Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل فرابورس ایران به تشریح اقدامات صورت گرفته برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت و عنوان کرد: تنها یک سری فرآیندهای غیر زمان بر باقی مانده و به زودی شاهد عرضه سهام سرخابی ها خواهیم بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در گفت و گو با رادیو ایران، با اشاره به اینکه فرابورس از ورود و پذیرش تمام شرکت ها در بازار سهام استقبال می کند، گفت: سیاست های اصل 44 قانون اساسی و همچنین قانون بودجه سال 98 بر خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسولیس تاکید داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پرونده واگذاری این دو باشگاه در هیات عالی واگذاری و مجموعه بازار سرمایه مطرح است. در همین راستا جلسات متعددی نیز در وزارت ورزش، مجلس شورای اسلامی، سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش در این رابطه برگزار شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز جلسات هفتگی و منظمی در سازمان خصوصی سازی برای بررسی این موضوع به ویژه نحوه واگذاری و مدل های واگذاری برگزار می شود. امیدواریم که به زودی شاهد اتمام این موضوع و میزبانی بازار سرمایه از ورود این دو باشگاه باشیم.

هامونی در ادامه با اشاره به اینکه در فرآیند خصوصی سازی معمولا یک مقاومتی از سوی خود مدیران دولتی آن شرکت ها برای عرضه سهام و خصوصی شدن وجود دارد، گفت: این مقاومت در تمام مدیران صنایع دولتی مشاهده می شود. اما از سوی سهامدار عمده که همان دولت یا وزارت متبوعه است، چنین مواردی وجود ندارد و برعکس تمایل بیشتری از سوی این سهامداران عمده برای واگذاری و خصوصی سازی شدن است.

مدیرعامل فرابورس در ادامه با اشاره به اینکه خصوصی سازی شدن این دو باشگاه به اراده و همت تمامی مسئولان مربوطه در این امر بستگی دارد، گفت: به عبارت دقیق تر دست اندرکاران خصوصی سازی شدن سرخابی ها از جمله وزارت ورزش، سازمان خصوصی سازی و خود مدیران باشگاه باید عزم کافی برای واگذاری داشته باشند. در شرایط خاص کنونی اقتصاد کشور شاهد عرضه اولیه و خصوصی شدن شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با حجم بسیار بزرگ بود. استقبال بسیار بزرگی هم از این عرضه صورت گرفت. این در حالی است که شستا نیز دغدغه و مسائل زیادی داشت و راه پیچیده ای برای عرضه پیمود که این امر تنها به همت مسئولان مرتبط با چنین واگذاری اختصاص داشت.

به گفته هامونی، قطعا مسائل و مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بزرگتر از مسائل شستا نیست و قابل حل است. در واقع این امر تنها به اراده مسئولان وابستگی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درآمد این دو باشگاه را می توان با شستا مقایسه کرد، گفت: تجربه های گذشته نشان داده که برخی دیگر از صنایع نیز چنین مشکلات درآمدی را تا قبل از عرضه سهام در بازار سرمایه داشتند. قبل از عرضه سهام پالایشی ها نیز سود آنها با توجه به دولتی بودن با چنین مشکلاتی مواجه بود. این در حالی است که پس از ورود این شرکت ها به بازار سهام، به مرور یک حاشیه سود امن و باثبات برای آنها ایجاد شد.

حل مشکلات باشگاه ها با خصوصی شدن

هامونی ادامه داد: ما تا زمانی که شرکتها را وارد بازار سرمایه نکنیم، مسائل و مشکلات آنها حل نخواهد شد. مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه به مباحث مهم درآمدزایی برای باشگاه های ورزشی اشاره کرد و گفت: طبق مطالعات و بررسی های صورت گرفته در خصوص حوزه درآمدی باشگاه های ورزشی فعال در دنیا، حق پخش تلویزیونی یکی از مهمترین و پردرآمدترین موارد درآمدزایی برای باشگاه هاست. مادامی که این باشگاه ها دولتی باشند، قطعا این موضوع حل نخواهد شد. قطعا وقتی که خصوصی سازی شده و از شکل دولتی خارج شوند، می توانند به این بخش از درآمد دست یابند.

باشگاه ها به بازار پایه فرابورس می آیند

وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا این دو باشگاه را به همین شکل کنونی و وضعیت مالی پذیرش کنیم ، گفت: قرار است این دو باشگاه تنها در بازار پایه فرابورس ایران درج شوند. به عبارت دقیق تر در فرابورس ایران پذیرش نخواهند شد و تنها درج نماد و قابل معامله شدن سهام آنها صورت خواهد گرفت.

هامونی در ادامه افزود: ضمن اینکه مدل بسیار مناسبی برای واگذاری این دو باشگاه در شورای نظارت بر اصل 44 پیشنهاد شده است. به طوریکه 10درصد از سهام برای کشف قیمت درنظر گرفته شود ، 50درصد دیگر به شرکت های سهامی عامی که بالای 10هزار نفر سهامدار دارند، اختصاص می یابد. همچنین 40درصد مابقی نیز می تواند به تعاونی های سهامی عام و فراگیر کل کشور واگذار شود.

هامونی در ادامه با اشاره به اینکه ما آمادگی لازم برای این واگذاری را داریم، گفت: هماهنگی های لازم در خصوص ابهامات به ویژه موارد مربوط به دریافتنی و پرداختنی ها نیز در حال رفع است. به نظر می رسد با توجه به همت و اراده بالا و بی نظیر مسئولان وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی شاهد نهایی شدن واگذاری این دو باشگاه در آینده نزدیک باشیم.

به گفته هامونی، البته یک سری فرآیندها نیز از جمله ثبت نزد سازمان بورس و افزایش سرمایه از محل دارایی ها نیز باید طی شود که زمان زیادی نیز برای این موارد صرف نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واگذاری سرخابی ها خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال ادامه با اشاره سازمان خصوصی سازی مدیرعامل فرابورس فرابورس ایران دو باشگاه برای واگذاری بازار سرمایه وزارت ورزش باشگاه ها عرضه سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاماندگان سهام عدالت بخوانند

تین نیوز

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • چرا پرسپولیس مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود