Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@11:37:01 GMT

پیشبرد نهضت اسلامی مهمترین هدف رزمایش مواسات مؤمنانه است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۶۳۵۷

پیشبرد نهضت اسلامی مهمترین هدف رزمایش مواسات مؤمنانه است

حجت الاسلام طاهری گفت: در بحث انجام رزمایش همدلی هدف تنها توزیع بسته های غذایی نیست بلکه هدف نهایی در بحث مواسات پیشبرد نهضت اسلامی به معنای واقعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی طاهری صبح امروز در جمع اعضای جمعیت بانوان فرهیخته چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اجرای طرح مواسات خاندانی در این استان گفت: در مرحله نخست باید بدانیم دلیل مطرح شدن این طرح چیست، این طرح با مسأله زن آغاز می‌شود و در نهایت به دنبال ایفای نقش زن در انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه تاکنون به نقش زنان در جامعه توجه جدی صورت نگرفته است، افزود: در شرایط امروز جامعه نه تنها خاندان از هم پاشیده شده است بلکه به سمت فروپاشی خانواده ها در حال حرکت هستیم و این یک تهدید جدی برای کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر اینکه در بحث رزمایش مواسات مؤمنانه هدف تعالی انسان است، خاطرنشان کرد: در بحث انجام رزمایش همدلی هدف تنها توزیع بسته های غذایی نیست بلکه هدف نهایی در بحث مواسات پیشبرد نهضت اسلامی به معنای واقعی است که نباید از آن غفلت شود.

طاهری با بیان اینکه در استان به دنبال ایجاد گفتمان برتر در زمینه امور بانوان هستیم، تصریح کرد: هدف ما انسجام بخشی به خانواده ها است که در این بین خاندان نقشی کاربردی و اساسی دارد به شرطی که مبتنی بر انسان شناسی باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مواسات خاندانی در استان برای آن بانوانی است که می خواهند در زمینه امور اجتماعی نقش مفید داشته باشند، اظهار کرد: نباید تنها به دنبال گزارش دهی باشیم اما هیچ اشکالی ندارد که فعالیت های جریان ایمانی را منتشر کنیم تا از این طریق فرهنگ سازی لازم در اجتماع صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، انجام کار منسجم را لازمه پیشبرد امور این طرح دانست و افزود: به دنبال ایجاد یک نهضت تبلیغ عمومی در استان هستیم که قطعا برای تحقق آن باید یک شبکه اجتماعی قوی داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه مبادا مسائل جزئی و حاشیه ای سبب قطع ارتباطات درون خاندانی شود، گفت: باید رشد و تربیت را وسط میدان عمل انجام دهیم تا گفتمان فرهنگی و دینی در جامعه فراگیر شود.

انتهای پیام/68023/م

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی رزمایش زن چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر

آخرین نیروگاه تولید برق فعال زغال‌سنگ بریتانیا پس ۵۷ سال فعالیت، سپتامبر سال جاری برای همیشه تعطیل خواهد شد. 

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آخرین نیروگاه فعال زغال‌سنگ بریتانیا که در سال ۱۹۶۷ با ظرفیت تولید ۲ هزار مگاوات برق برای تأمین برق دو میلیون خانه توسط هیئت مرکزی تولید برق کشور راه‌اندازی شد، سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۴ برای همیشه به فعالیت خود پایان خواهد داد. این اقدام بخشی از برنامه‌های دولت برای پایان دادن به تولید زغال سنگ در بریتانیا است.

عملیات انحلال این نیروگاه از اول اکتبر آغاز می‌شود و تکمیل آن دو سال طول خواهد کشید. تخریب برج‌های خنک‌کننده و دیگر بخش‌های این نیروگاه ۶۵۵ هکتاری پس از اتمام عملیات انحلال آغاز خواهد شد.

چرا تولید زغال‌سنگ در بریتانیا به پایان می‌رسد؟

زغال سنگ یک سوخت فسیلی است و از زمان انقلاب صنعتی در بریتانیا برق تولید می‌کند، زمانی این سوخت بر منطقه میدلندز شرقی تسلط داشت، اما اکنون به دلیل تأثیری که بر محیط زیست دارد، به‌عنوان کثیف‌ترین سوخت فسیلی بریتانیا شناخته می‌شود و معادن آن تعطیل شده‌اند. آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا نیز ماه سپتامبر تولید خود را متوقف خواهد کرد.

هنگامی که زغال‌سنگ می‌سوزد، گازهای گلخانه‌ای مانند دی‌اکسیدکربن وارد جو می‌شود. با گذشت زمان تجمع این گازها با به دام انداختن انرژی اضافی در جو زمین، دمای جهانی را افزایش داده است. بریتانیا متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برساند و برای دستیابی به این هدف، تعهدات بلندپروازانه‌ای اتخاذ کرده که شامل دست‌یابی به برق کاملاً پاک تا سال ۲۰۳۵ با افزایش سریع انرژی بادی، خورشیدی و هسته‌ای می‌شود.

پیش از این نیز بریتانیا گزارش داد که رکوردها نشان‌دهنده تغییرات چشمگیری در سیستم تولید برق این کشور نسبت به ۱۵ سال پیش است که نیروگاه‌های گاز و زغال‌سنگ بیش از ۷۵ و انرژی‌های تجدیدپذیر تنها دو درصد از ترکیب برق آن را تشکیل می‌دادند. در سال گذشته نیز تنها یک‌سوم برق بریتانیا از سوخت‌های فسیلی و ۴۰ درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد.

اکنون سهم برق تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی در بریتانیا به پایین‌ترین حد خود رسیده است و گاز و زغال‌سنگ تنها ۲.۴ درصد از تولید برق را برای یک ساعت در هفته گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 749399

دیگر خبرها

  • رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش آفرین در ارتقای قدرت نرم است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • دوانتصاب در کمیته ملی پارالمپیک
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور