Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: در روستاهای دستگرد، چهکند، امیرآباد و حاجی آباد بیش از 25 میلیارد تومان تجهیزات نیاز داشت که با دستور وزیر این تجهیزات در اسفندسال گذشته تامین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری حسن آذری نصرآباد سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با حضور معاونین تخصصی وی به مناسبت هفته ارتباطات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن آذری نصرآباد با تبریک روز و هفته جهانی ارتباطات به فعالان این صنعت گفت: شعار روز جهانی ارتباطات؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات بر پایه توسعه پایدار است.

وی با اشاره به اینکه امروزه اگر با فناوری اطلاعات هماهنگ نباشیم کشور به مشکل خواهد خورد ادامه داد: حاکمیت، دولت، بخش خصوصی باید دست در دست یکدیگر دهند تا این صنعت فناوری به درستی در کشور اجرا شود و توسعه را به همراه داشته باشد.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی به سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ارتباطات یکی از صنایعی که تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفت اما خوشبختانه سال گذشته بیشترین توسعه زیرساخت های ارتباطی را در استان داشتیم.

وی از مطالعات نیازهای حال و آینده صنعت مخابرات خراسان جنوبی خبرداد و یادآورشد: در این مطالعات توسعه زیرساخت ها، کیفیت خدمات و نیازهای استان را بررسی کردیم.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: در دوران قرنطینه مردم از خدمات موبایلی به ثابت تغییر رفتار دادند.

وی به طرح مطالعات توسعه زیرساخت های مطالعاتی اشاره کرد و گفت: اجرای فیبرهای نوری، سوئیچ های قدیمی تمامی شهرهای خراسان جنوبی نوسازی شد.

 آذری نصرآباد ادامه داد: در تمامی شهرستان های خراسان جنوبی مجهز به ژنراتوربرق شدند تا دیگر قطعی برق را نداشته باشیم.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در نظر داریم خراسان جنوبی را به آخرین ویترین تکنولوژی های مخابراتی روز دنیا خواهیم کرد گفت: یکی از این محصول ها فیبررسانی است که امروزه در خراسان جنوبی فیبررسانی در منازل را انجام می دهیم و شهرهای قاین فردوس و بیرجند این امکان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی پیش رو در تکنولوژی کافه نوری و (vdsl) است که با وجود این کافه ها خدمات دهی به مردم راحت تر می شود.

وی ادامه داد: بیش از 40 کافه نوری در 4 شهرستان بیرجند، خوسف، اسدیه، سرایان راه اندازی کردیم و 10 کافه نوری دیگر نصب و به زودی به بهره برداری می رسد.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی به خدمات روستایی اشاره کردو گفت: از سال گذشته فیبررسانی و خدمات تلفن همراه در روستاهای استان آغاز شده است که این جز خدمات اجباری دولت به مردم روستاها است که باهمکاری وزارت ارتباطات این امر محقق شد.

.وی تاکید کرد: این پروژه در دوران کرونا و آموزش مجازی نقش اساسی را به همراه دارد.

وی از پایان فاز اول فیبررسانی به روستاها خبرداد و یادآورشد: در تلاش هستیم تا فاز دوم را با ظرفیت بیشتری آغاز کنیم. 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: در روستاهای دستگرد، چهکند، امیرآباد و حاجی آباد بیش از 25 میلیارد تومان تجهیزات نیاز داشت که با دستور وزیر این تجهیزات در اسفندسال گذشته تامین شد.

آذری با بیان اینکه ما می توانیم مدت 3 ماه این پروژه را اجرا کنیم گفت: اما اگر دهیاری ها و شهرداری در خصوص حفاری ها و هزینه های جانبی همکاری نکنند پروژه راه دیگری خواهد رفت.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی یادآورشد: در دوران کرونا استفاده مردم از ابزار ارتباطی 4.5 برابر افزایش یافت. وی یادآورشد: 50 روستا در ابتدای سال خدمات اینترنت دریافت کردند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مخابرات کرونا سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی معاون مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته ۴۰۰ روستا درگیر سیل شدند و تمامی تیم‌های مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند.

محمودرضا تیمورپور، در گفت‌وگو با ایسنا گفت:در اثر بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در خراسان جنوبی درگیر سیل شدند.

وی بیان کرد: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل‌زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعا تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارات و گزارش‌ها اعزام می‌شوند.

تیمورپور گفت: با توجه به بارندگی‌های شب و روز گذشته بیشترین بارندگی در روستای بیشه خوسف به میزان ۶۰ میلی‌متر بوده است.

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بارندگی‌های گزارش شده امروز مربوط به محورهای بیرجند_ خوسف، بیرجند_قاین، بیرجند_سربیشه و سربیشه_درح و در سایر نقاط به صورت نقطه‌ایی ممکن است بارندگی باشد.

وی بیان کرد: محورهای شهداد به نهبندان نیز به دلیل عدم ایمنی مسدود بوده و محورهای طبس به خرو، بیرجند به شوشود، دهک به مختاران و کلیه راه‌های فرعی بخش سرداران خوسف به سرچاه عماری به دلیل طغیان رودخانه مسدود است.

تیمورپور با اشاره به اینکه بیشترین خسارات مربوط به شهرستان خوسف و نهبندان است، یاداور شد: به برخی از راه‌ها و ابنیه‌های روستایی، آبنماها، بخش کشاورزی، قنوات، اراضی زمین‌های کشاورزی نیز خسارت وارد شده است.

معاون مدیریت  بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: عملیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده با همکاری همه گروه‌های آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین‌آلات سنگین کمک گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی