Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@22:37:12 GMT

ارسال تقویم زمانی انتخابات ۱۴۰۰ به شورای نگهبان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۵۵۸۰

ارسال تقویم زمانی انتخابات ۱۴۰۰ به شورای نگهبان

خبرگزاری مهر: جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورا‌ها را به صورت همزمان داریم، گفت: علاوه بر آن، دو انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان و انتخابات مجلس یازدهم را نیز در خصوص تعدادی از اعضا و نمایندگانی که فوت شده‌اند داریم.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ در برخی حوزه‌ها از جمله حوزه تهران، عملاً چهار انتخابات خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به لحاظ قانون، انجام مقدمات هر کدام از انتخابات تقویم خاص خود را دارد لذا اینکه آقای وزیر اشاره کردند مقدمات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است، ما از حالا باید مقدمات این چهار انتخابات را در برخی حوزه‌ها از جمله تهران آماده کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: ما به عنوان قدم اول، زمان انتخابات ۱۴۰۰ را برای شورای نگهبان ارسال کردیم و منتظر پاسخ شورای نگهبان هستیم. اگر شورا زمان را تأیید کند قاعدتاً عملیات اجرایی بر اساس تقویم هر کدام از انتخاباتی که عرض کردم اعم از ریاست جمهوری، شوراها، میاندوره‌ای مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان باید شروع شود.

برای برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس به صورت کاملاً الکترونیک آمادگی داریم

عرف خاطرنشان کرد: دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه برگزار خواهد شد و با توجه به موضوعی که در تفرش، آشتیان و فراهان پیش آمد، آرا منتخب این حوزه به دلیل مشکل مدرک تحصیلی ابطال اعلام شد. در هر صورت همانطور که در مرحله اول انتخابات مجلس اعلام کردیم، آمادگی داریم در این ۱۱ حوزه انتخابیه، همانند انتخابات شورا‌های دوره قبل که در تعدادی از حوزه‌ها با موافقت شورای نگهبان انتخابات تماماً الکترونیک برگزار شد، انتخابات را کاملاً الکترونیک برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: معنای انتخابات الکترونیک این است که همه مراحل از ثبت نام تا اخذ و شمارش رأی، الکترونیک صورت گیرد. اگر این مساله توسط شورای نگهبان موافقت شود، پایلوت خوبی خواهد بود تا در این ۱۱ حوزه انتخابات را الکترونیک برگزار کنیم. وزارت کشور در این زمینه آمادگی کامل دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان تاکید کرد: تا این ساعت، انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ شهریور ماه برگزار خواهد شد که آن هم به تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا بستگی دارد. امیدواریم که بیماری کرونا، مهار و کنترل شود تا بتوانیم به انتخابات شهریور ماه برسیم و این انتخابات را برگزار کنیم. همه این‌ها منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

منبع: فردا

کلیدواژه: شورای نگهبان ریاست جمهوری شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد. 

نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌ها برگزار می‌شود؟
  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی