Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@12:38:39 GMT

آیین نامه مدیریت مجلس باید اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۴۲۲۳

آیین نامه مدیریت مجلس باید اصلاح شود

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: یکی از اصلاحاتی که باید صورت بگیرد همین اصل پنجم آیین نامه بهارستان در خصوص مدیریت مجلس است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مالک شریعتی در دومین نشست تبین اولویت‌های مجلس یازدهم که پیش از ظهر امروز در لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار کرد: مجلس یازدهم برای اینکه موفق شود باید پنج ویژگی انقلابی بودن، استقلال و دوری از وکیل‌الدوله بودن، انسجام جریان انقلابی،  برنامه‌محور بودن در قالب فراکسیون واحد انقلابی و توزیع مدیریت در مجلس را دارا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اصلاحاتی که باید صورت بگیرد همین اصل پنجم در خصوص مدیریت مجلس است. در گذشته تمام نمایندگان در امور مجلس مشارکت داشتند، ولی امروز رئیس مجلس است که برای کل مجلس تصمیم می‌گیرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره ضرورت اجرای شفافیت در مجلس یازدهم گفت: زمانی شیوه رأی‌گیری در مجلس قیام و قعود بود اما از زمانی که شیوه رأی‌گیری الکترونیکی شد، عملاً شفافیت نادیده گرفته شد و به نظر من برای تغییر سیستم رأی‌گیری در نمایندگان نیازی به مصوبه ندارد و سریع می‌توان این سیستم را تغییر داد.

شریعتی تأکید کرد: حتی مشروح گزارش کمیسیون‌های مجلس باید در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد یا از طریق رادیو مردم از آنها مطلع شوند.

وی با اشاره به شفافیت نقش لابی‌ها در مجلس یازدهم گفت: باید مشخص شود که چه کسانی برای چه موضوعی از خارج مجلس با نمایندگان لابی و رایزنی می‌کنند که این رویه برروی برخی تصمیمات تأثیرات منفی خواهد گذاشت.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره نقش فراکسیون شهید دیالمه گفت: موضوعاتی مانند شفافیت اموال مسئولان و دارایی‌های آنها در این فراکسیون بررسی خواهد شد و با کمک جریان انقلابی و دانشجویان این رویه به جد پیگیری می‌شود.

ادامه دارد...

منبع: آنا

کلیدواژه: مالک شریعتی مدیریت مجلس منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان استان فارس طرح‌های استانی را جدی‌تر پیگیری کنند

اسفندیار دهقان ناصرآبادی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به کاهش تعداد کاندیداها در مرحله دوم انتخابات مجلس، اهمیت مشارکت در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعاً کمتر از دوره اول نیست و شناخت کاندیدای اصلح نیز ساده‌تر شده است.

شفافیت مالی و سیاسی در قانون جدید انتخابات لحاظ شود

دبیر حزب همبستگی دانش آموختگان ایران استان فارس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیازمند اصلاحاتی دانست و گفت: انتظار داریم مجلس جدید در راستای تکمیل طرح با هدف حمایت از حضور احزاب سیاسی و ارتقای شفافیت سیاسی در انتخابات مجلس اقدام کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه شاخص‌های کاندیداهای اصلح را می‌توان در عملکردهای قبلی آنها در جایگاه‌هایی که مشغول خدمت بوده‌اند، ارزیابی نمود، تصریح کرد: شفافیت در مسائل مالی و سیاسی برای شناخت کاندیداها لازم است و باعث می‌شود کاندیدایی که شرایط میثاق‌نامه یک جناح یا حزب را قبول می‌کند و در لیست قرار می‌گیرد و وارد مجلس می‌شود نتواند به راحتی تغییر موضع بدهد.

پرهیز از وعده‌های واهی و حرکت در مسیر استقلال قوا ضروری است

وی ادامه داد: البته در نطق‌های انتخاباتی کاندیداها نیز باید دقت کنیم که مبادا خارج از اختیارات نمایندگان مجلس وعده‌هایی بدهند که اگر چنین اتفاقی بیافتد قطعاً موجبات رانت و دخالت قوه مقننه در قوه مجریه فراهم می‌شود و برای کشور مضر است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به صراحت بر استقلال قوا تاکید شده است.

عضو شورای مرکزی حزب همبستگی دانش آموختگان ایران همچنین بیان کرد: متأسفانه برخی نمایندگان مجلس برای رای‌آوری و عوام فریبی در امور اجرایی دولت و حتی شهرداری‌ها که تحت نظر شوراهای شهر هستند نیز دخالت می‌کنند و این موضوع باعث ایجاد ذهنیت اشتباه نزد افکار عمومی در خصوص اختیارات نمایندگان مجلس شده و باعث ایجاد مشکلات زیادی در مناطق مختلف کشور شده است.

مسیر اصلی رشد و توسعه کشور با شایسته‌سالاری محقق می‌شود

وی در خصوص اولویت‌های اصلی که باید نمایندگان دنبال کنند، عنوان کرد: اولویت‌های اصلی برای نمایندگان مجلس جدید باید اصلاح ترکیب دولت با تغییر وزرای ضعیف و غیرمتخصص باشد تا مسیر اصلی رشد و توسعه کشور را به ریل خود بازگردانند؛ ضمن اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان را به نتیجه برسانند تا مردم بدانند نمایندگانشان در خصوص موضوعات مختلف چه اقداماتی انجام می‌دهند.

افزایش کرسی‌های فارس در مجلس و اتصال فارس به خلیج فارس پیگیری شود

دهقان با بیان اینکه در استان فارس نیز نمایندگان مجلس نباید انتظار داشته باشند اقوام و وابستگانشان یک شبه مدیرکل شوند و مواردی از این قبیل که قبلاً انجام شده، متذکر شد: باید این قبیل مدیران را از طریق قانونی برکنار کنند تا مدیران واقعی استان فارس با امنیت شغلی لازم بتوانند در عرصه کاری خود اقدامات مؤثری انجام دهند.

دبیر حزب همبستگی دانش آموختگان ایران استان فارس در پایان تصریح کرد: افزایش کرسی‌های نمایندگی مجلس از حوزه‌های انتخابیه پرجمعیت فارس نیز باید پیگیری شود و اجرای طرح اتصال استان فارس به خلیج فارس نیز از اولویت‌های اساسی نمایندگان جدید در مجلس باید باشد.

کد خبر 6100302

دیگر خبرها

  • برنامه تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در حوزه انتخابیه داریم/ضعف مجلس یازدهم در تراز بین المللی
  • نمایندگان استان فارس طرح‌های استانی را جدی‌تر پیگیری کنند
  • سلیمی نماینده مجلس: بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • عضو هیات رئیسه : بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • دروغی بزرگ در طرح شفافیت مجلس
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم