Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:08:36 GMT

اتصال ۱۴۶ روستای خوزستان به شبکه ملی اطلاعات

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۴۹۶۴

اتصال ۱۴۶ روستای خوزستان به شبکه ملی اطلاعات

ایسنا/خوزستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: ۱۴۶ روستا در استان خوزستان به شبکه ملی اطلاعات پیوستند و پوشش تلفن همراه برای آن ها فراهم شد.

علی صالح نساج در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به منظور کاهش شکاف دیجیتالی بین اقشار جامعه خصوصا در مناطق روستایی محروم و کمتر توسعه یافته، وزارت ارتباطات اقدام به تعریف و اجرای پروژه های USO یا خدمات عام اجباری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خدمات عمومی اجباری (Universal Services Obligation)، یک الزام جهانی است که بر عهده دولت ها گذاشته شده است تا امکان استفاده از سرویس های مخابراتی، فناوری اطلاعات و پستی را برای مردم همه مناطق فراهم کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تصریح کرد: بر این اساس در هر نقطه که صرفه اقتصادی برای شرکت های خصوصی مخابراتی وجود ندارد، دولت ها باید این سرویس را برای مردم فراهم کنند.

صالح نساج ادامه داد: این الزام به خاطر این است که دسترسی به خدمات ارتباطی برای کلیه مناطق کشور خصوصا روستاها و نواحی دورافتاده که ارائه خدمات به آن ها صرفه اقتصادی ندارد، تضمین شود.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۸ اردیبهشت و همزمان با روز جهانی ارتباطات، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون اول رییس جمهور، به صورت ویدیو کنفرانس پوشش شبکه ملی اطلاعات برای ۱۵۷۸ روستای کشور فراهم شد که از این تعداد ۱۴۶ روستا مربوط به استان خوزستان بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بیان کرد: با توجه به راه اندازی این طرح، دسترسی این تعداد روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با ادامه روند اجرای پروژه های USO بخش زیادی از روستاهای مناطق محروم استان خوزستان از نعمت پوشش تلفن همراه با دسترسی مکالمه و دیتا (تکنولوژی ۳G/۴G) بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شبکه ملی اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه آی سی تی کردستان گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری مرزی بودن استان کردستان می‌تواند به عنوان یک مزیت مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه سال گذشته در 10استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام شد افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال 10 هزار دانش‌آموز کردستانی مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها در کشور 2هزارو 600میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی؛ در ادامه از احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت در استان کردستان و چاره‌اندیشی برای پیگیری و رفع آن‌ها از طریق وزارتخانه خبر داد.

سوری رییس پارک علم و فناوری استان هم عنوان کرد: 60 شرکت در استان کردستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

کمبود تسهیلات و حمایتهای مالی از مطالبی بود که توسط صاحبان شرکتهای فناوری اطلاعات در این جلسه بیان شد.

دیگر خبرها

  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد