Web Analytics Made Easy - Statcounter

همکاری مساجد منطقه خضر نبی(ع) با قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی، برگزاری نماز عید سعید فطر در همه مساجد و اجرای طرح «تعالی اندیشه» با هدف توانمندسازی امامان مساجد ازجمله اخبار حوزه مسجد در ۳۰ اردیبهشت‌ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر اخبار این حوزه در سی‌امین روز از اردیبهشت ماه ۹۹:

 

همکاری مساجد منطقه خضر نبی(ع) با قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی/کمک ۵۰۰ میلیون تومانی مسجدی‌ها به محرومان

 

 

 

 

«علیرضا خلیلی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به همکاری قرارگاه مساجد منطقه 4 شهر مقدس قم با قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی»، اظهار کرد: از دوسال قبل و به منظور شرکت گسترده مسجدی ها در راهپیمایی 22 بهمن، قرارگاه مساجد منطقه 4 شهر مقدس قم (منطقه خضر نبی(ع)) راه اندازی شد و ائمه جماعات، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد را پای کار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول قرارگاه مساجد منطقه 4 شهر مقدس قم ادامه داد: گستره فعالیت این قرارگاه به مرور زمان افزایش یافت و با دو شورای اجرایی و راهبردی ویژه سیاستگذاری توسط نخبگان مسجدی کار خود را ادامه داد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های این قرارگاه به صورت مسجدمحور دنبال می شود، گفت: در همین راستا در ایام شیوع کرونا این قرارگاه مسجدی برای مبارزه با این ویروس منحوس توسط بچه مسجدی ها فعال شد، 12 کمیته ذیل قرارگاه شکل گرفت و کارویژه هایی برای آنها تعیین شد. یکی از کارویژه ها شناسایی خانواده های محروم در منطقه به منظور حمایت توسط کمیته خیران بود.

 

خلیلی تصریح کرد: همه مساجد منطقه خضر نبی(ع) (4 شهر مقدس قم) که شامل 60 باب مسجد می شود با همکاری مراکز خیریه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و هلال احمر خانواده های نیازمند شامل 3600 خانواده را شناسایی کردند البته نام برخی از این خانواده ها در لیست ها تکرار شده بود که با حذف این تکرارها و انجام بررسی های لازم، نهایتا 700 خانواده به منظور قرار گرفتن تحت پوشش حمایتی مشخص شدند.

 

وی در ادامه بیان کرد: طی مراحل کمک رسانی در دو مرحله به صورت نقدی پول به حساب خانواده های محروم از 200 تا 400 هزار تومان به تناسب تعداد اعضای خانواده توسط مسجدی ها و افراد خیر منطقه واریز شد و در دو مرحله نیز بسته های حمایتی برای نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان بین خانواده های بی بضاعت توزیع شد.

 

خلیلی با بیان اینکه در مجموع نزدیک به 500 میلیون تومان کمک خیرانه به واریزهای نقدی و بسته های حمایتی قرارگاه مساجد منطقه 4 شهر مقدس قم اختصاص یافته است، ابراز کرد: بسته های حمایتی و ارزاق به ارزش تقریبی 400 هزار تومان و شامل 18 قلم کالای اساسی بود که توزیع آنها از مسجد مقدس جمکران و به عنوان هدیه امام زمان(عج) همراه با تصویر این مسجد مقدس و نیز حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و نیز مساجد منطقه 4 قم انجام شد.

 

مسئول کانون فرهنگی مسجد محمد رسول الله(ص) منطقه 4 شهر قم تاکید کرد: توزیع این بسته های معیشتی از مسجد مقدس جمکران و تبرک شدن بسته ها به نام حضرت صاحب الزمان(عج) بر برکت و اثرگذاری کار قرارگاه تاثیر دارد.

 

وی در ادامه گفت: علاوه بر این، مساجد عضو قرارگاه نیز هر شب بین 100 تا 800 پرس غذای گرم را تهیه و توزیع کردند که درمجموع در هر شب از ماه مبارک رمضان بین سه تا پنج هزار پرس غذا را شامل می شود و طبخ و توزیع آن تا پایان ماه ضیافت الهی ادامه دارد.

 

خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: مسجدِ محوری جمع آوری کمک های مومنانه برای محرومان که به صورت شبانه روز فعال بوده است، مسجد محمد رسول(ص) منطقه 4 شهر قم است.

 

گفتنی است، قرارگاه مردمی «حرکت به سوی جامعه مهدوی» در شام نیه شعبان به فاصله ساعاتی بعد از مطالبه مقام معظم رهبری برای رزمایش مواسات و همدلی در مسجد مقدس جمکران راه اندازی شد و با همکاری خیران و گروه های جهادی اقداماتی همچون قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) و توزیع گوشت تبرکی آن بین محرومان و نیز طبخ و توزیع غذای گرم و توزیع بسته های معیشتی را در طول ماه مبارک رمضان انجام داده است.

 

همه مساجد میزبان نماز عید فطر می‌شوند

 

 

 

حجت‌الاسلام «حجت‌الله ذاکر» با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا برای برگزاری نماز عید سعید فطر در مساجد کشور، اظهار کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درباره مراسم شب‌های قدر، برگزاری نماز عید فطر در مساجد مدنظر قرار گرفت که برای این امر نیز پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته وجود دارد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری نماز عید فطر در مساجد، تصریح کرد: به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله یک متری و داشتن ماسک و دستکش در نماز عید فطر الزامی است.

 

ذاکر با بیان اینکه امسال در مصلای تهران نماز عید فطر برگزار نخواهد شد و جمعیت در مساجد و محله‌ها توزیع می شوند، خاطرنشان کرد: در تمام مساجد، نماز عید فطر برگزار می‌شود و اولویت برگزاری در فضا‌های باز مساجد است.

 

اجرای طرح «تعالی اندیشه» با هدف توانمندسازی امامان مساجد

 

 

 

حجت الاسلام «احمدرضا پرویزی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «تعالی اندیشه» ویژه ائمه جماعات مساجد تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اقتضائات زمانی و همچنین شیوع ویروس کرونا، معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به ارائه محتواها و بسته های آموزشی ویژه ائمه جماعات  مساجد کرده است.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد به محورهای اجرایی طرح «تعالی اندیشه» اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح در سه محور معارف قرآن کریم برگرفته از تفاسیر حجت الاسلام «محسن قرائتی»، احکام مسجد و احکام روزه داری به صورت روزانه مطالبی جهت مطالعه در اختیار ائمه جماعات مساجد قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: بعد از پایان ماه مبارک رمضان به 30 نفر از برگزیدگان این طرح به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

 

توزیع افطاری میان محرومان توسط اهالی مساجد جنوب تهران/ تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت

 

 

 

 

سرهنگ پاسدار «مجید طلوعی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حوزه مقاومت بسیج 237 سیدالشهدا (ع) تعامل خوبی با مساجد دارد، اظهار کرد: مسجدمحوری رویکرد ما در اجرای برنامه های فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و علمی است که الحمدالله با استقبال خوبی از سوی ائمه جماعات مساجد جنوب شهر تهران همراه شده است.

 

فرمانده حوزه 237 سیدالشهداء(ع) بیان کرد: حوزه مقاومت بسیج 237 سیدالشهدا (ع) با همکاری مساجد توانسته در کار سمپاشی محلات مختلف جنوب شهر تهران و همچنین تامین سلامتی مردم در مساجد به منظور برگزاری مراسم شب های قدر موفق باشد و ما این را مدیون همکاری خوب ائمه جماعات مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج هستیم.

 

وی افزود: دامنه فعالیت های حوزه مقاومت بسیج 237 سیدالشهدا (ع) با شیوع ویروس کرونا گسترش یافته است به طوری که با تشکیل قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت زدایی در مساجد مختلف و با محوریت مساجد جامع حضرت رقیه (س) و شهید بهشتی و مسجدالرضا (ع) توانسته ایم در عمل به فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه به نیازمندان و اجرای رزمایش مواسات و همدلی، چند هزار بسته ارزاق را در چند نوبت میان خانواده های محروم توزیع کنیم.

 

طلوعی تاکید کرد: حوزه مقاومت بسیج 237 سیدالشهدا (ع) همچنین توانسته با محوریت قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت زدایی «شهید سرلشکر حسین همدانی» و همراهی بسیجیان، یک هزار و 700 بسته افطاری میان نیازمندان محلات مظاهری غربی (200 بسته)، مظاهری شرقی (300 بسته)، کیانشهر (550 بسته)، مطهری (200 بسته) و شوش (200 بسته) توزیع کند.

 

وی ادامه داد: کار توزیع بسته های افطاری و سبدهای غذایی با مشارکت مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج و همو با رزمایش همدلی و مواسات، در روزهای آینده ادامه خواهد یافت تا سفره هیچ خانواده نیازمندی در ماه رمضان خالی نماند.

 

فرمانده حوزه 237 سیدالشهدا (ع) در ادامه به سایر فعالیت های اجتماعی و خدماتی این حوزه با همکاری مساجد منطقه کیانشهر اشاره کرد و گفت: با مشارکت مسجدی ها و خیران توانسته ایم پنج مجموعه جهیزیه شامل 12 قلم مورد نیاز و اساسی نوعروسان را نیز تهیه کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسجدی ها، هیئتی و بسیجی ها همیشه گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و برای اجرایی شدن صد درصدی توصیه ها و بیانات معظم له شبانه روزی فعالیت می کنند که همکاری ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج در این زمینه بسیار ضروری است.

 

کمک مومنانه اهالی مسجد «کاظمیه» به ۲۰۰ خانواده بی‌بضاعت

 

 

 

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: بعد از ماه مبارک رمضان نیز در نظر داریم به صورت مجازی در این شبکه اجتماعی که به منظور ارایه محتواهای آموزشی ویژه ائمه جماعات مساجد راه اندازی شده است پیرامون مباحث سیاسی، تحلیل های اجتماعی، احکام روز مطالب مرتبطی بارگذاری شود.

 

وی از استمرار دوره های آموزشی ویژه کارگزاران مساجد (امنا، خدام و ائمه جماعات) خبر داد و یادآور شد: به منظور ارتقای سطح آموزش و توانمندی کارگزاران مساجد، کمک به مطالعات مدیریتی و افزایش خلاقیت های آنها این دوره های آموزشی همانند سال گذشته استمرار می یابد.

 

مسجد کاظمیه (واقع در تهران، خیابان ری، نرسیده به امین حضور) 200 بسته ارزاق را در چند نوبت و همسو با رزمایش همدلی و مواسات در دوره شیوع ویروس کرونا میان نیازمندان توزیع کرد.

 

بنابر این گزارش، استادان و طلاب حوزه علمیه دارالمبلغین فلسفی که بسیاری از برنامه های عبادی و فرهنگی این حوزه را در مسجد کاظمیه برگزار می کنند نقش اصلی را در جمع آوری اقلام غذایی و توزیع آن میان نیازمندان بر عهده داشتند.

 

بنا بر این گزارش، برنامه های مسجد کاظمیه در ماه رمضان و همچنین از آغاز شیوع ویروس کرونا در حوزه های قرآنی و فرهنگی به همت طلاب حوزه علمیه دارالمبلغین فلسفی، به صورت مجازی پیگیری می شود و به این صورت هیچ یک از برنامه های این خانه خدا تعطیل نشده است.

 

این گزارش می افزاید، مراسم احیای شب های قدر نیز با رعایت پروتکل بهداشتی در این مسجد برگزار شد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش همدلی کمک مومنانه سبک زندگی اسلامی فعالیت های مسجدی حوزه مقاومت بسیج 237 سیدالشهدا مرکز رسیدگی به امور مساجد مسجد و کانون های مساجد سوی جامعه مهدوی ائمه جماعات مساجد شیوع ویروس کرونا برگزاری نماز عید خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان همکاری مساجد تعالی اندیشه نماز عید فطر خانواده ها عید فطر مسجد مقدس مسجدی ها بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو