Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوشهر اولویت‌های حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد سال 1399 را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، ارسطو ترکمان منش در اولین  جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورا گفت: اولویت‌های فرهنگی و پیشگیری ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بصورت بومی و متناسب با شرایط فرهنگی در محیط‌های چهار گانه هدف (خانواده، مراکز آموزشی، محیط‌های کاری و محلات شهری و روستایی) عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی و با آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مناسب برای حفظ سلامتی افراد سالم جامعه از ابتلاء به آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر تلاش خواهند کرد و اجرای طرح یاریگران زندگی به عنوان اولویت اول در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و كاهش تقاضا می‌باشد.
دبیر شورا گفت: در سالجاری اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر با توجه به شیوع ویروس کرونا هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری برنامه‌ریزی خواهد شد و هر جا امکان اجرای برنامه‌های حضوری نبود آموزش‌ها و اقدامات بصورت غیر حضوری از سر گرفته خواهد شد.
ترکمان منش افزود: در حوزه خانواده، زنان و كودكان در معرض خطر جهت انجام مداخلات مشاوره‌ای،‌ آموزشی و حمایت لازم شناسایی خوانده شد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های و سایر محیط‌های دانشجویی انجام خواهد شد .
وی در خصوص نحوه فعالیت در محیط‌های کاری گفت: با شناسایی محیط‌های مختلف آسیب‌زا و شاغلان در معرض خطر مصرف موادمخدر و روانگردان‌ها، برنامه‌های جامع پیشگیری از اعتیاد همراه با آموزش‌های مستمر و دوره‌ای و تهیه بسته‌های فرهنگی با مشاركت كارفرمایان و كاركنان  اجرا خواهد گرفت .
دبیر شورا گفت: در محلات شهری و روستایی، اجرای برنامه‌ها و خدمات پیشگیری از اعتیاد به صورت "اجتماع محور"، گسترش نشاط اجتماعی در محیط‌ها، كانون‌ها و گروه‌های اجتماعی با هدف و ترویج اخلاق و فرهنگ دینی و هویت ملی با استفاده از آموزه‌های اسلامی- ایرانی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و مداحان و كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای گسترش فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های عمومی انجام خواهد شد.
ترکمان منش افزود: توسعه و تجهیز مناطق محروم،‌ محلات و محیط‌های كاری به امكانات، تجهیزات و ‌وسایل و سالن‌های ورزشی و تفریحی و همچنین گسترش خانه‌های ورزش روستایی از دیگر برنامه های فرهنگی و پیشگیری ستاد در سالجاری می‌باشد .
وی در خصوص جمعیت مورد هدف زندانیان گفت: آموزش مستمر و لازم پیشگیری از اعتیاد برای تمامی گروه‌های هدف زندان‌ها به‌ویژه زندانیان جدید‌الورود و خانواده زندانیان بیش از سال های گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت .
دبیر شورا تاکید کرد: جهت تغییر نگرش و تقویت رفتارهای ضد اعتیاد با گسترش كمی و كیفی برنامه‌ها به تولیدات مرتبط با پیشگیری از اعتیاد متناسب با گروه‌های هدف در رسانه‌های مكتوب، فیلم‌، تئاتر، رادیو و تلویزیون و فضای مجازی و برگزاری جشنواره‌ها، ‌نشست‌ها و همایش‌ها  از اعضای فرهنگی مورد انتظار است و از دیگر اقدامات موثر که با کمک اصحاب رسانه، ‌فرهنگ و هنر انجام خواهد گرفت مبارزه نرم علیه اعتیاد و قاچاق موادمخدر و روانگردان‌ها می‌باشد .
همچنین دکتر حاجیونی مدیرکل بهزیستی و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری استان گفت: با اشاره به اهمیت و اولویت پیشگیری بر درمان پیشگیری مناسب‌ترین، دردسترس ترین و قابل پذیرش ترین و ارزانترین شیوه مقابله با اعتیاد است.
وی در ادامه افزود: سال‌ها پس از مقابله فردی با اعتیاد بپذیریم اعتیاد یک پدیده اجتماعی است و برای مقابله با آن آموزش‌ها باید معطوف به محله و جوامع کوچک و مردمی باشد.          
مدیرکل بهزیستی تاکید کرد: برای پیشگیری از اعتیاد لازم است از ظرفیت‌های محله‌ها و خود مردم، با اولویت‌های خودشان و مشارکت‌های آنان فرهنگ سازی کنیم.
وی در ادامه افزود: بدون استفاده از تجارب موفق و درکنار هم بودن همه دستگاه ها، موسسات، رسانه‌ها و NGO ها بصورت مجزا و جزیره‌ای نمی‌توان اثرلازم در مقابله با اعتیاد را داشته باشیم .


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح یاریگران زندگی پیشگیری از اعتیاد فرهنگی و پیشگیری محیط ها برنامه ها مواد مخدر دبیر شورا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است