‌گیر پرافتخار باشد که پنج طلای جهانی و المپیک را به دست آورده است.

به گزارش سایت Flo Wrestling، مدیران تیم کشتی ایالت اوکلاهاما و دیوید تیلور از اواخر هفته گذشته در مورد مربیگری دیوید تیلور در این تیم با هم در ارتباط بودند و مذاکرا‌‌ت‌شان را شروع کردند. این می‌تواند به منزله پایان دوران کشتی دیویدی تیلور باشد که اکنون روی به مربیگری آورده است.

با توجه به عدم تجربه تیلور در مربیگری، جذب تیلور با استانداردها در این ایالت همخوانی نخواهد داشت ولی نباید فراموش کرد که این کشتی گیر سال‌ها کنار کایل ساندرسون (قهرمان المپیک 2004 آتن و مربی تیم ملی آمریکا) بوده و ممکن است توانایی انجام این کار را داشته باشد.

تیلور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو در وزن ۸۶ کیلوگرم با شکست تاریخی حسن یزدانی به مدال طلا دست یافت. او همچنین سه بار قهرمان جهان شده است و مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۱ را بعداز باخت به پادشاه ایرانی کسب کرده است.

تیلور تابستان امسال برای رفتن به بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ رقابت داشت اما در مسابقات انتخابی المپیک مقابل آرون بروکس شکست خورد. او دو کشتی را ظرف پنج ساعت به بروکس باخت تا از رسیدن به المپیک پاریس بازماند. 

دیگر خبرها

  • شوک به کشتی جهان؛ مثبت شدن تست دوپینگ بروکس و بازگشت دیوید تیلور؟
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • احتمال برگزاری انتخابی بین یزدانی و قاسمپور/ شروع تمرینات زارع
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند