Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفته عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده تروریسم است اما سران این کشور تمایلی به پاسخگو کردن این کشور ندارند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایلهان عمر»، نماینده دموکرات کنگره آمریکا پس از اعلام پلیس اف‌بی‌آی مبنی بر اینکه عامل یک تیراندازی در آمریکا که شهروند عربستان سعودی بوده ارتباطاتی با القاعده داشته از ریاض به عنوان بزرگترین صادرکننده تروریسم یاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلهان عمر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «عربستان سعودی یک تروریست را برای آموزش دیدن در کنار ارتش ما به اینجا می‌فرستد، با وجود این اکثر مقام‌های ما در حال انکار ارتباط سعودی با حمله‌ای دیگر به آمریکا هستند.»

وی در ادامه نوشت: «اگر ایران این کار را کرده بود ما خواستار پاسخگویی می‌شدیم. چرا نمی‌توانیم بزرگترین صادرکننده تروریسم در دنیا را پاسخگو کنیم.»

یلیام بار» دادستان کل آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) شواهدی را در اختیار دادستانی قرار داده است که نشان می‌دهد گروه تروریستی القاعده طراح و برنامه‌ریز اصلی حادثه تیراندازی در پایگاه هوایی-دریایی پنساکولا در ایالت فلوریدا بوده است.

دادستان کل آمریکا خصوص آخرین تحقیقات انجام شده درباره حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی پنساکولا که یک افسر سعودی به نام محمد الشمرانی عامل آن بود، اظهار داشت: «ما توانستیم تلفن همراه عامل این حمله را رمزگشایی کنیم و به اطلاعات مهمی درباره او و ارتباطش با القاعده دست پیدا کنیم.»

وی افزود: «اطلاعات تلفن همراه الشمرانی شواهد ارزشمندی را برای اثبات اینکه حمله توسط القاعده برنامه‌ریزی شده است، در اختیار ما قرار داد.»

در اوایل ماه دسامبر (اواسط آذرماه) محمد الشمرانی افسر سعودی که با درجه ستوان‌دومی در پایگاه هوایی-دریایی پنساکولا در ایالت فلوریدا تحت آموزش بود، با شلیک گلوله سه نفر را به قتل رساند و 8 نفر دیگر را مجروح کرد.

پس از این حادثه برخی مقامات آمریکایی اعلام کردند که تیراندازی این افسر سعودی به‌عنوان یک اقدام تروریستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و متعاقباً ویلیام بار دادستان کل آمریکا اعلام کرد که این حادثه تیراندازی، تروریستی بوده است.

دادستان کل آمریکا: اقدام تروریستی افسر سعودی توسط القاعده برنامه‌ریزی شده استحمله به تروریسم سعودی در فضای مجازی عراقعربستان|چشم انداز مبهم حکومت سعودی در پی شیوع کرونا

 

انتهای پیام/ 

R36444/P/S8,90,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صادرکننده تروریسم دادستان کل آمریکا افسر سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه عصر شنبه در ریاض برگزار و مقامات شرکت کننده در این نشست خواستار توقف فوری جنگ در این باریکه شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد