Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تولیت آستان قدس رضوی گفت: رویکرد آستان قدس تقویت تشکل‌های مردمی است، ما به دنبال تصدی‌گری نیستیم بلکه تقویت و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد برنامه ماست. تاریخ انتشار: 14:12 - 30 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۲۲۰۵

خبرگزاری میزان - طبق اعلام آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار مسئولان تشکل‌های مردمی فعال در رزمایش مواسات که شامگاه دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ دستگیری از مستمندان و نیازمندان را از زیباترین خصلت‌های مؤمنان معرفی و با بیان اینکه محبت نسبت به خداوند، تکویناً خیررسانی به بندگان خداوند را نیز به دنبال خواهد داشت؛ ابراز کرد: نخستین و مهمترین علامت محبت انسان به پروردگار، ندیدن خود و حرکت در مسیر رضای الهی است، چنین انسانی در راستای محبت خداوند از نیازمندان دستگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دستگیری از نیازمندان را تجلی عشق و محبت نسبت به خداوند دانست و عنوان کرد: خدمت به خلق بخصوص انسان‌های نیازمند و غافل نبودن از مشکلات آنها، یکی از خصلت‎های بندگان عاشق خداوند بوده و یکی از بهترین مثال‌ها برای چنین افرادی، امیرالمؤمنین علی (ع) است.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین خبرها از آستان قدس رضوی اینجا کلیک کنید

وی بیان کرد: در عالم اعمال خیر و صالح بسیاری داریم، برخی از اعمال خیر مانند نماز، روزه و حج ویژه بندگان است، اما برخی از اعمال خیر مانند رسیدگی، دستگیری و رزق رسانی به بندگان بین خداوند و بندگان مشترک است، امدادرسانی‌های خیّران به خلق از کار‌های پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم و برطرف کردن مصائب زندگی دیگران اجری بالاتر از اعمال عبادی مستحب دارد، تصریح کرد: رسیدگی به نیازمندان از سنت‎ها و رویه‌‎های زندگی انبیاء، ائمه اطهار (ع) و علما بزرگ اسلام بوده و بزرگان ما شخصا به این امور مبادرت می‌ورزیدند.

وی با تأکید بر اینکه خیران و نیکوکاران تجلی صفت رزاقیت خداوند هستند، بر ضرورت حفظ عزت، شأن و احترام نیازمندان در کمک‌رسانی‌ها تأکید و عنوان کرد: به فقرا، مساکین و نیازمندان به‌صورت عزت‌مندانه باید کمک کرد؛ به‌گونه‌ای که کرامت آن‌ها حفظ شود، در این امر سیره ائمه اطهار (ع) بهترین الگو پیش روی ماست.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین نسبت به اهمیت هم‌افزایی و تمرکز در امداد رسانی‌ها متذکر شد و با اشاره به ضرب المثل «یک ده آباد به از صد شهر خراب»، گفت: صرف نظر از کمک‌های ضروری مقطعی که باید انجام شود، خوب است منطقه‌ای انتخاب و با تمرکز در رفع نیاز‌های مختلف آنان، الگویی از امدادرسانی را در آنجا ایجاد و تمام مشکلات محرومانشان را حل کرد.

وی هم‌افزایی، همکاری و استفاده از تجربیات یکدیگر را از دیگر موضوعات حائز اهمیت در خصوص تشکل‌های مردمی برشمرد و ابراز کرد: رویکرد آستان قدس تقویت تشکل‌های مردمی است، ما به دنبال تصدی‌گری نیستیم بلکه تقویت و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد برنامه ماست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین مسئولان تشکل‌های فعال در رزمایش مواسات را به برنامه‌ریزی برای توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای محرومان توجه داد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار «حسین استاد آقا» مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، گزارش کاری از اقدامات این بنیاد و رویکرد حمایتی آستان قدس از تشکل‌های مردمی را بیان کردند و در ادامه جمعی از مسئولان و نمایندگان تشکّل‌های مردمی فعال در رزمایش مواسات به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار مذهبی تولیت آستان قدس رضوی تشکل های مردمی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، یوسف نوری در جلسه شورای اقامه نماز مازندران، حکمرانان شایسته را نمازگزاران واقعی جامعه توصیف کرد و افزود: ظرفیت گروه های مردمی مازندران همواره قدرتمندترین گروه ها هستند و باید گروه های مردمی اقامه نماز جماعت با مشارکت جوانان همانند گروه های خیرین و محیط زیست فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول سازی نماز در دستگاههای اجرایی مازندران باید عملیاتی شود، ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاهی مازندران در اهمیت برپایی اقامه نماز جماعت باید بیشتر پای کار باشند. پیشینه دیار علویان در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی را باید همواره حفظ و ترویج کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در گفتمان سازی اقامه نماز مازندران بیشتر ورود داشته باشند، گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی و دینی را تهدید می کند، فردی کردن دین است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه اقامه نماز در دیار علویان همواره باید با جدیت عملیاتی شود، گفت: اگر مردم را پای فریضه نماز بیاوریم، مابقی فرایض دینی و اسلامی عملیاتی می شود. نور نماز همه فرایض دینی را روشن می کند، بنابراین اقامه نمازجماعت در همه نقاط مازندران باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاندار مازندران به تظاهرات دانشجویان آمریکایی در راستای. حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: به طور یقین دانشجویان و جوانان مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید بیش از پیش ورود داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901983

دیگر خبرها

  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • تجلیل از معلمان خیر مراغه‌ای
  • تجلیل از معلمان خیر مراغه ای
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد