Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اهل سنت بیجار با تاکید بر اینکه مسئله مهم مسلمانان قدس و آزادی آن است ، گفت: زنده نگه داشتن نام و دفاع از قبله اول مسلمین یک واجب شرعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا لقمان محمدیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُردتودی، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار داشت: قدس، قبله نخستین مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی (ره) در اولین فرصت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» نامگذاری کرد.

امام جمعه اهل سنت بیجار با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در دین مبین اسلام، بیان داشت: جایگاه آبادانی و مراقبت از مساجد در آیات ۱۷و۱۸ سوره توبه از اهمیت خاصی برخوردار است؛ که قدس  اولین مسجد مظلوم جهان اسلام باید بر اساس این حکم ها مورد توجه و دفاع قرار گیرد.

طبق آیات قرآنی مسجد الاقصی سرزمین پاکان است

ماموستا محمدیان با تاکید بر اینکه آغاز معراج پیامبر از قدس به سوی آسمان بوده است و این از اهمیت و قداست ویژه آن سرزمین است ، اظهار داشت: مسجدالاقصی و فلسطین سرزمین پاکان است باید از شرک و یهود پاک شود.

وی عنوان کرد: در آیه 71 سوره انبیاء به این موضوع اشاره شده است که بیت المقدس برای جهانیان پر برکت شده است و شش هزار سال قبل اعراب سامی آنجا سکنی گزیدند و در هزاره سوم قبل میلاد اعراب کنعانی آنجا می زیسته آمد.

ماموستا اهل سنت بیجار گفت: سرزمین قدس در زمان شکست رومیان به آغوش اسلام برگشت و بعد آن صلیبی ها در ۷۳ هجری آنجا را تحت سیطره خود قرار دادند ؛ در ۸۳ هجری صلاح الدین ایوبی آن را بازگرداند که بعد آن مشکلات فراوان پیش آمد و یکبار عثمانی ها در زمان سلطان سلیم اول آن را بازگرداند.

وی ادامه داد: در جنگ جهانی اول قطعنامه بالفور یهودیت را شهروند آنجا اعلام و سازمان جهانی صهیونیسم راه اندازی شد و بعد از شکست اعراب در جنگ ۱۹۶۷ میلادی ۸۷ درصد تحت یهودیت قرار گرفت در حالی که تا قبل از ۱۹۱۷ فقط سه درصد یهودی داشتند!!

شرط پیروزی ایمان و تقوا و دفاع از محور مقاومت  فلسطین است.

ماموستا محمدیان تصریح کرد: یهودیت با حمایت از برنامه‌های ضد دینی و نشر افکار فروئید و کارل پودر و داروین در حال حکومت بر دنیا هستند و در آیه ۸۳ سوره پنج شدیدترین دشمن مسلمانان را یهود اعلام می کنند.

امام جمعه اهل سنت بیجار با تاکید بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حمایت بر سرزمین قدس و تعیین سرنوشت و آینده این کشور با بازگشت فلسطینیان به موطن مادری خود و برگزاری انتخابات آزاد،اعلام کرد: این سرزمین یادآور ایمان و جهاد و مقاومت و اخلاص و سرزمین انبیاء است و شرط پیروزی ایمان و تقوا و دفاع از محور مقاومت  فلسطین است.

وی خاطر نشان کرد: یهود و آمریکا با تمام توان از هیچ‌ کوششی برای مرکزیت قرار دادن قدس بعنوان پایگاه یهود دریغ نخواهد ورزید  ؛ اما با بصیرت مردم مومن این آرزو را به گور خواهند برد.

ماموستای اهل سنت بیجار یادآور شد: مردم مظلوم فلسطین از طرف جامعه جهانی باید مورد حمایت قرار گیرند و بالاخص کشورهای اسلامی با تمام توان در بازگرداندن سرزمین آنها با همان قوانین ساخته شده و مورد مدعای غرب و اسرائیل به نام حقوق بشر و دموکراسی در پرتو انتخابات آزاد سرنوشت سیاسی کشور خود را تعیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه در طول سالهای اخیر متاسفانه کشورهای بحرین و امارات متحده عربی تازه متولد شده بی اصالت سیاسی و عربستان سعودی در راستای عادی سازی روابط با صهیونیسم منحوس تلاش هایی می کنند ، اظهار داشت: باید دقت داشت از طریق رسانه و بهره گیری از مجامع بین‌المللی موضوع برای عموم مسلمانان شفاف سازی گردد و محور مقاومت و دیگر دول اسلامی و آزادیخواهان جهان باید این کار ناشایست را محکوم کرده و در راستای حق مردم فلسطین در پرتو انتخابات آزاد و بدون دخالت دفاع کنند.

مسئله مهم مسلمانان قدس و آزادی آن است

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه قدس متعلق به جهان اسلام است و حضرت امام رحمه‌الله با تدبیر و توان سیاسی این روز را در آخرین جمعه ماه خودسازی و‌عبادت و بندگی خدا اعلام فرمودند ، گفت: می توان به اهمیت والای آن پی برد گویا در وضعیت موجود عبادات رمضان و کنفرانس مهم دینی جهان اسلام حج ، و محافل بین المللی دولت های مسلمان باید مسئله اولش قدس و آزادی آن باشد.

ماموستای محمدیان به اهمیت روز قدس در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: این توجهات رهبری سیاسی دینی در ایران اسلامی باعث پدید آمدن محور مقاومت و بسیاری از تشکل های متفاوت دفاع از حق آزادی فلسطین در جهان شده است و این نقطه امیدی است در این راستا ، که زنده نگه داشتن دفاع از قبله اول مسلمین بیت‌المقدس در دنیای سیاسی پر از آلودگی های رسانه های دشمن در دنیای امروز از اوجب واجبات است.

وی عنوان کرد: امسال با توجه معطوف شدن غالب رسانه های دنیا به موضوع کرونا و ایجاد فرصت برای دشمن، نباید جهان اسلام از این مسئله مهم اعتقادی سیاسی غافل و آن را فراموش کند.

امام جمعه اهل سنت بیجار با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس امسال باید متفاوت تر از سال های انزجار خود را از صهیونیست غاصب و استکبار اعلام نمود ، بیان داشت: طبق اخبار قرار است مقام معظم رهبری فرمایشات گهرباری در این روز مهم داشته باشند خود این خبر الحمدالله باعث شده است دوست و دشمن به این موضوع بپردازند که موجب توجه بیشتری به اهمیت قدس شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه اهل سنت بیجار محور مقاومت جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

به گزارش قدس آنلاین، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیوریورک ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار کرد، ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.

سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، افزود: «مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح اظهار داشت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

رئیس هیات کشورمان در خاتمه تصریح کرد که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • اوقات شرعی جمعه ۱۴ اردیبهشت در یزد
  • سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • مأموریت دشوار بلینکن
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است