Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری گفت: اجرای پروژه پخش سیلاب و ابخوان داری سنگتراشان این شهرستان توانسته در پی بارش های یکساله اخیر ، ۱۰میلیون مترمکعب سیلاب را کنترل و در آبخوان های منطقه نفوذ دهد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، ضیاء نصرتی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه پخش سیلاب و آبخوان داری سنگتراشان این شهرستان اظهار داشت: این پروژه با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و از محل صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پروژه های پخش سیلاب و آبخوان داری علاوه بر مهار سیلاب و کاهش خسارات آن سبب بهره گیری مطلوب از ظرفیت بارش و سیلاب ها در جهت افزایش نفوذ باران در زمین وتقویت ذخیره آب در آبخوان ها می شود.

«معجزه آبخیزداری» | جهش تولید و مهار سیل، دو ثمرۀ "آبخوان‌داری"«معجزه آبخیزداری» |تفاوت آبخوان با آبخیز/ آبخیزداری تنها هزینه­‌بر نیست، بلکه درآمدزا هم هستافزایش 55 درصدی بارش‌ها در گلستان/کاهش ذخیره آبخوان‌های عمیق استان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری با اشاره به اهداف موردنظر در اجرای این گونه پروژه ها تصریح کرد:حفظ آب و خاک، احیای پوشش گیاهی عرصه های پخش سیلاب، تقویت سفره های آب زیرزمینی با هدف تقویت آبدهی چاه ها، چشمه ها و قنوات و جلوگیری از نشست زمین از اهداف مهّم اجرای پروژ های پخش سیلاب بر عرصه ابخوان ها می باشد.

نصرتی همچنین با اشاره به حجم عملیات انجام شده در اجرای این پروژه افزود: در این پروژه 85 هزار مترمکعب عملیات خاکی و 6700 مترمکعب عملیات سنگی-ملاتی شامل ایجاد بند انحرافی و سرریزهای ایجاد شده برروی دایک خاکی انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه زمینه ایمن سازی مراکز سکونتی، دانشگاهی و صنعتی واقع در مناطق قیامدشت و جاده امام رضا(ع) در برابر خطرات سیلاب ها فراهم شده است.

انتهای پیام/220/ ع R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پخش سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم