Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان با فعالیت خود یکی از محصولات مورد نیاز برای صنعت فولاد را ایران ساخت کرده است تا با کارایی بالا و طول عمر بیشتر این محصول، شاهد رونق فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.

به گزارش ایسنا، مهدی صنایعیان، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به بومی‌سازی فناوری ساخت سیستم‌های انرژی شیمیایی کوره‌های قوس الکتریکی، گفت: کوره‌های قوس الکتریکی یکی از روش‌های پرکاربرد فولادسازی است و می‌تواند انرژی شیمیایی کوره‌ها را با تزریق اکسیژن و کربن تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربرد این محصول برای افزایش بهره وری در تولید فولاد و ساخت فولادهای تمیز است و در حال حاضر این محصول نیازهای صنعت فولاد را رفع می‌کند.

وی با اشاره به چالش‌های نمونه خارجی این محصول، خاطر نشان کرد: کوره‌های قوس الکتریکی وارداتی اغلب عمری کوتاه داشتند؛ چرا که این تجهیزات مصرفی هستند و پس از گذشت مدت زمانی فرسوده می‌شوند ولی ما در تولید و ساخت این محصول بر روی طول عمر آن کار کردیم و عمر مفید این دستگاه را به سه برابر افزایش دادیم. همچنین علاوه بر این مورد کارایی آن نیز سه برابر شده است.

صنایعیان قیمت نمونه داخلی را یک چهارم نمونه خارجی دانست و ادامه داد: در حال حاضر فولاد مبارکه اصفهان از کوره‌های قوس الکتریکی د خلی استفاده می‌کنند و سال گذشته با استفاده از آن 25 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی در این شرکت رخ داد. همچنین در حال انعقاد قرارداد برای تامین نیاز سه شرکت فعال در حوزه فولادسازی هستیم و توانایی رفع نیاز کشور به این محصول دانش بنیان را داریم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، طراحی نخستین کوره قوس الکتریکی با فناوری کاملا ایرانی در این شرکت و با همکاری فولاد مبارکه اصفهان در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کوره قوس الکتریکی صنعت فولاد سازی کوره های قوس الکتریکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید شمش در شرکت فولاد شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت فولاد شادگان شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: میزان تولید در این شرکت با محدودیت‌هایی که وجود داشت در سال گذشته محقق شد.

کهزاد افزود: با تکمیل شدن مراحل راه اندازی کارخانه فولاد سازی، نخستین شمش شرکت فولاد شادگان تا تیر ماه تولید خواهد شد.

فولاد شادگان یکی از ۸ طرح مهم فولاد کشور است که در ۲ فاز و در مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته و بخش نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی ساخته شده است

دیگر خبرها

  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • رسمی؛ اعلام برنامه هفته های 27، 28، 29 و 30 لیگ برتر
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا