Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@23:17:59 GMT

هوشمند:ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق قرمز بلامانع است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۵۷۵۲

هوشمند:ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق قرمز بلامانع است

بهزاد هوشمند دبیر کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا درباره بازگشایی هدفمند مراکز خدمات دندانپزشکی، گفت: کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۳ با دستور معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شد.

هوشمند اظهار کرد: پس از ۴ جلسه هم‌اندیشی کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا دستورالعمل بازگشایی مراکز ارائه‌دهنده خدمات دندانپزشکی را در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: ۲۷ اردیبهشت ۹۹ با ابلاغ معاونت درمان وزارت بهداشت، امکان بازگشایی مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی در سراسر کشور فراهم شد.

دبیر کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا افزود: با تلاش سربازان و مدافعان نظام سلامت کشور تا حدود زیادی توانسته‌ایم بیماری کرونا را مدیریت کنیم اما هنوز موفق به مهار این ویروس نشده ایم و باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

هوشمند با اشاره به اینکه مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی آماده ارائه خدمات در سراسر کشور هستند، گفت: همکاران دندانپزشک باید با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت، از نحوه بازگشایی‌ مطب‌های دندانپزشکی مطلع شوند.

او اظهار کرد: در استان‌هایی که وضعیت قرمز دارند، ارائه خدمات دندانپزشکی اورژانسی بلامانع است.

دبیر کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا افزود: به دلیل نوع تماسی که دندانپزشک با بیماران دارد، دندانپزشکی جزو مشاغل پرخطر در اپیدمی کرونا طبقه بندی شده است.

مردم خدمات غیرضروری دندانپزشکی را انجام ندهند

هوشمند گفت: بنابراین دندانپزشک‌ها در موضوع رعایت بهداشت با دقت عمل می‌کنند و با درایت آماده ارائه خدمات هستند. مردم اطمینان داشته باشند که مدافعان سلامت دهان و دندان کشور با شرایط پیش آمده نظارت مضاعفی بر این حرفه دارند.

او ادامه داد: خدمات اورژانس و ضروری دندانپزشکی با خیالی آسوده به مردم ارائه می‌شود، اما مردم باید خدمات غیر ضروری و زیبایی را به تعویق انداخته و به مواقعی که شرایط پایدارتر می‌شود موکول کنند.

لزوم حمایت از دندانپزشکان

هوشمند با بیان اینکه دندانپزشکان به حمایت مضاعف نیازمند هستند، گفت: به دلیل اینکه ۳ ماه مطب‌های دندانپزشکی تعطیل بوده متولیان امر باید بیشتر دندانپزشکان را مورد حمایت قرار دهند.

او اظهار کرد: باتوجه به قول سازمان تجهیزات پزشکی مبنی بر ارائه وسایل حفاظت شخصی، خواهشمندم که این وسایل سریع‌تر و با قیمت مناسب در دسترس دندانپزشکان قرار گیرد. همچنین از سازمان‌های نظارتی درخواست داریم تا نظارت مضاعفی بر روی اقلام دندانپزشکی موجود در بازار داشته باشند.

هوشمند درباره پروتکل‌های بهداشتی که باید در مطب‌های دندانپزشکی رعایت شود، گفت: اولین قدم هنگام ورود بیمار به مطب‌های دندانپزشکی ارائه ماسک، دستکش و کفش مناسب به او است. همچنین پیش از مراجعه به مطب، بیمار از نظر مشکوک بودن به بیماری کووید ۱۹ در سامانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فاصله زمانی مراجعه بیماران به دندانپزشکی طوری طراحی شده است که بتوان پیش از مراجعه بیماری بعدی مطب‌ را ضدعفونی کرد.

دبیر کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا در پاسخ به این سوال که نظارت‌ها بر روی مراکز دندانپزشکی به چه صورت است، تاکید کرد: بحث نظارتی بر عهده اداره نظارت بر درمان حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت است که این کار با کمک انجمن‌های علمی تخصصی، دانشکده‌های دندانپزشکی و سازمان نظام پزشکی انجام خواهد شد.

هوشمند افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد ما از نظر استاندارد کنترل هر نوع عفونت از جمله ویروس کرونا در مراکز ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داریم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خدمات پزشکی شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا مناطق قرمز خدمات دندانپزشکی پارسی خبر دبیر کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا مطب های دندانپزشکی خدمات دندانپزشکی وزارت بهداشت ارائه خدمات مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه شهرستانی ستاد یادواره شهدای شهرستان ارومیه درخصوص کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی در فرمانداری ارومیه برگزار شد.

در این نشست غلامحسین عماری فرماندار ارومیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام انقلاب اسلامی گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدا، معرفی شهیدان به عنوان الگوهایی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

فرماندار شهرستان ارومیه در ادامه این جلسه به تعداد شهدا،جانبازان و آزادگان شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان ارومیه با ۳ هزار و ۱۰۰ نفر شهید و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر جانباز و ۵۲۲ نفر آزاده بیشترین آمار را نسبت به سایر شهرستان های استان دارا ست.

در ادامه عماری گفت: شهدا محور وحدت و همبستگی و منعکس کننده نور الهی در جامعه هستند و یادواره شهدا به جهت کسب و اشاعه نور و توسعه رحمت و برکت در جامعه خواهد بود.

وی از امتیازات شهرستان ارومیه، به برجستگی فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: این فرهنگ باید در شهرستان حفظ و تقویت شود.

در پایان این جلسه احکام مسئولین کمیته ها و دبیران جهت پیگیری ماموریت ها محوله ابلاغ شد.

 

 

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود