Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:25:06 GMT

۱۸ دانشجوی دانشگاه آزاد در جشنواره ملی ایثار برگزیده شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۶۹۶۶

۱۸ دانشجوی دانشگاه آزاد در جشنواره ملی ایثار برگزیده شدند

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه آزاد اسلامی، احمد صالحی آرا در نشست خبری با موضوع «چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار»، با گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: روز قدس از آرمان‌های امام خمینی (ره) است و مردم همواره و در تمام موقعیت ها با حضور فیزیکی خود این روز را گرامی داشته‌اند اما در سال جاری و به دلیل شیوع ویروس کرونا، روز قدس با حضور مجازی مردم همیشه در صحنه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح جزییات برگزاری چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار، تصریح کرد: این جشنواره که همواره مورد تأکید امام خمینی (ره) بود در ارتباط با تجلیل و تکریم از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب شاهد و ایثارگر است و با برگزاری این جشنواره، شاهد تلفیق ایثار و علم و دانش هستیم و افتخار بزرگتر برای ما این است که برگزیدگان علمی این جشنواره، وارثان شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند.

رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که جمعیت هدف دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه، ۶۱ هزار و ۸۲۶ نفر است، گفت: از مجموع این دانشجویان ۱۸ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی در این جشنواره برگزیده شده‌اند.

صالحی آرا  هدف از برگزاری جشنواره جایزه ملی ایثار را زبده‌پروری، افزایش انگیزه تحصیلی، ایجاد رقابت سالم و سازنده و شناسایی و تکریم از مقام علمی دانشجویان برگزیده عنوان کرد.

وی به مراحل انتخاب برگزیدگان این جشنواره اشاره کرد و گفت: انتخاب برگزیدگان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی صورت گرفته و پس از اطلاع‌رسانی در واحدهای دانشگاهی و ارسال دستورالعمل برای واحدها، ابتدا سوابق علمی و پژوهشی و فرهنگی داوطلبان در واحدها بررسی شد.

وی ادامه داد: پس از انتخاب اولیه منتخبان توسط کمیته‌های علمی در واحدها، اسامی به مراکز استان ارسال شد. سپس مدارک افراد دوباره مورد بررسی بیشتر قرار گرفت و طبق زمان‌بندی دستورالعمل اعلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران، پرونده ها برای بررسی دقیق علمی، پژوهشی و فرهنگی به مرکز دانشگاه ارسال شد. در نهایت ۱۳۴ پرونده از کل استان ها به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شد که از این میان، ۳۴ پرونده در مقطع کارشناسی، ۳۹ پرونده در مقطع کارشناسی ارشد، ۶ پرونده در مقطع دکتری حرفه‌ای و ۵۵ پرونده در مقطع دکتری تخصصی بود.

رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که بررسی های دقیق بر روی این پرونده ها به صورت فشرده بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت صورت گرفت، گفت: در نهایتا ۱۸ نفر از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان منتخبان نهایی معرفی شدند. برگزیدگان دانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک یک نفر از استان خراسان جنوبی، ۵ نفر از استان تهران، یک نفر از استان چهارمحال و بختیاری، یک نفر از استان فارس، ۲ نفر از استان البرز، یک نفر از استان آذربایجان شرقی، ۴ نفر از استان کرمانشاه، ۲ نفر از استان قزوین و یک نفر از استان اصفهان بود.

 صالحی آرا خاطرنشان کرد: مشمولان این جشنواره، «فرزند و همسر شهید»، «آزاده، همسر و فرزند وی»، «جانبازان ۲۵ درصد به بالا و همسر و فرزندان وی» و «دانشجویان جبهه مقاومت تحت عنوان مدافعان حرم» است.

وی با یادآوری این که دانشگاه آزاد اسلامی میزبان سومین جشنواره جایزه ملی ایثار بود، گفت: بنا بود چهارمین جشنواره اسفندماه سال پیش و به میزبانی حوزه های علمی در شهرری برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، قرار شد این جشنواره به صورت مجازی برگزار شود. از این رو یکشنبه ۲۸ اردیبهشت این جشنواره در یکی از سالن های همایش بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان دستگاه های آموزشی به صورت مجازی برگزار شد و در این جلسه یک مصاحبه ویدئویی ضبط شده از روسای واحدهای آموزشی پخش شد و منتخبان با نمایش دادن عکس، معرفی شدند.

رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از منتخبان این جشنواره با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیر شد. این برنامه که توسط صداوسیما ضبط شده، هفته آینده مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش خواهد شد.

صالحی آرا از دانشجویان شاهد و ایثارگر خواست از فرصت شرکت در جشنواره های آموزشی تحصیلی ایثار بهره برده و از این موقعیت برای سربلندی ایران و ارج نهادن به میراث گرانقدر شهدا استفاده کنند و در این جهاد علمی شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص ناامیدسازی دشمن است. هرچه این جهاد علمی پرشورتر برگزار شود، باعث خواهد شد دانشجویان با ارتقای سطح علمی، در مسیر مبارزه با دشمن آشکار و پنهان نظام موفق‌تر عمل کنند.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو بنیاد شهید و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی جایزه ملی ایثار یک نفر از استان پرونده در مقطع شاهد و ایثارگر آموزشی تحصیلی صالحی آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در مراسم روز معلم که با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد تبریز نخستین واحد دانشگاه آزاد است که سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب است که ریشه خود را از شهر اولین‌ها تبریز پرافتخارگرفته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با ۳۳ واحد و مرکز بیش از یک‌هزار و 450 هیئت علمی و بیش از ۶۳ هزار نفر دانشجو دارد و یک‌هزار و ۹۰۰ کارمند یکی از بزرگ‌ترین مرکز علمی و پژوهشی استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و علوم پزشکی مستقل با حدود ۶۰۰ هیئت علمی ۳۰ هزار دانشجو و حدود یک‌هزار کارمند به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو و تأثیرگذار در حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود.

رنجبران تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بدون بهره‌گیری از بودجه دولتی و بدون اینکه بار هزینه‌ای برای اداره کشور داشته باشد با افتخار بخش بزرگی از آموزش پژوهش و فرهنگ را بر عهده دارد و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از سهم آموزش عالی در استان به این دانشگاه اختصاص دارد.

وی افزود: بر این باوریم که بزرگ‌ترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک شبکه توانمند علمی و فناورانه بستر‌های نوین توسعه نوآوری، ظرفیت حل مسئله است، ظرفیتی که بایستی در جهت حل مسائل و مشکلات کشور به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز متذکر شد: امروز سامانه پایش آزاد با تعریف نظام موضوعات کشور در حوزه‌های مختلف و استخراج مسائل این حوزه‌ها و پایان‌نامه‌ها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی را به صورت نظاممند بدین مسیر سوق دهد و حدود ۳۰ درصد پایان‌نامه‌های ما به سمت حل مسائل کشور هدایت می‌شود و این افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌کند و این آمار هر روز رو به افزایش است.

رنجبران تأکید کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق ظرفیت حل مسئله و نگاه ماموریت گرایانه دانشگاه، این مرکز آموزشی اقدام به ایجاد دانشکده‌های موضوعی کرده است. در حوزه‌های مختلف دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی اسفندماه ۱۴۰۲ در واحد تبریز به‌عنوان اولین دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی کشور راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین از اخذ مجوز دانشکده‌های هنر و رسانه، فرهنگ و تمدن و تعلیم و تربیت اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند