Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:00:01 GMT

هزار و ۷۶۰ خانوار عشایر خراسان شمالی بیمه نیستند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۴۲۳۱

هزار و ۷۶۰ خانوار عشایر خراسان شمالی بیمه نیستند

محمدرضا غلام زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون دو هزار و ۵۵۰ خانوار عشایری این استان زیر پوشش بیمه اند و ۷۰ خانوار نیز مستمربگیر هستند.

وی با بیان اینکه ۶ هزار خانوار عشایر در استان زندگی می کنند، افزود:  هزار و ۹۰۰ خانوار عشایری به علت سن بالای ۵۰ سال شرایط زیر پوشش قرار گرفتن بیمه را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برنامه ریزی شده تا تمامی افراد بالای ۱۸ تا ۵۰ سال  زیر پوشش این صندوق قرار گیرند و براساس برآوردها شمار این افراد حدود ۱۱ هزار نفر است.

غلام زاده در ادامه افزود:  تاکنون، ۳۱ درصد جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان مشمول بیمه هستند که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار نفر روستایی و مابقی عشایری و روستایی ساکن در شهر هستند.

 غلام زاده گفت: با توجه به اینکه استاندار خراسان شمالی برای بیمه روستایی و عشایری استان هدفگذاری کرده است که ضریب نفوذ بیمه شدگان این صندوق باید به بالای ۸۰ درصد و حتی در برخی از شهرستان ها به ۱۰۰ درصد برسد در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شد و در سه ماهه پایان سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا بیشترین جذب را داشته ایم.

وی افزود: تا پیش از راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی، بسیاری از ساکنان روستاها، کشاورزان و عشایر کشور که سهم بالایی در تولید مواد غذایی کشور دارند، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار نگرفته بودند تا اینکه این صندوق با مصوبه مجلس و دولت تاسیس و موظف به برقراری بیمه اجتماعی برای کشاورزان، روستائیان و عشایر شد.

وی از تمامی روستاییان و عشایر خراسان شمالی خواست تا خود را بیمه تامین اجتماعی کرده و از مزایای عضویت در صندوق استفاده کنند تا همانند کارمندان بعد از بازنشستگی نیز حقوق بگیرند.

خراسان شمالی از نظر زیر پوشش بردن جمعیت هدف در کشور رتبه ۱۰ را دارد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

خراسان شمالی جزو استان های با سطح درآمدی پایین است.

برچسب‌ها بجنورد صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی بجنورد صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی عشایر خراسان شمالی بیمه اجتماعی خانوار عشایر هزار نفر زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا