Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- همه‌ساله با فرارسیدن عید فطر خیل عظیمی از روزه‌داران و شهروندان اقصی نقاط کشور برای لذت بردن از طراوت و خنکی سمیرم عازم این شهرستان می‌شوند اما امسال به دلیل شیوع کرونا هنوز تصمیمی برای بازگشایی و یا اجازه حضور مردم در مکان‌های گردشگری سمیرم داده نشده است.

قدس آنلاین-گروه استان ها: مکان‌های مقدس زیارتی و سیاحتی مانند امامزاده زینعلی یکی از اماکنی است که روزهای ماه رمضان نیز شاهد حضور مسافر و ساکنان سمیرم است اگرچه درب آستان مقدس امامزادگان بسته است اما منطقه‌ای وسیع و باغی مانند امامزاده زینعلی از همه طرف راه ورود و اقامت کوتاه دارد و کنترل کردن آن راحت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم دارای ۱۰۰ هزار جمعیت است که در جنوب استان اصفهان، شمال یاسوج، شرق اقلید و آباده استان فارس و غرب لُردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع است.

تعطیلات نوروز و هم چنین عید فطر هم چون سایر تعطیلات مانند ایام نوروز و یا تعطیلی تابستان فرصت خوبی برای سفر به این شهر و خرید کشک، عسل، لواشک، سرکه سیب، قارا و گیاهان دارویی از غرفه‌ها و مغازه‌های سمیرم است اما امسالبه دلیل شیوع کرونا شرایط کاملا با سال های گذشته متفاوت است.

برخی از گردشگران نیز همه‌ساله برای بازدید از دست بافته‌های این خطه از میهن اسلامی و خریداری نمد، قالی و جاجیم‌های رنگارنگ این دیار سر می‌زنند وعده‌ای دیگر به عشق بلندای «نارین قلعه» با مناظر دیدنی‌اش در اینجا حضور پیدا می‌کنند اما امسال شیوع بیماری کرونا تمامی برنامه گردشگران و مسئولان را بر هم زده است.

اگرچه علاوه بر طبیعت زیبای این منطقه یکی دو سالی است خانه‌های روستایی و بوم گردی زیبا و خاطره‌انگیزی در تعدادی از روستاها و شهرهای سمیرم برای رفاه حال توریست‌ها مهیا شده اما ویروس کرونا چندی است که برای حضور گردشگران ممنوعیت به همراه داشته است.

اماکن گردشگری تعطیل است

در همین راستا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمیرم اظهار می‌کند: عمده حجم ورود مسافر و گردشگر به سمیرم از عید فطر تا مهرماه است که اگر شرایط کرونایی ادامه داشته باشد باید محدودیت و ظرفیت هر تفرج‌گاه اعلام شود تا ترافیک جمعیتی و خودرویی در این مناطق شاهد نباشیم.

سعید سلمانیان بابیان اینکه در حال حاضر بنا بر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا مکان‌های زیارتی و گردشگری این شهرستان تعطیل بوده و برای پذیرایی گردشگران در تعطیلات عید فطر با ممنوعیت همراه هستند می افزاید: از گردشگران تقاضا داریم تا سفر به این منطقه را به زمانی دیگر موکول کنند.

بنا بر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا مکان‌های زیارتی و گردشگری این شهرستان تعطیل بوده و برای پذیرایی گردشگران در تعطیلات عید فطر با ممنوعیت همراه هستند

وی در پاسخ ب این سوال که آیا احتمال دارد در این تصمیم تجدیدنظر شده و اجازه تردد گردشگران با رعایت موازین بهداشتی به تفرجگاه‌ها داده شود عنوان می‌کند: بسته بودن و تعطیلی این مناطق در جلسه اخیر ستاد تسهیلات گردشگری شهرستان سمیرم مطرح و مصوب شده است لذا اگر  قرار باشد در جلسه‌ای دیگر، شرایط سنجیده و تصمیم جدیدی گرفته شد به‌طور حتم اعلام خواهد شد.

ورود به تنگ سیدان ممنوع

وی تأکید می‌کند: ورود هرگونه تور مجوز دار و یا غیرمجاز به منطقه گردشگری و رودخانه‌های تنگ خشک و بی‌بی سیدان ممنوع است  و حتی آژانس‌های گردشگری اجازه آوردن تورهای اتوبوسی به مناطق گردشگری سمیرم به‌ویژه رودخانه بی‌بی سیدان را ندارند.

وی مدیریت و کنترل منطقه گردشگری تنگ خشک و بی‌بی سیدان در ۳۵ کیلومتری جنوب سمیرم را مهم‌ترین مشکل این فصل شهرستان ذکر کرد و گفت: وسعت کوهساران و رودخانه بی‌بی سیدان در کنار نداشتن امکانات همچون امور در ورودی‌ها یا سرویس‌های بهداشتی ازجمله این مشکلات هستند.

سلمانیان بابیان اینکه مالکیت زمین‌های محدوده بی‌بی سیدان و تنگ خشک مشخص نیست، ادامه داد: اگر دهیاران و شوراهای این روستاها طرحی گردشگری ارائه کنند میراث فرهنگی هم می‌تواند با سهولت بیشتری مجوزهای لازم را صادر کند تا مشکلات این منطقه نیز کمتر شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سمیرم گردشگری اصفهان بی بی سیدان عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام شد.

به گزارش ایسنا، امید شریفی ـ مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه ـ که صدور پلاک بین‌المللی وسایل نقلیه توسط آن صورت می‌گیرید، با اعلام این خبر، گفت: الزام دریافت و نصب «پلاک گذر موقت» به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان بود. این مشکل، سالیان متمادی نارضایتی گردشگران را موجب شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، موضوعِ بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمام واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

او ادامه داد: در پی اجرای این طرح، از ین پس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و قانون الحاق ایران به‌ کنوانسیون عبور و مرور جاده‌ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشور، بلامانع است و فقط خودروهایی‌ که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به‌ کشور را دارند به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمام مبادی ورودی به کشور ملزم خواهند بود.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم درباره «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‌گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، در دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او ادامه داد: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب‌وکار تمام صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان‌سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی یادآور شد: سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا است. این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این‌رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی به‌ویژه تولید ناخالص داخلی کشور مؤثر عمل کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد