Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس امروز رژیم تعرفه ای جدید پسا برگزیت را اعلام و آن را با تعرفه های خارجی اتحادیه اروپا جایگزین کرد؛ این تعرفه ها آسان تر و ارزان تر از تعرفه های خارجی مشترک اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، انگلیس امروز رژیم تعرفه ای جدید پسا برگزیت را اعلام و آن را با تعرفه های خارجی اتحادیه اروپا جایگزین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رژیم جدید، تعرفه 10 درصدی بر خودرو حفظ شده اما باقی تعرفه ها بر ده ها میلیارد دلار واردات کاهش یافته است.          

پس از چند دهه دریافت سیاست تجاری از اتحادیه اروپا، انگلیس در حال مذاکره با کشورهای دیگر در جهان برای انعقاد توافق تجارت آزاد است و در نظر دارد تا قراردادهای موجود که 80 درصد تجارت این کشور را تشکیل می دهند برای سه سال حفظ کند.

دولت انگلیس اعلام کرد این رژیم جدید که تعرفه جهانی انگلیس (UKGT) نامگذاری شده است، آسان تر و ارزان تر از تعرفه های خارجی مشترک اتحادیه اروپا خواهد بود. این تعرفه ها برای کشورهایی اعمال خواهد شد که انگلیس با آنها هیچ توافقی ندارد و تمامی تعرفه های زیر 2 درصد را حذف خواهد کرد.

لیز تروس، وزیر تجارت بین الملل انگلستان گفت: «تعرفه های جدید جهانی ما، با شکستن خطوط قرمز و کاهش هزینه های هزاران محصولات (مصرف) روزانه، به مصرف کنندگان انگلیسی سود خواهند رساند.»

این تعرفه ها بر پایه پوند (واحد پول انگلیس) خواهد بود و برای اواخر امسال تصویب و از ژانویه 2021 اجرایی خواهد شد.

دولت انگلیس اعلام کرد بر اساس این رژیم جدید، تعرفه های طیف گسترده ای از محصولات حذف خواهند شد: 60 درصد تجارت با انگلستان بر اساس شرایط سازمان تجارت جهانی، شامل تعرفه رایگان انگلیس خواهد شد یا از طریق تجارت ترجیحی موجود انجام خواهد شد.

انگلیس تعرفه های تعدادی از محصولات که به صنایع این کشور باز می‌گردد نظیر کشاورزی، خودروسازی و شیلات را حفظ می کند. این کشور تعرفه های 30 میلیارد پوند محصولات وارداتی به چرخه عرضه در انگلیس نظیر پیچ و مهره را حذف خواهد کرد.

دولت این کشور همچنین اعلام کرد تعرفه ها بر محصولاتی که بهره وری انرژی را تقویت می کند نظیر ترموستات و لامپ های ال ایی دی را حذف خواهد کرد و و به طور موقت، تعرفه محصولاتی که برای مصرف مبارزه با کووید 19 لازم است، نظیر تجهیزات حفاظت شخصی را صفر قرار می دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس برگزیت واردات تعرفه تعرفه های خارجی اتحادیه اروپا تعرفه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد که حادثه دریایی جدیدی در جنوب غرب عدن به وقوع پیوسته است.

در بیانیه سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس آمده است: گزارش‌هایی را درباره وقوع یک حادثه دریایی در فاصله ۱۵ مایل دریایی از جنوب غرب عدن دریافت کرده‌ایم.

این سازمان انگلیسی تصریح کرد که در حال انجام تحقیقات درباره این حادثه دریایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است