Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حوزه دارویی و کار با نانومواد زیستی، دستگاه DLS کاربرد وسیعی دارد و به تازگی گزارشی منتشر شده که در آن به روش‌های بهبود کیفیت نتایج DLS روی نمونه‌های پروتئینی پرداخته است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت تستا آنالیتیکا (Testa Analytical) به تازگی نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرده که در آن روی پارامتر‌های بهبود کیفیت نتایج آنالیز تفرق نور پویا (DLS) کار شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه نشان داده است که چگونه می‌توان این پارامتر‌ها را در حین انجام تجزیه و تحلیل آنتی‌بادی‌های منوکلونال متجمع بهینه‌سازی کرد.

یک از سریع‌ترین حوزه‌های در حال رشد زیست‌شناسی فعال دارویی، آنتی‌بادی‌های منوکلونال است. این پروتئین‌ها بسیار متنوع بوده و به‌عنوان عنصر اصلی عملکردی در سیستم ایمنی و دیگر ادوات تشخیص طبی سریع و همچنین تولید واکسن استفاده می‌شود. این مولکول‌ها از جمله اجزاء اصلی در دارو‌های پروتئینی تزریقی نسل جدید هستند، دارو‌هایی که به سرعت در حال رشد در بازار هستند.

هنگام ساختن چنین دارو‌های پروتئینی و زیست‌درمانی، ضروری است که آنتی‌بادی‌های منوکلونال دست‌نخورده و یکنواخت باقی بمانند. عدم رعایت این استاندارد‌های دقیق و سخت‌گیرانه می‌تواند فرآیندپذیری، فعالیت و ماندگاری محصولات حاوی آنتی‌بادی را دستخوش تغییرات نامطلوبی کند. در نتیجه، محصول نهایی مبتنی بر آنتی‌بادی منوکلونال بسیار گرانقیمت بوده و برای مشخصه‌یابی آن‌ها نیز به روش تحلیل قابل اعتماد نیاز است که بتوان کنترل کیفیت بسیار مناسبی برای این محصولات انجام داد.

در این مطالعه، داده‌های تجربی با استفاده از نتایج دستگاه DLS جمع‌آوری شده‌است. این کار برای یکی از پروتئین‌های رایج (آلبومین سرم گاوی) انجام شده‌است، آنتی‌بادی منوکلونال درجه دارویی به‌صورت تجاری در دسترس است.

نویسدگان این گزارش نشان دادند که انتخاب یک زاویه پراکندگی نور پویا، برای اندازه‌گیری دقیق نمونه‌های زیستی چالش برانگیز نظیر آنتی‌بادی‌های منوکلونال بسیار مهم است. علاوه‌بر این، آن‌ها نشان دادند که استفاده از اندازه‌گیری‌های DLS چند زاویه‌ای می‌تواند بسیار مفید باشد، به خصوص هنگامی که با ترکیبات ناشناخته پروتئینی و پروتئین‌های منومریک آمیخته شده باشد.

با این حال، اغلب برای نمونه‌های پروتئینی همگن پایدار این کار ضروری نیست. به‌طور کلی، این مطالعه جدید نشان می‌دهد که چگونه DLS می‌تواند برای تجمع پروتئین‌ها به کار رود و از این دستگاه برای اندازه‌گیری پروتئین‌های منومریک با دقت بالا می‌توان استفاده کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو مطالعات پروتئین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند

خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی، مانند پروتئین بدون چربی و حبوبات،می‌تواند به راحتی به شما در مدیریت و کاهش وزن خود کمک کند. در این مطلب با بهترین غذاهایی که باعث لاغری شما می‌شوند همراهتان هستیم.

مواد غذایی مناسب کاهش وزن

سینه مرغ و گوشت بدون چربی

سینه مرغ بدون پوست و گوشت قرمز بدون چربی مانند فیله و استیک حاوی پروتئین و آهن هستند و چربی اشباع کمتری دارند که باعث کمک به مدیریت اشتها و کنترل وزن می‌شوند.

قرص بلک اسلیم پلاس

.سبزیجات برگ ‌سبز

این سبزیجات مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم سرشار از فیبر و پروتئین بوده و به طرز باورنکردنی سیر‌کننده هستند. اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید، می‌توانید این سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

سبزی‌های برگ‌ دار

سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ و اسفناج حاوی فیبر و مواد مغذی هستند که به احساس سیر شدن شما و کاهش اشتها کمک می‌کنند.

قرص آلفا نارنجی

ماهی

ماهی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی مهم است. این ترکیب به شما احساس سیری می‌دهد و می‌تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. علاوه بر این، ماهی – و به طور کلی غذاهای دریایی – ممکن است مقدار قابل توجهی ید داشته‌باشند که برای حفظ عملکرد تیروئید و متابولیسم بدن شما لازم است

قرص تریپل برن

تخم مرغ

تخم مرغ دارای مواد مغذی فوق‌العاده بوده و سرشار از پروتئین و چربی است که به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید. خوردن تخم‌مرغ و نان تست با مقدار کمی کره‌ برای صبحانه – به جای غلات، شیر و آب پرتقال – احساس سیری را تا ۴ ساعت بعد از صرف صبحانه افزایش می‌دهد.

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه‌دار

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه‌دار غذاهای فوق العاده ای برای کاهش وزن و سلامتی هستند. سیب‌زمینی‌های سفید پخته شده بالاترین امتیاز را از نظر سیر کنندگی میان غذاهای دیگر دارند. اگر اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها پس از جوشاندن خنک شوند، مقادیر زیادی نشاسته مقاوم تشکیل می‌دهند، ماده‌ای فیبر مانند که کاهش وزن مرتبط است.

لوبیا و حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات مانند عدس، لوبیا سیاه و لوبیا چشم بلبلی به دلیل وجود فیبر و پروتئین بالا می‌توانند بسیار برای کاهش وزن مفید باشند.

سوپ

تا هنگام سرد شدن سوپ، مزه کردن و خوردن آن زمان بیشتری نسبت به صرف سایر غذاها سپری می‌شود که همین ممکن است باعث شود شما با سرعت کمتری غذای خود را بخورید و زودتر احساس سیری کنید.

ماست یونانی پرچرب

ماست یونانی برای مدیریت وزن عالی است، زیرا مقدار خوبی پروتئین در هر وعده دارد و باعث می‌شود مدت بیشتری احساس سیری کنید. علاوه بر این، انواع خاصی از ماست حاوی باکتری‌های پروبیوتیک هستند که می‌توانند عملکرد روده شما را بهبود دهند. به طور کلی لبنیات پرچرب باعث می‌شوند شما زودتر و بیشتر احساس سیری کنید.

غلات کامل

رژیم غذایی غنی از غلات کامل مانند جو دوسر، برنج قهوه‌ای و کینوا که سرشار از فیبر و پروتئین هستند، می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

به طور کلی، در کنار اعتدال در خوردن غذا و ورزش منظم، خوردن این مواد مغذی باید به هموار کردن مسیر زندگی سالم و کنترل وزن شما به بهترین شکل ممکن کمک کند.

دیگر خبرها

  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۱۹ و ۳۶، رتبه تیراندازان المپیکی ایران در جام جهانی
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند